Konami-producent drömmer om att Kojima återvänder till Metal Gear

Robot
Konami-producent drömmer om att Kojima återvänder till Metal Gear
Medlem

"We've tried nothing and are all out of ideas"
- Konami om Metal Gear Solid

Medlem

Nä skulle inte tro Kojima-san vore speciellt intresserad av att återvända till Konami igen. Han klarar sig ju rätt bra på egen hand!

Medlem

Ja inte så konstigt för dom vet vilket starkt varumärke det är.

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Nä skulle inte tro Kojima-san vore speciellt intresserad av att återvända till Konami igen. Han klarar sig ju rätt bra på egen hand!

Tänker att det kan bero på vilka avtal han får. Om Konami kommer till honom om ett nytt MGS så skulle han ha fördelen och kunna diktera reglerna. Detta skulle ju innebära att han inte hamnar i samma sits som sist. Skulle ju rent krasst kunna kräva att IP:t går över till honom om han ska göra något till spel under Konami.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tänker att det kan bero på vilka avtal han får. Om Konami kommer till honom om ett nytt MGS så skulle han ha fördelen och kunna diktera reglerna. Detta skulle ju innebära att han inte hamnar i samma sits som sist. Skulle ju rent krasst kunna kräva att IP:t går över till honom om han ska göra något till spel under Konami.

Kanske, men tror ändå han känner att de är rätt brända för honom? Sen har han väl redan ett par spel på gång, och sen ett til Xbox efter det, varav ett ska vara som ett nytt MGS? Minns inte men det var nog det till Xbox? Hursom är han nog mer benägen att få dem att känna "their loss" än att vilja gå tillbaka till deras toxiska relation.

Medlem

Dream on boy.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Medlem

Jag är ett stort MGS-fan men likväl inser jag idag att spelen inte är så bra (förutom 1an). MGS PSX hade bäst handling, kampanj, bossar och överlägset bäst musik. Ett mästerverk helt enkelt. 2an var konstigt med tråkiga bossar. 3an för mycket gimmicks och skog var inte roligaste miljön. Tråkiga bossar där med. 4an hade för mycket gimmicks. Miljön och kampanjen var OK. Tråkiga bossar. 5an hade så sjukt snygg grafik och många intressanta moment men hade mått bra av ett bättre slut och roligare bossar. Och gärna mindre randomness i handlingen. Jag är inte intresserad av mer MGS men ser gärna fler nya taktiska spion-action spel som inte tyngs ner av MGS-trams.

Medlem
Skrivet av pazu:

2an var konstigt med tråkiga bossar.

Excuuuuse me?! Nu vet jag att det är en åsikt och du har all rätt att tycka så, men enligt mig är 2:an det sanna mästerverket. Snacka om att flytta gränserna för vad som är möjligt för stunden.
Jag tillhör även en av (de få) som inte hade något som helst problem med att spela som Raiden och enbart ha Snake som en riktigt stark sidokaraktär.

Vill till och med minnas att MGS2 är senaste gången som konsoler var starkare än PC sett till grafisk prestanda, läste någon artikel i PC gamer när spelet kom ut och de var helt saliga över grafiken, fysiken och allt där till. Fanns ett helt stycke om att du kunde skjuta omkull en ishink och titta på medan iskuberna smälte 🥲

Medlem

Jobs kom ju tillbaka till Apple efter att inte blivit jättebra behandlad så liknande saker har ju hänt, men tvivlar starkt på att detta kommer bli verklighet 🤔

Medlem

Ju friare en konstnär får vara desto större mästerverk får vi skåda. Konami har redan visat tydligt nog med hela handen vad dom tycker är viktigast. Och inte var det den kreativa friheten. Sedan att dom skulle gjort annorlunda om dom visste att Kojima var värd miljarder i kassan får vi låta kapitalismen förhoppningsvis ta lärdom utav och låta det bli en dyr och saftig läxa.

Har dock svårt att förstå hur välutbildade rika affärsmän skulle vara så dåligt pålästa om värdet på konstnärer. Det är ju i så fall det största mysteriet om något. Det kanske inte är så svårt att få en platts där hoss Konamis chefs kontor trotts allt.

1
Skriv svar