Stora Anime-tråden

Releasehästryttare

Konosuba säsong 3 9/10

Önskar att denna serien aldrig tar slut, men tydligen så är mangan färdig nu och vi vet ej i dags läget hur många mer säsonger det blir av denna underbara anime!

Den överdrivna humorn passar mig perfekt, ingen annan anime är denna lik.

Releasehästryttare

Det är en anime mässa i Los angeles denna helgen så mängder med trailers har släppts:

Givetvis inte alla men några av russinen i kakan!

Releasehästryttare

Chillin in another world whit level 2 super cheat powers 7/10

Releasehästryttare

Förvånande ändå att inte fler tv serie skapare lägger upp första avsnittet av sin serie på YT.

Märkte ni av att de engelska subs är AI gjorda?

Releasehästryttare

Halvårs check, vilken anime har tycker ni är bäst hittills 2024?

Medlem
Skrivet av Devan:

Halvårs check, vilken anime har tycker ni är bäst hittills 2024?

Girls Band Cry hittills än så länge för mig. Så jäkla bra med fantastisk uttrycksfull 3D-animation. Plus Spice and Wolf-remaken.


signatur

Pyramid Head has BIG CLAPPIN CHEEKS

Medlem

Vintern var ju klen, om man inte räknar guldkornen som spillde över från 2023 (Frieren, Apothecary diaries).

Våren är det för många jag inte sett ännu, men The Fable är ju knäpp och ganska rolig. Konosuba fortsatte i gamla hjulspår får man väl säga.

Kimetsu no Yaiba var ju bara åtta avsnitt, och tycker inte riktigt den håller mot de tidigare delarna. Får väl se vad filmerna ger, inte helt förtjust i när de gör på det sättet, men men.

Medlem

Seiyuu Radio no Uraomote för mig.

Releasehästryttare

Vet att jag bara gav den 8 av 10 men The Weakest Tamer Began a Journey to Pick Up Trash är nog min favorit från i år än så länge, den är inte perfekt som jag tyckte Solo leveling eller Apothecary är men den gav fina minnen!

Medlem
Skrivet av Devan:

Halvårs check, vilken anime har tycker ni är bäst hittills 2024?

Nu är jag ingen massätare som en del är här i tråden då jag i stort sett bara kollar via Netflix, men för mig är Delicious in Dungeon den bästa än så länge.

Medlem
Skrivet av Devan:

Halvårs check, vilken anime har tycker ni är bäst hittills 2024?

Bäst och bäst, men den anime som verkar ha slagit rot i huvudet där jag mest ser fram emot fortsättningen är nog As a Reincarnated Aristocrat, I'll Use My Appraisal Skill to Rise in the World som precis avslutades, och andra säsongen kommer redan i höst.

Skrivet av deezel:

Vintern var ju klen, om man inte räknar guldkornen som spillde över från 2023 (Frieren, Apothecary diaries).

Håller med, det var dom två man såg fram emot i vintras. Riktigt bra serier.

Medlem
Skrivet av Devan:

Halvårs check, vilken anime har tycker ni är bäst hittills 2024?

Inte sett så mycket men Solo Leveling

Medlem

Tycker det har varit mycket som varit rätt underhållande, Frieren spelar väll i en liga för sig!
Men tycker även det varit mycket annat bra!
Kul o se att även någon annan noterade The Weakest Tamer Began a Journey to Pick Up Trash!
o en till från vinter så tycker jag att Shangri-La Frontier kan nämnas.
Och om jag ska nämna 2 från våren så får det bli:
I Was Reincarnated as the 7th Prince so I Can Take My Time Perfecting My Magical Ability ( Hur kan den se så bra ut med sån riktigt hopplös title )
WIND BREAKER. lite annan energi än mycket annat, men kanske inget som man kommer komma ihåg allt för länge.

Känns även som sommaren har öppnat starkt.

Releasehästryttare

Tänkte ge Blue archive 2-3 avsnitt, men efter att ha sett avsnitt ett så lägger jag genast ner, herregud vilken cringe show

Releasehästryttare
Releasehästryttare

The Duke of Death and His Maid 8/10

Denna är nu slut och jag tycker den va riktigt bra, men, kan inte rekommendera den, serien är för lång för va de vill berätta, det funkade när man ser några avsnitt i taget men tror att sträck kollar man på den så kommer man tröttna långt innan man kommer till slutet.

Men, vilket slut asså, har inte gråtit så mycket som jag gjorde under de sista avsnitten på länge, om nån annan av er såg klart den, kunde ni hålla tårarna i schack?

Releasehästryttare

Nu va det fredagskväll igen!

Releasehästryttare

Sett det 3 första avsnitten av Kaiju 8, det är synd att MC är en sån "goofball", serien hade varit mycket bättre om den va mer seriös -.-

Det är inte nått jag kommer säga ofta då jag vanligtvis vill ha humor, men hans beteende passar inte in i resten av serien...

Medlem
Skrivet av Devan:

Sett det 3 första avsnitten av Kaiju 8, det är synd att MC är en sån "goofball", serien hade varit mycket bättre om den va mer seriös -.-

Det är inte nått jag kommer säga ofta då jag vanligtvis vill ha humor, men hans beteende passar inte in i resten av serien...

Jag uppfattade det som att det var delvis för att han är mycket äldre än dem andra och för att han är svagast av alla och att det är ett av hans försök att platsa in mer. Det och att det är en del av hans personlighet.
Han kan vara mycket seriös men även en "goofball".

Bästa animen i år (efter Frieren) för egen del

Medlem
Skrivet av Devan:

The Duke of Death and His Maid 8/10

Denna är nu slut och jag tycker den va riktigt bra, men, kan inte rekommendera den, serien är för lång för va de vill berätta, det funkade när man ser några avsnitt i taget men tror att sträck kollar man på den så kommer man tröttna långt innan man kommer till slutet.

https://youtu.be/C4Z0azhBPRg

Kan bara hålla med, nu följde jag ju den som den släpptes så något sträckkollande var det inte. Kändes som vissa delar var vääldigt mycket filler, vilket var jäkligt onödigt.

Releasehästryttare

Tråkigt att CR stängde ner kommentars fälten -.-

-

Medlem
Skrivet av Devan:

Sett det 3 första avsnitten av Kaiju 8, det är synd att MC är en sån "goofball", serien hade varit mycket bättre om den va mer seriös -.-

Det är inte nått jag kommer säga ofta då jag vanligtvis vill ha humor, men hans beteende passar inte in i resten av serien...

Förstår inte varför det skulle vara dåligt eller förta något från allvaret i serien. Jag tycker hans beteende passar perfekt i serien, hade tyckt den varit sjukt mycket tråkigare om han inte haft en lättsammare sida.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Releasehästryttare
Skrivet av Proximately:

Förstår inte varför det skulle vara dåligt eller förta något från allvaret i serien. Jag tycker hans beteende passar perfekt i serien, hade tyckt den varit sjukt mycket tråkigare om han inte haft en lättsammare sida.

Jag bara tror att en personlighet som Deku hade passat bättre, men då hade han säkert blivit med i kaiju defence force redan samtidigt som den tjejen han växte upp med.

Har 8 avsnitt kvar så mitt betyg på serien lär inte vara för långt borta.

Releasehästryttare

Ragna Crimson 6/10

Releasehästryttare

Mappas nya anime som kommer i oktober:

Vad tror ni, bra eller anus?

Medlem
Skrivet av Devan:

Mappas nya anime som kommer i oktober:

https://youtu.be/TT7MWy9oLf8

Vad tror ni, bra eller anus?

Heh, innan jag läste tänkte jag "Ser ut som Ranma", och se på fan, det var det. Rumikos prylar kommer igen, inte mig emot förvisso, tvivlar på att det blir sju säsonger och massa filmer som görs om. Har ju de gamla i arkivet, men får väl se vad det blir för remake.

Edit:
Galet, en massa original röstskådisar också ser jag. Kan nog bli ganska nostalgiskt

Releasehästryttare
Medlem

Kul att se att en ny Ranma kommer. Får se hur dom lyckas med det.

Med nyversionen av Urusei Yatsura som kom härom året tog dom ju sig några rejäla friheter, men det värsta var den komiska timingen som inte riktigt kom upp till samma nivå som när man läser mangan, serien var inte så pass rolig som den borde ha varit.

Jag hoppas dom lyckas bättre med Ranma, för mangan är oerhört bra.

Releasehästryttare

Kaiju no 8 8/10

Jo då, den va bra! Ser fram emot säsong 2!

Releasehästryttare

+ äntligen lite ny horror anime

- måste vänta tills nästa år

-

Denna ser intressant ut också:

Skriv svar