Bästa RTS-Solokampanj?

Medlem

Red Alert 2 Är det bästa RTS spelet som har gjorts. Inget snack om saken.


signatur

PEACE✌️

Medlem

Command and Conquer-serien inkl red alert har de roligaste kampanjerna tror jag. Jag gillar wc2 med och även wc3 och så klart starcraft, men ja, cnc och westwoods är de roligaste att spela. De har lite glimten i ögat på något sätt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Releasehästryttare
Medlem

Nexus - The Jupiter Incident.

Geeks Gaming

Homeworld. Bästa rts serien som finns. 1an och 2an remastered är typ 10 bästa spelen någonsin för mig.

Och enbart för att göra folk sura

Tiberian sun är bästa cnc spelet

Medlem

Då jag är lite äldre så blir det följande.

1. Dune på Amiga
2. Command & conquer
3. Red alert 2
4. Age of the Empires
5. Warcraft I,II

Medlem

Dune 2 är ju det mest klassiska och därmed mest nostalgiska RTS enligt mig. Men inget slår Warlords Battlecry serien.

Fantastiska RTS och 3:ans kampanj är LÅNG och "Open World" i det att du får välja vart du vill gå och slåss på en karta och kan spela om alla uppdrag i all oändlighet om du vill och har en hjälte som även den kan levla hur högt som helst. Jag har hjältar jag spelat med sedan spelet släpptes för 20 år sedan.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Oj, det finns många. Company of Heroes, Warcraft 3, World in Conflict, Starcrafts 2's tre kampanjer är några jag älskar.

Medlem

Warcraft 3 med tillhörande expansion och för min del.

Medlem

Gillade Warcraft 3 och Red Alert 2 kampanjerna, vill minnas att C&C: Generals och Zero Hour hade rätt bra kampanj också.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag sticker ut lite och kommer med två spel som inte nämnts; Ground Control och Total Annihilation.
Mina två favorit-RTS, har haft fruktansvärt kul med dessa två spel.

Starcraft och Brood War har ju redan nämnts. Måste även passa på att nämna Age of Empires III, som faktiskt hade en helt OK SP-kampanj. Jag gillade verkligen det, men det känns som det glömdes bort ganska fort och numera minns folk bara tvåan (som är mästerlig, men trean är grym med). Har många fina minnen av Age 3. Fick det ovanligt långt innan release för att recensionsspela, och körde igenom hela spelet och tokägde andra skribenter online innan officiella releasen kom och de riktiga skrivbordsgeneralerna tog över.

Medlem

Rome: Total War

Medlem

Som många sagt, Warcraft 3 följt av Red Alert 2

Avstängd

1. Starcraft 2 wings of liberty + expansionerna.

2. Starcraft + broodwars.

3. Warcraft 3 + frozen throne.

4. Red Alert 2 + Yuris revenge

5. C&C Tiberian sun

6. Warcraft 2. Högre upp kanske pga nostalgi.

7. Imperium Galactica 2.

8. Total war: warhammer 3

9. Red Alert 3.

10. Dawn of war 1 + 2.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Den kampanj som ligger närmast hjärtat är antagligen Tiberium Sun. Som liten tio- eller elvaåring var det något alldeles särskilt att i GDI-versionen lotsas från introfilmerna till den scriptade inledningen inne i spelet och slutligen filmen som spelades upp i den lilla rutan i hörnet. Jag sögs in i spelvärlden och såg människor springa omkring på skärmen.

Det håller inte lika bra idag. Även om alla Westwoods titlar hade en underbart ostig handling.

Favoriterna hos mig är troligen de svenska Ground Control 1 och 2. Berättelsen är okej i båda spelen. Men det är framförallt det spelmekaniska som briljerar. Framförallt i första spelet där truppernas placering och terrängen har en påverkan som sällan syns i genren. Varje uppdrag blir en klurig nöt att knäcka och du känner dig bokstavligen som en skrivbordsgeneral när du sitter och planerar dina förflyttningar.

Medlem

Red Alert, Age of Mythology, Warcraft III (samt expansionen) och Rise of Nations gillade jag som yngre. Spelar inte rts längre men speciellt AoM gillade jag (var väldigt intresserad av grekisk mytologi) och RoN gillade jag speciellt då jag gillade hur en forskade fram utveckling och civilisation mer än att faktiskt kriga. Det var den delen jag gillade minst faktiskt och antagligen varför jag inte spelar sådana spel mer.

Medlem

Conquest: Frontier Wars

Medlem

Alla mina riktiga favoriter har redan nämnts men ett spel som är rätt schysst som ingen nämnt ännu är Impossible Creatures. RTSet när du skapade units genom att korsa djur med varandra. Tigerskorpioner och delfingorillor. Jag kommer ihåg det som mycket minnesvärt och kul! Man hittade fler djur att kombinera under kampanjens gång.

Medlem

World in Conflict hade en bra kampanj

Medlem
Skrivet av soderkvist:

Jo men första Red Alert är ju mer åldrat så jag tycker man kan ta det som vidare fördjupning om man är fortsatt sugen på mer. Sedan är C&C och RA olik story, har själv nästan bara spelat RA.

Ok gött, tack för svar 😃

Medlem

Det har redan nämnts av flera, men jag tycker verkligen att World in Conflict har något av en fulländad RTS-kampanj. Berättandet och sen variationen rent gameplay mässigt är superbt.

Company of Heroes 2 ska jag också nämna för dess fina co-op-möjligheter. Fantastiskt roligt att spela igenom med en kompis!

Medlem

Har ju inte spelat allt som finns men WC3 och
40K - Dawn of War 2 är de jag tänker på. WC3 har redan nämnts flera gånger. Men varför är DoW2 så bra då?

Det tog CoHs cover system men gjorde spelet lite mindre i vad man styrde och mer microintensivt. Och enheterna känns sig verkligen som Space Marines. De var betydligt biffigare i kampanjen än i multiplayer.
Att hoppa in med en grupp marines med jump jets och landa bland fiender som flyger all världens vög av nedslaget. Att ha heavy bolters som bara mörsar ner tjog efter tjog av rymdinsekter. Sjukt ballt.

Lägg till levels, ett diabloliknande loot system och att man bara får välja 4 (av 7?) olika enheter per uppdrag leder till stor omspelbarhet. Älskart.

Skribent
Skrivet av svartlock:

Jag sticker ut lite och kommer med två spel som inte nämnts; Ground Control och Total Annihilation.
Mina två favorit-RTS, har haft fruktansvärt kul med dessa två spel.

Helt klart fantastiska RTS-spel på min lista också. Speciellt första Ground Control hade en bra kampanj. Men Total Annihilation hade väl inte mycket av story i kampanjen? Minns det som ett spel jag mest spelade i skirmish och i multiplayer, hade stora gigantiska strider.

Däremot Total Annihilation Kingdoms hade väl något av en story i alla fall?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Måste slå ett slag för LOTR: Slaget om Midgård/Battle for middle earth. Spelade både 1:an och 2:an alldeles för mycket när dem släpptes.

Skribent
Skrivet av mrmister1:

Måste slå ett slag för LOTR: Slaget om Midgård/Battle for middle earth. Spelade både 1:an och 2:an alldeles för mycket när dem släpptes.

Ett av licensespelen baserad på filmer som var riktigt bra.

Fanns ju något till RTS på LOTR som släpptes samtidigt, men var baserad på böckerna. Det var också rätt bra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Starcraft 2 Starcraft 1

Medlem

Jag är otroligt besviken på att ingen har skrivit Spellforce 3 + DLC som ÄR det bästa RTS Singleplayer-kampanjen.

Medlem

Bästa gameplay World in conflict ( Eger t.o.m collectors editon med en bit av berlinmuren)
Bästa story CnC 3 Long Live Kane!

Medlem

Warcraft 3 inkl Frozen Throne

123
Skriv svar