Elden Ring får läcker lore-bok – kostar 3 000 kronor

Robot
Elden Ring får läcker lore-bok – kostar 3 000 kronor

Inofficiell, men skriven av en Elden Ring-konnässör.

#elden-ring


Medlem

Fan vad fint att ha i bokhyllan min som redan är fylld med fiktion, men priset är helt tokigt.

Medlem

Hade köpt en av varje om jag hade haft stålarna.

Har lyssnat på alla hans klipp på tuben, mycket bra. Om inget annat så är det skönt att somna till.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Hahaha, vilken spelevink! 11 000 för att få sitt namn med också, som hittat.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Sebastian Lind:

Hahaha, vilken spelevink! 11 000 för att få sitt namn med också, som hittat.

En riktig spellevink!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Som hittat


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Gillar smoughtown och gillar initiativet av honom att skriva en bok. Dock så är tarnished archaeologist min klara favorit, när det kommer till ämnet. Längtar efter hans videor om expansionen.

Medlem

Har han fått tillåtelse att skriva och sälja boken?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Kul att ett die hard fan har möjlighet att göra nåt så ambitiöst!


signatur

These are dark times there's no denying. The world has perhaps faced no greater threat than it does today. But I say this to our citizenry. We ever your servants, will continue to defend your liberty and repel the forces that seek to take it from you. Your ministry, remains, strong.

Medlem

Oh jösses. Tre minuter in i hans lore video gav jag upp. Snacka om tråkig röst. Boken kanske är bra men som källa till info kring Elden Ring och dess intrikata berättelser håller jag mig till VaatiVidya.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Inofficiell OCH 3000 kr?! Det var magstarkt.

Skulle möjligen ge så mycket om det var handskrivet på garvat skinn av RR Martin och Miyazaki.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

KoP
Medlem

Känns lite som bedrägeri angående priset. 🤔 Ett par hundralappar för en bok känns rimligare.

Medlem
Skrivet av KoP:

Känns lite som bedrägeri angående priset. 🤔 Ett par hundralappar för en bok känns rimligare.

Hur kan det vara ett bedrägeri?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av KoP:

Känns lite som bedrägeri angående priset. 🤔 Ett par hundralappar för en bok känns rimligare.

att binda böcker för hand kostar otroligt mycket, speciellt om det görs i Irrland också så priset blir därefter såklart

Medlem
Skrivet av KoP:

Känns lite som bedrägeri angående priset. 🤔 Ett par hundralappar för en bok känns rimligare.

Jag är en bokförsäljare och jag skulle faktiskt våga påstå att det där priset är helt rimligt i detta fallet.

Medlem

3000!? Hahaha nä

Medlem
Skrivet av Tassel:

Oh jösses. Tre minuter in i hans lore video gav jag upp. Snacka om tråkig röst. Boken kanske är bra men som källa till info kring Elden Ring och dess intrikata berättelser håller jag mig till VaatiVidya.

Vaati är bra men missar en hel del. Han saknar djupet som andra har. Han är också en av de få som faktiskt har fel till och från i sina guider/informationsvideos.

VG Matthew är bra, lagom krispig röst och går gärna djupt i detaljer. Han saknar dock bredd och upprepar sig mycket.

Hawkshaw är en liten uppstickare som är intressant.

Vill man slappa och halvsova så är Square Table Gaming riktigt bra.

The Ashen Hollow är nice om man gilla att prassla med godispåsar i buskar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Vaati är bra men missar en hel del. Han saknar djupet som andra har. Han är också en av de få som faktiskt har fel till och från i sina guider/informationsvideos.

VG Matthew är bra, lagom krispig röst och går gärna djupt i detaljer. Han saknar dock bredd och upprepar sig mycket.

Hawkshaw är en liten uppstickare som är intressant.

Vill man slappa och halvsova så är Square Table Gaming riktigt bra.

The Ashen Hollow är nice om man gilla att prassla med godispåsar i buskar.

Hur många gånger har du spelat igenom Elden Ring? 😅

Medlem

Så kort och gott handlar det om svindyr fanfic? yikez


signatur

Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Hur många gånger har du spelat igenom Elden Ring? 😅

Haha, jag vet. Jag tjatar.

Varje gång jag skriver om Elden Ring så måste jag gå emot känslan av att jag tjatar och fanboyar.

Men det är det värt, tänker jag, då målet är större än mig.

Jag har spelat igenom Elden Ring från 0-100 (Platinum) två gånger. Och New Game Plus 3 gånger. Totalt 400 timmar.

Inte jättemycket egentligen. Men det är som så att den tiden jag har lagt på det jäkla spelet har förändrat mitt liv till det bättre, på riktigt. Det har gett mig fokus och agerat som ett ankare i nuet.

Det har också fått mig att hata. Att spotta, fräsa och fördöma Miyazakis barn till att födas som Omens.

Mitt enda val för att inte låta spelet besegra mig var att tygla mig. Att andas och ta nya tag, tänka i nya banor.

Belöningen för detta har varit stor.

Jag vill bara så gärna att andra ska få känna samma underbara känsla!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Haha, jag vet. Jag tjatar.

Varje gång jag skriver om Elden Ring så måste jag gå emot känslan av att jag tjatar och fanboyar.

Men det är det värt, tänker jag, då målet är större än mig.

Jag har spelat igenom Elden Ring från 0-100 (Platinum) två gånger. Och New Game Plus 3 gånger. Totalt 400 timmar.

Inte jättemycket egentligen. Men det är som så att den tiden jag har lagt på det jäkla spelet har förändrat mitt liv till det bättre, på riktigt. Det har gett mig fokus och agerat som ett ankare i nuet.

Det har också fått mig att hata. Att spotta, fräsa och fördöma Miyazakis barn till att födas som Omens.

Mitt enda val för att inte låta spelet besegra mig var att tygla mig. Att andas och ta nya tag, tänka i nya banor.

Belöningen för detta har varit stor.

Jag vill bara så gärna att andra ska få känna samma underbara känsla!

Menade inte att få dig att känna som att du tjatar, för det tycker jag absolut inte du gör. Det är bara kul att se folk med så stor passion för vissa spel och var bara lite nyfiken på hur mycket du spelat

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Menade inte att få dig att känna som att du tjatar, för det tycker jag absolut inte du gör. Det är bara kul att se folk med så stor passion för vissa spel och var bara lite nyfiken på hur mycket du spelat

Då tolkade jag fel.

Vad glad jag blir.

Delar samma känsla när jag ser andra som snöar in på något. Helst om det är något obskyrt som får en att googla.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Vaati är bra men missar en hel del. Han saknar djupet som andra har. Han är också en av de få som faktiskt har fel till och från i sina guider/informationsvideos.

VG Matthew är bra, lagom krispig röst och går gärna djupt i detaljer. Han saknar dock bredd och upprepar sig mycket.

Hawkshaw är en liten uppstickare som är intressant.

Vill man slappa och halvsova så är Square Table Gaming riktigt bra.

The Ashen Hollow är nice om man gilla att prassla med godispåsar i buskar.

Hahaha Prassla med godispåsar i buskar 🤣🤣

Medlem

Kan man bara kalla sig "x-konossaur" och börja ta pre-orders på sin svindyra bok och få reputabla nyhetspublikationer att rapportera om det man gör?

Eller det sjuka är ju inte att nån tjomme skriver en sån bok utan att ni rapporterar om att nån tjomme skriver en sån bok med bifogade länkar till vart man lägger sina pre-orders.

Vad fan ÄR det? Den här nyheten får ni faktiskt ta bort.


signatur

subterranean homesick alien

Skrivet av Anton Q:

Kan man bara kalla sig "x-konossaur" och börja ta pre-orders på sin svindyra bok och få reputabla nyhetspublikationer att rapportera om det man gör?

Eller det sjuka är ju inte att nån tjomme skriver en sån bok utan att ni rapporterar om att nån tjomme skriver en sån bok med bifogade länkar till vart man lägger sina pre-orders.

Vad fan ÄR det? Den här nyheten får ni faktiskt ta bort.

Elden Ring är svinhett och ger garanterat mer klick än de flesta andra nyheter. Särskilt när boken är svindyr också vilket kan ge lite extra glöd i kommentarsfälten. Så ur det perspektivet är det ju en "bra" nyhet för FZ för att få igång communityn... Samtidigt håller jag med om att det är lite tveksamt, men det beror så klart på vilket perspektiv man har.

Medlem

Länkar i artiklar är oftast bra... men inte när det gäller svindleri. För jag kan inte se det på något annat sätt med den prissättningen.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Elden Ring är svinhett och ger garanterat mer klick än de flesta andra nyheter. Särskilt när boken är svindyr också vilket kan ge lite extra glöd i kommentarsfälten. Så ur det perspektivet är det ju en "bra" nyhet för FZ för att få igång communityn... Samtidigt håller jag med om att det är lite tveksamt, men det beror så klart på vilket perspektiv man har.

Jag säger inte att nyheten inte kan ha bra klick-potential... Jag säger att den är fullständigt press-etiskt analfabet att belysa.

Om enda kriteriet för vad som gör en nyhet på FZ till en nyhet är klick-potentialen så är det verkligen över och existensberättigandet är noll.

Om man inte tar hänsyn till en "nyhets" faktiska informationsvärde och relevans/användbarhet/matnyttighet för ens läsare utan bara på hur mycket väsen den gör så är det ju ett i sanning dystopiskt mediaklimat vi lever under.

Den här verkligheten är väl mer eller mindre redan ett faktum men iaf jag har det inte i mig att acceptera det.

Vad du tar del av styrs inte av vad som faktiskt är relevant eller informativt för dig utan av vad du skulle bli mest irriterad av att läsa.

Är ju inte bara dåligt för ens personliga utveckling men för samhället och kommunikationer människor emellan, i stort.

Det tycker jag är helt förjävligt, helt enkelt
Sån är jag.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag hade som nån sån där fantasi när jag var liten om att "journalister är sanningens krigare!" och som för att en demokrati ska kunna fungera helt nödvändig där "fölk" inte på ett nyttigt kan vara med och bestämma kring landet och samhället om dom inte kan ta del av objektiv och relevant information för att kunna forma rimliga åsikter och beslut... Ni vet.. "Den tredje stadsmakten."
Om journalister faktiskt är den tredje stadsmakten så har vi ju världens girigaste och mest exponeringskåta nihilist framför spakarna.

Hjälten har bekommit monstret.
Nu måste hen dräpas.

Önskar bara jag hade något magiskt svärd för än så länge äter jag Elden Ring Erdtree-levels of shit på det här questet. Har inte en chans svårighetsgraden känns faktiskt direkt orättvis.
(kolla jag knöt tillbaka det till spel och Elden Ring på slutet och är därmed inte det minsta off topic)


signatur

subterranean homesick alien

Skrivet av Anton Q:

Jag säger inte att nyheten inte kan ha bra klick-potential... Jag säger att den är fullständigt press-etiskt analfabet att belysa.

Om enda kriteriet för vad som gör en nyhet på FZ till en nyhet är klick-potentialen så är det verkligen över och existensberättigandet är noll.

Om man inte tar hänsyn till en "nyhets" faktiska informationsvärde och relevans/användbarhet/matnyttighet för ens läsare utan bara på hur mycket väsen den gör så är det ju ett i sanning dystopiskt mediaklimat vi lever under.

Den här verkligheten är väl mer eller mindre redan ett faktum men iaf jag har det inte i mig att acceptera det.

Vad du tar del av styrs inte av vad som faktiskt är relevant eller informativt för dig utan av vad du skulle bli mest irriterad av att läsa.

Är ju inte bara dåligt för ens personliga utveckling men för samhället och kommunikationer människor emellan, i stort.

Det tycker jag är helt förjävligt, helt enkelt
Sån är jag.

Hehe, jag förstår dig och håller delvis med. Jag har också kritiserat vissa nyheter ibland som känts väldigt tveksamma, i synnerhet som FZ missar så oerhört många "riktiga" nyheter i bruset. Då är det lite trist att sånt här premieras istället. Men jag antar att de flesta spelintresserade har fler källor till spelnyheter än bara FZ.

Sajten har på senare år utvecklats till att bli mer av en mysig spelcommunity med lite nyheter och roliga texter vid sidan av, istället för att vara en spelsajt med (hyfsat) heltäckande ambitioner som också råkar ha en mustig och aktiv community-del. Detta kan man ju se på allt fokus på community-grejer som omröstningar som "värsta bossen", "bästa spelåret" och fokuset på medlemsskapat (gratis) material. Sen täcks de större spelen så klart, men bredden är borta.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Sajten har på senare år utvecklats till att bli mer av en mysig spelcommunity med lite nyheter och roliga texter vid sidan av, istället för att vara en spelsajt med (hyfsat) heltäckande ambitioner som också råkar ha en mustig och aktiv community-del. Detta kan man ju se på allt fokus på community-grejer som omröstningar som "värsta bossen", "bästa spelåret" och fokuset på medlemsskapat (gratis) material. Sen täcks de större spelen så klart, men bredden är borta.

Håller helt med.👍🏻

12
Skriv svar