Elden Ring - Den stora tråden! Skriv av er här

Inaktiv
Skrivet av Fezk:

Vad menar du, när man har maxat? Vad gör ingen skillnad?

Så här såg det ut före och efter patchen, så visst har det gjort skillnad. Främst i början/mitten men även lite mot slutet fast där är det inte lika stor påverkan.

https://preview.redd.it/oottptasky8d1.png?width=562&format=pn...

https://preview.redd.it/v5o8ldziiy8d1.png?width=600&format=pn...

https://preview.redd.it/ql437lejiy8d1.png?width=600&format=pn...

Men visst kan man välja att inte använda fragments(men man vill gärna inte att det är omöjligt för gemene man), Men det förstör även lite av själva RPG-delen, man vill ha någon känsla av progress, man kunde lika gärna ha låtit det vara som det var, enligt mig. Folk kan börja med att sluta böla att saker är för svårt till att börja med, i ett FromSoftware spel. Det finns tillräckligt med hjälpmedel med summons och Spirit Ashes, kan tyckas.

Kan ju dock säga att bossen jag är på just nu så känns inte Scadu-buffen direkt hehe.

Som jag sa så när man maxat är det typ samma, se på dina fina grafer....

Medlem
Skrivet av anon_4660:

Som jag sa så när man maxat är det typ samma, se på dina fina grafer....

Det är fortfarande skillnad, som du kanske ser på dom fina graferna......?

Du skrev "När du har maxat så gör det ingen skillnad mot tidigare." även fast jag visade att det är skillnad via dom fina graferna.

Men visst, vi kan säga "typ samma" mot slutet och där är det verkligen mot slutet(typ sista bossen). Men början/ mittenpartiet blir fortfarande lättare p.g.a buffen, vilket är trist.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv
Skrivet av Fezk:

Det är fortfarande skillnad, som du kanske ser på dom fina graferna......?

Du skrev "När du har maxat så gör det ingen skillnad mot tidigare." även fast jag visade att det är skillnad via dom fina graferna.

Se på graferna för vad jag menar och i slutet när det är maxat är det praktiskt noll skillnad du märker, svårt o fatta eller?

Medlem
Skrivet av anon_4660:

Se på graferna för vad jag menar och i slutet när det är maxat är det praktiskt noll skillnad du märker, svårt o fatta eller?

jag går efter ditt första påstående som sa "När du har maxat så gör det ingen skillnad mot tidigare." Klagandet från folk är inte enbart när man har maximalt med fragment, jag tror det är det du har missuppfattat.

Aja, "whatever" som man brukar säga, lycka till.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Har inte stött på den där riktiga väggen som jag gillar att få kämpa med ett tag, typ Malenia. Vem vet, kanske stöter på det nu mot slutet.

Jag hittade stoppklossen, 5-6 timmar och fortfarande inte nere. Bossen hade bokstavligen inget kvar på HP-baren dock, men jag dog innan så klart, standard greed som döda mig. Kommer det ytterligare en fas gråter jag nog lite. ;P

Envisas och kör med det jag har kört med största delen. Inga Ashes/Summons.

Nu blir det ett break. fortsätta när man inte är så seg i skallen.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Ro-Jaws:

Detta är nog mitt största klagomål. Önskar att man hade kunnat komma åt dlc:t tidigare för att kunna gå in och samla på sig lite go utrustning och vapen. Hade varit kul att köra en ny gubbe som inte varit så hög level med ny utrustning/vapen ftån dlc i base game.

Det är väldigt konstig speldesign faktiskt. Hade varit nice om man istället låste upp vapen o dylikt till alla sina karaktärer när man hittade dem.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Jag börjar närma mig slutet nu, är vad jag gissar på den sista Legacy Duggen.

Tyvärr känner jag att expansionens bossar överlag har varit en aningen för lätta, speciellt nu mot slutet då jag one-shottat dom flesta. (Öh jävla elitist-skryt! Ne, bara säger att det är lite trist och den där Scaduu-buffen skulle kanske skippats ). Det skulle ha varit kul att testat utan den där förbannade Scaduu-fragment buffen. Jag traggla mer från dom första bossarna vid release än nu mot mitten/slutet.

Visst skulle jag kunnat välja att inte använt fragmenten, vilket jag kanske skulle gjort, men lätt att vara efterklok, men det känns ju lite trist att behöva hoppa över den buff som gör att du blir starkare i expansionen.

Har inte stött på den där riktiga väggen som jag gillar att få kämpa med ett tag, typ Malenia. Vem vet, kanske stöter på det nu mot slutet.

Med det sagt är det fortfarande en otrolig expansion och lär ge det en fullpott när jag är klar. Önskar bara att dom inte hade lagt till den där buffen så tidigt utan vid ett senare tillfälle.

Har samma upplevelse. Blev kanske väl enkelt när man anpassade sin build efter att fienderna var så aggressiva. Hade velat ha en ny Malenia-aktig extraboss som var ett snäpp svårare än sista story-bossen i SOTE.

Medlem
Skrivet av anon_4660:

När du har maxat så gör det ingen skillnad mot tidigare.

Om ni nu vill ha svårare och man inte ska få använda summons etc så skit i uppgradera, kör utan armor, kör med bara knytnävarna, andvänt inga healings

Blev inte att jag maxade fragments innan jag tog ner de sista bossarna.
Men ja, går ju att nerfa sig själv på andra sätt med även om jag inte tycker att det är samma sak. Kanske ska köra upp en ny gubbe och försöka klara allt utan summons... får se om jag orkar 😊

Medlem

Äntligen tillbaka från en stuga i skogen, håller på att rensa bossar jag missade när jag klarade dlc förra veckan. Denna var riktigt rolig faktiskt.


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem

Avklarat!

spoilerfritt betyg först:

Miljöer: 5/5

Variation på fiender: 3/5

OST: 5/5

Bossar: 5,5/10

Nya utstyrslar: 4,5/5

Vapen: 3,5/5

Spoilers!

Sådärja! Då var Miquella & Radahn nere! Världen är nu räddad ifrån den s.k. Räddaren och vilken fin värld vi fick! Var ett nöje att utforska!

Tyvär ganska tama och enkla bossar i överlag och Scadutree/Ashes systemet var väldigt oinspirerat. Hade hoppats på något mer djup än det vi fick.

Dom bossarna jag tyckte mest om och hur många försök det tog:

1. Radahn & Miquella - 8 försök - 5/5

2. Rellana, Twin Moon Knight - 3 försök - 5/5

3. Midra, Lord of Frenzied Flame - 2 försök - 5/5

4. Metyr, Mother of Fingers - 1 försök - 5/5

5. Messmer the Impaler - 1 försök - 4,5/5

6. Scadutree Avatar - 2 försök - 4,5/5

7. Bayle the Dread - 6 försök - 4/5

Medlem

Även jag klara sista bossen idag. Största väggen sedan Malenia.
Lvl 215, NG+2, Scadublessing +18, Spirit+9.

Om Sista bossen

Fyfan vilken jobbig jävel. Jag vet ärligt talat inte hur många timmar och deaths jag var uppe i.
Hela första fasen satt i ryggraden och jag plöjde mig igenom den utan att bli träffad nästintill en enda gång genom att dodga alla attacker.

Andra fasen. Vad i helvete? Hela skärmen är disco. Vart ska jag dodga? Vart ska jag springa? När får jag luckor att slå?
Jag lärde mig dodga en del innan tålamodet tog slut, fick plocka fram en sköld som fungerade ok i andra fasen.

Scarlet aeonia, backhand blade och en fet sköld gjorde susen.
Tog fram mimic i fas två.

Lite besviken på vem och hur bossen var.

Överlag var bossar svagaste delen i DLC
I rangordning vilka jag tyckte var roligast att möta

1. Messmer
2. Bayle
3. Midra
4. Sista
5. Scadutree avatar
6. Rellana
7. Dancing Lion
8.Putrescent Knight
9.Romina
10. Metyr
11.Gaius

Världen var knepig att navigera i. I basspelet kunde man se landmärken och det var rätt straightforward att ta sig dit. Nu var det stundvist väldigt långa och skymda omvägar för att lyckas ta sig vart man ville. Osäker ifall jag gillade eller tyckte det var störigt. Men bra knep för att förlänga upplevelsen.
Annars var världen väldigt fin och stämningsfull. STORT. Musiken var bra. Snygga rustningar och roliga nya vapen som jag ska testa mig på mer nu framöver.

9/10


signatur

🖥 i5 9600k || RTX 2080 || Z390 || 16GB DDR4 || ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Där föll äntligen stoppklossen.

Herregud vilken, fantastiskt,äcklig,episk,frustrerande,orättvis,rättvis,vidrig,underbar fight.

Kom på en strategi som hjälpte en del sista försöken, om jag bara hade testat på det lite tidigare!

Tog mig 10-11 timmar gissar jag, respecca väl 1 gång så man kunde få en extra buff, annars körde jag på det jag körde mest med genom expansionen. Inga summons/Spirit Ashes.

Uppskattningsvis körde jag expansionen runt 50-55 timmar-ish, sen lägg på sista fighten på 10-11 timmar, 60-65~ timmar totalt ungefär kan man väl runda det till.

Vilket jävla äventyr. Finns så klart saker som man kan förbättra/ändra, men för mig är betyget solklart - 5/5.

Tycker FromSoft och Miyazaki har överträffat sig själva på många ställen.

Hade hoppats på någon matigare cinematic i slutet, men men, typiskt FromSoftiskt.

Puh, nu blir det att andas lite, Spana in lite lore-videos.

En omgång nummer två med andra gubben får nog vänta ett bra tag, gissar jag.

Nu kommer väl den där känslan infinna sig där alla andra spel kommer kännas "blaha" och "meh" i jämförelse ett tag framöver, som det brukar göra när man lirat klart FromSoft-spel.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Nej, usch vilket antiklimax.

Som jag tidigare skrivit i tråden spelade jag igenom Elden Ring en gång vid release och har därefter inte rört det (att spela igenom spel mer än en gång sker i stort sett aldrig för mig). Under tiden som gått sedan dess har jag vänstrat lite med andra soulslike, de mest framträdande är väl Lies of P och Lords of the Fallen, utan att känna den där FromSoft-magin. Tänkte att de här spelen helt enkelt var lite sämre och inte riktigt nådde fram till FSs höjder.

SotET förbokades så snart det gick och jag längtade till releasen - har trots allt mer eller mindre älskat alla FSs spel sedan det initiala Dark Souls. Efter släppet skapade jag en helt ny karaktär som jag ville uppleva en alternativ spelstil och questroute med men jag tröttnade efter ett par timmar. Det där med att spela om är helt enkelt inte min grej. Laddade istället in min l179-kille med 90 vigor som jag avslutade basspelet med. Skuttade in i Skugglanden och fick så otroligt mycket stryk av de tre första bossarna jag stötte på att det inte var kul någonstans trots att det är samma dex-build jag kört med i alla spel de någonsin släppt. Jag är absolut inte bra på soulsbornes, det kan jag inte ens låtsas om, men jag undrar lite om Vigor ens gör någon skillnad i detta fall.

Summa summarum avinstallerade jag hela ER efter en knapp timme i expansionen och tvingades nog inse att jag inte bara är trött på spelet utan hela den genre jag ändå uppskattat i närmare 15 år. I've become hollow.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Nej, usch vilket antiklimax.

Som jag tidigare skrivit i tråden spelade jag igenom Elden Ring en gång vid release och har därefter inte rört det (att spela igenom spel mer än en gång sker i stort sett aldrig för mig). Under tiden som gått sedan dess har jag vänstrat lite med andra soulslike, de mest framträdande är väl Lies of P och Lords of the Fallen, utan att känna den där FromSoft-magin. Tänkte att de här spelen helt enkelt var lite sämre och inte riktigt nådde fram till FSs höjder.

SotET förbokades så snart det gick och jag längtade till releasen - har trots allt mer eller mindre älskat alla FSs spel sedan det initiala Dark Souls. Efter släppet skapade jag en helt ny karaktär som jag ville uppleva en alternativ spelstil och questroute med men jag tröttnade efter ett par timmar. Det där med att spela om är helt enkelt inte min grej. Laddade istället in min l179-kille med 90 vigor som jag avslutade basspelet med. Skuttade in i Skugglanden och fick så otroligt mycket stryk av de tre första bossarna jag stötte på att det inte var kul någonstans trots att det är samma dex-build jag kört med i alla spel de någonsin släppt. Jag är absolut inte bra på soulsbornes, det kan jag inte ens låtsas om, men jag undrar lite om Vigor ens gör någon skillnad i detta fall.

Summa summarum avinstallerade jag hela ER efter en knapp timme i expansionen och tvingades nog inse att jag inte bara är trött på spelet utan hela den genre jag ändå uppskattat i närmare 15 år. I've become hollow.

Ett hett tips är att fixa Scadutree Fragments om man sitter fast, inte bara rusha på bossar direkt. Det är det nya man infört för att balansera expansionen. Finns överallt om man utforskar lite.

https://eldenring.wiki.fextralife.com/Scadutree+Fragment

Men, är du trött på spelet och genren överlag så är det kanske inte mycket värt Trist att höra, du hittar säkert annat att lira annars. Men känner du dig manad igen så testa att fixa lite fragment och se hur det känns.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Nej, usch vilket antiklimax.

Som jag tidigare skrivit i tråden spelade jag igenom Elden Ring en gång vid release och har därefter inte rört det (att spela igenom spel mer än en gång sker i stort sett aldrig för mig). Under tiden som gått sedan dess har jag vänstrat lite med andra soulslike, de mest framträdande är väl Lies of P och Lords of the Fallen, utan att känna den där FromSoft-magin. Tänkte att de här spelen helt enkelt var lite sämre och inte riktigt nådde fram till FSs höjder.

SotET förbokades så snart det gick och jag längtade till releasen - har trots allt mer eller mindre älskat alla FSs spel sedan det initiala Dark Souls. Efter släppet skapade jag en helt ny karaktär som jag ville uppleva en alternativ spelstil och questroute med men jag tröttnade efter ett par timmar. Det där med att spela om är helt enkelt inte min grej. Laddade istället in min l179-kille med 90 vigor som jag avslutade basspelet med. Skuttade in i Skugglanden och fick så otroligt mycket stryk av de tre första bossarna jag stötte på att det inte var kul någonstans trots att det är samma dex-build jag kört med i alla spel de någonsin släppt. Jag är absolut inte bra på soulsbornes, det kan jag inte ens låtsas om, men jag undrar lite om Vigor ens gör någon skillnad i detta fall.

Summa summarum avinstallerade jag hela ER efter en knapp timme i expansionen och tvingades nog inse att jag inte bara är trött på spelet utan hela den genre jag ändå uppskattat i närmare 15 år. I've become hollow.

Skrivet av Fezk:

Ett hett tips är att fixa Scadutree Fragments om man sitter fast, inte bara rusha på bossar direkt. Det är det nya man infört för att balansera expansionen. Finns överallt om man utforskar lite.

https://eldenring.wiki.fextralife.com/Scadutree+Fragment

Men, är du trött på spelet och genren överlag så är det kanske inte mycket värt Trist att höra, du hittar säkert annat att lira annars. Men känner du dig manad igen så testa att fixa lite fragment och se hur det känns.

Som Fezk säger så är prio1 att utforska världen så mycket som möjligt i din egna takt. Buffa upp din char med lite fragments man hittar sen testar du bossarna igen. Du går miste om något häftigt om du ger upp


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem

Verkar vara en del som på ett eller annat sätt inte kommit över infon om scadutree. Därför det blivit så stor skräll om svårighetsgraden. Borde kanske komma upp någon inforuta som beskriver det mer när man kommer in i dlc.

Jag lyckades få ner Mohg med min nya Perfumer till slut. Level 60 hamnade den på och buffade Reduvia till +5 samt fixade tåren som skyddar en mot Mohgs rain of blood.

Nu ska jag fortsätta lite i dlc:t med min andra gubbe innan jag kör mer base game med Perfumeraren.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Ett hett tips är att fixa Scadutree Fragments om man sitter fast, inte bara rusha på bossar direkt. Det är det nya man infört för att balansera expansionen. Finns överallt om man utforskar lite.

https://eldenring.wiki.fextralife.com/Scadutree+Fragment

Men, är du trött på spelet och genren överlag så är det kanske inte mycket värt Trist att höra, du hittar säkert annat att lira annars. Men känner du dig manad igen så testa att fixa lite fragment och se hur det känns.

Skrivet av theBoosing:

Som Fezk säger så är prio1 att utforska världen så mycket som möjligt i din egna takt. Buffa upp din char med lite fragments man hittar sen testar du bossarna igen. Du går miste om något häftigt om du ger upp

Ja, det får väl bli ett nytt försök senare i veckan. Jag är ganska impulsiv av mig så det händer ofta att spel av- och ominstalleras i ren frustration. Ser det som den mindre våldsamma kusinen till att kasta kontroller. Tar tacksamt till mig era tips om utforskning först, min färdighetsnivå innebär att jag behöver all assistans jag kan få 🙂

Medlem
Skrivet av Ro-Jaws:

Borde kanske komma upp någon inforuta som beskriver det mer när man kommer in i dlc.

Fast det gör ju det?

Sen kommer jag inte ihåg hur djup själva beskrivningen var, men vill minnas att det gav den infon man behövde

Medlem
Skrivet av Zensu:

Fast det gör ju det?

Sen kommer jag inte ihåg hur djup själva beskrivningen var, men vill minnas att det gav den infon man behövde

Haha det gjorde det kanske. Minns inte nu på rak arm.

Medlem

Åkte på min första bugg!

(Spoilers nedan)

Skulle gå in för att påbörja min respec osv för NG+ och hade igår kväll sparat vid Radahn/Miquellas grace när jag nu istället spawnade igenom kartan och föll rakt ner borta vid Lion dancer nr2's plats och när jag väl respawnade var jag där jag skulle startat, dvs uppe vid Radahns/Miquellas grace. Fick mig ett gott garv först och sen när jag skulle hämta mina runes så... Gick det inte, dom fanns inte där så det var 800k runes jag hade tänkt använda att köpa material och dylikt inför min nästa vända puts väck.

Aja, inte hela världen

Är förövrigt helt säker på att jag tagit alla mini bossar och stora bossar nu!

On to the New Game+ we goooo!

Testpilot

Då var även jag klar med sista bossen i DLC: et lite tankar om det och andra kommentarer nedan.

Ja, vad ska man säga? Ett kärt återseende! Trodde inte vi skulle få se Radahn igen, tillsammans med Miquella då såklart. Tyckte striden påminde om prins bossen i Dark Souls III. Men den var jäkligt svår, helt klart den svåraste bossen i DLC vad jag har stött på.

Men när jag hade besegrat honom och kikat på minnessekvensen trodde jag inte att jag var färdig! Det var väldigt anti-klimax på slutet får jag tyvärr erkänna. Jag förstår lite grann av berättelsen men inte allt, får sjunka in lite och kika på lite videor.

Gillade även den näst sista fighten mot Leda och co. den var dock betydligt enklare, och visst kanske vissa bossar var lite enklare. Nu ska jag säga att jag har inte utforskat allt, jag hade t.o.m. en map framgment kvar så utforskar de området nu, såg i recensionen här på FZ att det ska finnas 10 rememebreance bossar och jag har "bara" 6 stycken nu om jag minns rätt.

Måste även säga att Frenzy området är riktigt läskigt! Gillar verkligen hur man fick ta en rejäl omväg för att hitta dit. Finns det något där? En boss eller så? Känns som att jag har utforskat ganska mycket men hittade mest bra items. Gillar överlag miljöerna något enormt, en fin detalj är att allt är mycket mörkare än i Lands Between pga trädet lyser inte upp här.

Lite besviken på Messmer också han var lite mesig tyvärr även om Shadow Keep var ett coolt ställe. Finns massa hissar som jag inte vet hur man kommer åt, så har som sagt säkert en del kvar att utforska.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Då var även jag klar med sista bossen i DLC: et lite tankar om det och andra kommentarer nedan.

Ja, vad ska man säga? Ett kärt återseende! Trodde inte vi skulle få se Radahn igen, tillsammans med Miquella då såklart. Tyckte striden påminde om prins bossen i Dark Souls III. Men den var jäkligt svår, helt klart den svåraste bossen i DLC vad jag har stött på.

Men när jag hade besegrat honom och kikat på minnessekvensen trodde jag inte att jag var färdig! Det var väldigt anti-klimax på slutet får jag tyvärr erkänna. Jag förstår lite grann av berättelsen men inte allt, får sjunka in lite och kika på lite videor.

Gillade även den näst sista fighten mot Leda och co. den var dock betydligt enklare, och visst kanske vissa bossar var lite enklare. Nu ska jag säga att jag har inte utforskat allt, jag hade t.o.m. en map framgment kvar så utforskar de området nu, såg i recensionen här på FZ att det ska finnas 10 rememebreance bossar och jag har "bara" 6 stycken nu om jag minns rätt.

Måste även säga att Frenzy området är riktigt läskigt! Gillar verkligen hur man fick ta en rejäl omväg för att hitta dit. Finns det något där? En boss eller så? Känns som att jag har utforskat ganska mycket men hittade mest bra items. Gillar överlag miljöerna något enormt, en fin detalj är att allt är mycket mörkare än i Lands Between pga trädet lyser inte upp här.

Lite besviken på Messmer också han var lite mesig tyvärr även om Shadow Keep var ett coolt ställe. Finns massa hissar som jag inte vet hur man kommer åt, så har som sagt säkert en del kvar att utforska.

Ja du verkar ha en hel del kvar av spelet att utforska, kör hårt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Fick en uppenbarelse idag när jag upptäckte att Mimic tear kan använda vissa items om man har dem equippade, utan att man förlorar dem. T ex hefty pots med rot eller poison. Detsamma gäller ammunition till skjutvapen. Tog bara 400h + timmar att komma på det 🤣

Nu dual wieldar jag och mimic-me crossbows, samtidigt som han kastar pots medan jag är för snål för att använda mina. Spöade nyss Rellana med denna setup. Kanske tar vi oss nu an utmaningen att spöa resten av bossarna på Journey 2 med crosbow only. Vi får se 😊

Medlem

Så gott som färdig med expansionen nu, misstänker att spelet har buggat men har en Spirit Ash som verkar saknas i världen. Allt annat är färdigt och kan tycka att det var lite av en berg-och dalbana som gick från att kännas som utklippta dåliga idéer från huvudspelet till ren briljans. Framförallt måste man ju lyfta spelvärlden som levererade en typ av vertikalt bygge som det ljögs om när CD Project satt och hittade på saker om Cyberpunk. Hela världen i Shadow of the Erdtree känns som ett lapptäcke där varannan ruta är nedsänkt för att maximera och utöka ytan under överliggande rutor, kändes riktigt roligt att utforska. Att detta undersåldes som "Ungefär lika stort som Liurnia" känns märkligt.

Var först lite besviken på hur sista bossen var återanvänd men köpte storyförklaringen och tyckte att den faktiska striden upplevdes som en helt ny boss så i slutändan spelade det ingen roll, var däremot förvånad över hur expansionen verkade vara gjord för att spelas innan man avslutat huvudstoryn då slutet bara kom som att man spelade en vanlig dungeon, inga eftertexter eller någonting.

Har sett varierad uppfattning om svårighetsgraden och tror att mycket har att göra med hur man byggt sin karaktär. Såg många streamers som spelade med magi eller katana med rullande som huvudsakligt försvar, dessa verkade kämpa en hel del med de nya bossarnas långa attack-kombinationer. Spelade huvudspelet med en tank-karaktär byggd runt guard-counter och stötte på mest motstånd med AOE-baserade bossar som:

Messmers andra fas, Bayle the Dread och båda Divine Beast-bossarna

Övriga bossar strök med ganska fort bara genom att låta skölden äta upp kombinationerna. Överlag kändes det som att svårighetsgraden var väldigt anpassningsbar med de medel som gavs; Scadutree Fragments, Revered Spirit Ash, Summons samt många lättillgängliga vapen med kraftiga statuseffekter gjorde alla att man kunde anpassa hur stor utmaning man ville ha.

Som spel kändes det hela som en stabil 6/10-upplevelse men då glömmer man att det bara är en expansion. Fick ut över 50 timmar av samma djupa utforskande som i huvudspelet och känner att man hade kunnat spela om det hela flera gånger bara för att testa fler builds och vapen så skulle nog ta upp det till en 8/10 istället.

Testpilot
Skrivet av Fezk:

https://c.tenor.com/oxzGONK8Gb8AAAAd/thumb-up-thumb-up-eating...

Ja du verkar ha en hel del kvar av spelet att utforska, kör hårt.

Nu känner jag mig klar

Medlem

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Har nu börjat så sakteliga med DLC och inser ganska fort att nej, tyvärr, Elden Ring är nog det svagaste spelet från From Software på länge. Inte minst rent tekniskt, även om man kör med prioritize framerate på PS5 så är det låg fps trots ett egentligen rätt fult spel. Efter att ha spelat guldkorn som Lies of P känns också Elden Ring ocharmigt bångstyrigt kontrollmässigt, kan vara så att andra snäppat upp och From Software trampar lite här.

Hoppas på underverk längre fram men än så länge ett stort meh.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Har nu börjat så sakteliga med DLC och inser ganska fort att nej, tyvärr, Elden Ring är nog det svagaste spelet från From Software på länge. Inte minst rent tekniskt, även om man kör med prioritize framerate på PS5 så är det låg fps trots ett egentligen rätt fult spel. Efter att ha spelat guldkorn som Lies of P känns också Elden Ring ocharmigt bångstyrigt kontrollmässigt, kan vara så att andra snäppat upp och From Software trampar lite här.

Hoppas på underverk längre fram men än så länge ett stort meh.

Om du inte var så förtjust i grundspelet lär du inte gillar expansionen.

Lite märkligt att man lägger ner pengar på något man vet är mer av samma sak, men FromSoftware klagar nog inte. ;P

Trist att det tekniska svajar på konsol. Vad jag förstått är det bästa sättet att köpa PS4-versionen och köra på en PS5.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Trist att det tekniska svajar på konsol. Vad jag förstått är det bästa sättet att köpa PS4-versionen och köra på en PS5.

Många som anmärker på prestanda på både konsol och pc. Har ju tyvärr aldrig varit From's starka sida. Jag kör själv spelet på min Series S och tycker det fungerar ypperligt på den.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Har nu börjat så sakteliga med DLC och inser ganska fort att nej, tyvärr, Elden Ring är nog det svagaste spelet från From Software på länge. Inte minst rent tekniskt, även om man kör med prioritize framerate på PS5 så är det låg fps trots ett egentligen rätt fult spel. Efter att ha spelat guldkorn som Lies of P känns också Elden Ring ocharmigt bångstyrigt kontrollmässigt, kan vara så att andra snäppat upp och From Software trampar lite här.

Hoppas på underverk längre fram men än så länge ett stort meh.

Har ju spelat Lies of P men kom av mig. Det är inte hälften så roligt som From Softwares spel.
Elden Ring speciellt Edtree dlc:n ser fantastiskt snygg ut. Ett specifikt område känns som från någon Giger film. Jag tänker på området där fingrarna och händerna kommer ifrån. Så mystiskt, så främmande helt underbart.
Andra områden när man går genom en grotta med vattenfall och liknande så ser man en Site of Grace sprida sitt ljus som små eldflugor och alla färger och ljussken dansar på grottans väggar. Sen tar man några steg ut från grottan och möts av något som liknar världen från Pandora (Avatar) .

Men det är klart. Jag kan förstå om det ser fult ut på en PS5.

Skrivet av Ro-Jaws:

Många som anmärker på prestanda på både konsol och pc. Har ju tyvärr aldrig varit From's starka sida. Jag kör själv spelet på min Series S och tycker det fungerar ypperligt på den.

Jag har inte haft några prestandaproblem när jag spelat.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skriv svar