Paramount skrotar Halo-serien efter två säsonger

Robot
Paramount skrotar Halo-serien efter två säsonger

Men Xbox & Co. sägs vilja fortsätta på annat håll.

#Halo, #Tv-serier


Medlem

Mycket tråkigt! Nu när serien kommit igång ordentligt.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

nej vafan! den var ju bra.

Medlem

Jag tyckte om serien väldigt mycket! Kanske för jag såg serien först och spelade alla spelen sen…

Releasehästryttare
Medlem

Tog för lång tid, skulle ha skrotats efter första säsongen.

Så går det när man inte följer materialet som finns (Same shit med witcher)

Gick bra för Fallout.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

dom borde ha börjat om efter första säsongen, oavsett hur bättre säsong 2 vart så var det alltid besudlat av alla beslut dom tog i produktionen av första säsongen.

Medlem

Men serien var ju skitbra? Jag håller på att lira igenom Hali Infinite, har lirat trilogin och en del av de andra innan. Tycker att man gjort många bra beslut i att ta sig an universumet på TV som ett parallelt universum. Här finns ju massivs med potential och introduktionen av Flood gjorde mig väldigt obekväm (på ett bra sätt).

Det blir till att hålla tummarna att de hittar en ny plattform som vill hålla i remmarna.

Skrivet av Godofcheese:

Tog för lång tid, skulle ha skrotats efter första säsongen.

Så går det när man inte följer materialet som finns (Same shit med witcher)

Gick bra för Fallout.

Fast nu finns det ju ingen berättelse i Fallout-universumet vi förväntas följa i Fallout. Alternativet hade i sådana fall varit en Halo-serie utan Master Chief typ.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

För mycket hjälm av, såg bara första säsongen sen fanns det inget sug efter mer.

Skribent
Skrivet av DitroX:

Mycket tråkigt! Nu när serien kommit igång ordentligt.

Känner lite som med Sarah Connor Chronicles. Kom igång i säsong 2 och lades sedan ned.


signatur

"Writer and Fighter"

phi
Medlem

Skiter man fullständigt i källmaterialet som vanligt och på fullaste allvar tror att man kan göra det bättre så blir det skit i slutänden. Men ingen verkar lära sig och folks ego är för stort.

Medlem

Bra. Men fortfarande förvånad att serien överlevde första säsongen, så förbaskat urusel som den var.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Fast nu finns det ju ingen berättelse i Fallout-universumet vi förväntas följa i Fallout. Alternativet hade i sådana fall varit en Halo-serie utan Master Chief typ.

Dom kunde ju ha gjort en serien av någon av spelen, (1,2,3,4,New vegas, 76) men bestämde sig för att göra något nytt men ändå förhålla sig rätt hårt till källmaterialet, och fortfarande skapa nytt / expandera på existerande material.

Det kunde Halo också ha gjort, och ja, dom kunde ha gjort en serie utan master chief, som dom kanske borde ha gjort när dom inte brydde sig ett skit om vad det egentligen handlade om.

Dom bestämde sig för att göra Master Cheeks istället för Master Chief, och göra om flera karaktärer.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Det tog sig mot slutet av första säsongen, så den var ändå okey, 2a säsongen var klart bättre,..så jag hoppas serien får fortsätta,..

Medlem

En av de sämsta serierna någonsin så föga förvånande lol.

Geeks Gaming

Väldigt många misstag med denna serien. Hoppas dom tar in folk som faktiskt vet va halo är nästa gång.

Dom skulle bara kunna ta böckerna rakt av. Varje säsong är en bok. Så hade det kunnat bli hur bra som helst. Men nää. Vi måste skriva våran egen story i ett redan etablerat universum.

Medlem

Synd, gillade själva huvudhandlingen men var tvungen att spola bort sidospåren med letandet efter bortsprungna ungen etc. Hade dock gärna sett en säsong 3.

Medlem

Ja fy satan, S1 var rent skräp dessvärre. Bra effekter, rekvisita osv. Men det var typ det.
Blev något bättre i S2, men de kan lägga ner det nu. Det är helt lugnt.

Medlem

Den var inte mycket att hänga i granen men hade gärna sätt att den fortsatte då jag gillar Halo

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Dom kunde ju ha gjort en serien av någon av spelen, (1,2,3,4,New vegas, 76) men bestämde sig för att göra något nytt men ändå förhålla sig rätt hårt till källmaterialet, och fortfarande skapa nytt / expandera på existerande material.

Det kunde Halo också ha gjort, och ja, dom kunde ha gjort en serie utan master chief, som dom kanske borde ha gjort när dom inte brydde sig ett skit om vad det egentligen handlade om.

Dom bestämde sig för att göra Master Cheeks istället för Master Chief, och göra om flera karaktärer.

Jag tycker det känns fräscht. Tycker verkligen om Halo-universumet och Halo 1, 2 och 3 står mig nära hjärtat. Men den nya serien gör sin egen grej, det tycker jag är coolt. Tycker bl.a. att de fått till relationen mellan MC och Cortana bra. Mycket investerad i hur det går för dem framåt så håller tummarna för fler säsonger.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Visst var det inget mästerverk (eller tyckte jag det? Kommer fan inte ihåg), men jag som gillar sci-fi tyckte om den, hoppas den får ett nytt hem


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Denna 12 år gamla videosnutt är bättre än hela säsong 1 och säsong 2.

Medlem

Denna streaming tjänst har ju inte haft så super mycket bra saker. Men Halo var just en sådan som drog subs till den. Bästa vore om den nu gick Netflix. Fast jag tror det kommer bli Amazon eller Apple. Blir det Apple så kommer jag glömma bort Halo som tvserie. Apple kan krascha och brinna. Till Amazon tack.

Medlem

Fan vad surt.
Tyckte att den var svin bra.

Medlem

Första säsongen var mjääeee men andra var ju helt annan budget och bättre (trots att jag störde mig enormt på ett par svaga karaktärer). Synd!

Testpilot
Skrivet av Proximately:

Fast nu finns det ju ingen berättelse i Fallout-universumet vi förväntas följa i Fallout. Alternativet hade i sådana fall varit en Halo-serie utan Master Chief typ.

Just en Halo-serie utan Master Chief är en bättre idé ärligt talat.

Hade varit mycket enklare både för produktionen och slutligen alla fans att smälta en historia som utspelar sig i stil med ODST/Reach, åtminstone till en början. Sedan introducera MC och spartans som en cameo, eller lutat in i fullfjädrade Halo-historien från spelen allt eftersom.

För mig är Halo relativt unikt, men serien gjorde det till vilken generisk sci-fi-rulle som helst. Så många misstag med första säsongen. Bara det faktum att MC går runt mer utan hjälm än med hjälm dödade hela spektaklet för mig utan att ens behöva gå in på resterande saker.

Skrivet av Freeman79a:

Denna streaming tjänst har ju inte haft så super mycket bra saker. Men Halo var just en sådan som drog subs till den. Bästa vore om den nu gick Netflix. Fast jag tror det kommer bli Amazon eller Apple. Blir det Apple så kommer jag glömma bort Halo som tvserie. Apple kan krascha och brinna. Till Amazon tack.

Får banka på att Beezos öppnar plånboken och räddar serien, som med The Expanse!
Den serien gick visserligen från redan bra, hela vägen till enligt mig den bästa sci-fi-serien på marknaden. Men Halo kanske kan gå från medioker som bäst, till att bli något vettigt åtminstone.


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < M70Q G3 | i5 12400T | 16 GB 3200 MT/s >

Skribent
Skrivet av Yatagarasu:

Just en Halo-serie utan Master Chief är en bättre idé ärligt talat.

Hade varit mycket enklare både för produktionen och slutligen alla fans att smälta en historia som utspelar sig i stil med ODST/Reach, åtminstone till en början. Sedan introducera MC och spartans som en cameo, eller lutat in i fullfjädrade Halo-historien från spelen allt eftersom.

Jag tycker Reach fortfarande är bästa spelet i spelserien. Om jag ska vara helt ärlig tycker jag Master Chief är en rätt träig karaktär som inte har speciellt mycket djup annat än att vara en badass. En lite mer lättvariant av Doomslayer helt enkelt. Reach däremot fick vi andra Spartaner som hade mer karaktärsdjup och även om spelet led av att man vet slutet så var allt bara så välgjort. ODST var också intressant ur perspektivet att inte vara en supersoldat, men kändes mer som en expansion (vilket spelet började som också).


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Jinxad:

För mycket hjälm av, såg bara första säsongen sen fanns det inget sug efter mer.

Ja. Gud vad många som stört sig på ”hjälm av”. 🤦🏻‍♂️
Personligen tycker jag att det var ett skitbra beslut. De var tvungna också för att få fram den faktiska ”människan” under hjälmen (hjälmarna), vilket behövdes för att berätta storyn de berättar. Visst, jag är svag för Pablo Schreiber (och Halo), jag erkänner det. Men jag tycker serien på riktigt är bra. T.om min sambo tycker den är riktigt bra.

Jag hoppas innerligt att den fortsätter på annan tjänst (man helst redan har) inom en inte allt för avlägsen framtid.

Sedan respekterar jag förstås de som tydligen vill ha mystiken kvar med ”hjälm på”. Sedan får man ju se serien som separat från spelen. Det är ju inte direkt Pablo Schreiber under hjälmen i spelen helt plötsligt bara för att serien finns.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tycker Reach fortfarande är bästa spelet i spelserien. Om jag ska vara helt ärlig tycker jag Master Chief är en rätt träig karaktär som inte har speciellt mycket djup annat än att vara en badass. En lite mer lättvariant av Doomslayer helt enkelt. Reach däremot fick vi andra Spartaner som hade mer karaktärsdjup och även om spelet led av att man vet slutet så var allt bara så välgjort. ODST var också intressant ur perspektivet att inte vara en supersoldat, men kändes mer som en expansion (vilket spelet började som också).

Jag håller med! Master Chief i spelen är ju satans träig. Tv-serien humaniserar ju spartanerna utan att göra dom mindre bad ass. Något spelen inte lyckats lika bra med (delvis).

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Jag håller med! Master Chief i spelen är ju satans träig. Tv-serien humaniserar ju spartanerna utan att göra dom mindre bad ass. Något spelen inte lyckats lika bra med (delvis).

Tv-serien gör dom till vanliga människor som har problem och känslor hit och dit typiskt tv-såpa drabbel. Fyyyfaaan denna tv-serie är som en bajsstorm om man jämför med spelen (1-3+reach) karaktärer i spelen blir helt fel i tv-serien. Ingen får vara cool längre och självklart måste det sexas och bara förstöra vad spartans är. Nej jag säger ut med skiten!

12
Skriv svar