Snabbkollen – Bästa spelshowen var...

Robot
Snabbkollen – Bästa spelshowen var...

Xbox, Nintendo, Geoff, Playstation..? Rösta fram sommarens bästa spelshow!

#nintendo-direct, #playstation-state-of-play, #snabbkollen, #spelsommar, #summer-game-fest, #xbox-games-showcase


Medlem

Väldigt stark show från Xbox denna gången

Medlem

Snubblade in på nintendo directen på twitch och tänkte "aah shit here we go again, en till weeb fest..." men oj så fel jag hade!
Äntligen nåt man kan spela på sin dammiga switch!

Medlem

Xbox, går inte ens att jämföra.

Medlem

Devolver såklart.


signatur

1338 - One Step Above

Redaktör
Ponny

Hjärnan säger Xbox, men hjärtat säger Nintendo. Var flera titlar där som kändes riktade mot mig personligen. Det är något särskilt med stunderna då man känner den där barnsliga förtjusningen igen. De kommer inte ofta nu för tiden, så när de kom passade jag på och log med hela huvudet.


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent

Får nog säga Xbox. Har rimligt höga förhoppningar på Fable och Indiana Jones, och tyckte även att South of Midnight, Perfect Dark och Avowed såg lovande ut.

Medlem

Xbox fullständigt sopade banan med de andra.

Medlem

Xbox vann enkelt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Testpilot

Skrev i går Nintendo och håller fast vid det. Xbox var ganska bra men väldigt få spel som jag vill spela därifrån.

Medlem

Nintendo sen Xbox.

Medlem

Xbox hade allt för många större titlar för att inte ta kronan i år. Dock var de aningen svagare sett till spel som faktiskt kommer senare i år. 2025 däremot lär Xbox äga. Även om vi inte vet vad Nintendo har nästa år - iom ryktena om en Nintendo Switch-uppföljare. 🤷‍♂️

Nintendo hade Mario+Luigi som såg sött ut, och ett Zeldaspel som tydligt återanvände Links Awakening-motorn som såg lite intressant ut. Men thats it. Aldrig varit intresserad av Dragon Quest och alla de där JRPG-spelen som visades. Plus att de har mage att med all säkerhet ta fullpris för ett par nya banor i det kommande Mario Party-spelet eller för den delen de där fattiga HD-uppdaterade versionerna av Donkey Kong Returns och Luigis Mansion 2.
När Playstation eller Microsoft tar fullpris för HD uppdaterade versioner av deras spel får de skit, men ingen verkar tordas prata ner Nintendo när de gör samma sak 🤔

Nåja, nog med negativitet. Överlag kommer det komma väldigt många spel, med något för alla liksom. Det är ju ändå fantastiskt. 😊


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem
Skrivet av lasselason:

Nintendo sen Xbox.

Håller med! Xbox var oväntat stark och vände helt vinden för dem och deras (tidigare obefintliga) riktning så det var imponerande. Men när Nintendo dundrar på med både remakes och sköna nya spel och dessutom rundar av med Metroid Prime 4: Beyond så var det nästan religiös upplevelse. Så stort! Inre hysteri blandad med fyrverkerier kändes det som då! Svårslaget.

Medlem

Tyckte Ubisoft var bäst eftersom de faktiskt visade spel och inte bara filmer.

Medlem

Självklart xbox som sagt. Bara hype-mätaren för Perfect Dark skjöt i höjden, det såg sjukt bra ut.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Det enda som var intressant på Xbox var Doom och från Nintendo så var det Zelda och Metroid.
Resten var skräp.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

PC Gaming Show helt klart. Fast jag är lite av en Day9 fan så lite partisk kan man ju vara. Annars var också Wholesome Direct fantastisk.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Tyckte Ubisoft var bäst eftersom de faktiskt visade spel och inte bara filmer.

Håller med om det här!

Medlem

Hårfint mellan Nintendo och Xbox.

Problemet med Xbox var att det mesta var redan utannonserade spel och när det dök upp nya stora spel - Doom och Gears - så var det i spelserier där folk tappat räkningen på spelen.

Nintendo har problemet att det mesta de gör ingår i några få speluniversum. Det var även väldigt mycket remakes/remasters.

Ubisoft har jag inte sett.

Medlem

Xbox hade en riktig E3-värdig show, resten var ganska trist.

Medlem

Nintendo för min del då jag gillar variationen de visade upp av spel, mycket som passar min smak personligen. Xbox var också bra, första vettiga showen de haft på över 12 år.

Medlem

Metroid Prime 4. Zelda får ett eget spel, Lego Horizon och de nya spelen till Switch Online och Expansion pass... Nintendo vann denna sommaren.

Och Stray till Switch visar varför vi behöver Switch 2 snarast.

Ambassadör
Xbox

Xbox utan tvekan.

20+ spel som jag vill spela, det mesta till Game Pass dessutom. Härligt bra show!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Xbox fullständigt sopade banan med de andra.

Jo, ren utklassning. Kändes som E3 igen där ett tag.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Metroid Prime 4. Zelda får ett eget spel, Lego Horizon och de nya spelen till Switch Online och Expansion pass... Nintendo vann denna sommaren.

Och Stray till Switch visar varför vi behöver Switch 2 snarast.

Ja, Stray såg tyvärr väldigt simpelt och nedskalat på Switch. Så hoppas det får next gen patch eller nysläpp till Switch 2 senare!

Medlem

Röstade Xbox enkom för att jag blev taggad av Avowed.

Medlem

Man måste vara fanboy deluxe för att rösta på Sony.. Satan vad dålig den var.

Medlem
Skrivet av yohahn:

Man måste vara fanboy deluxe för att rösta på Sony.. Satan vad dålig den var.

Fast Atstro Bot väger tungt, annars var det inget vidare nej, håller med.

Medlem

Xbox vann om man måste välja. Men jag tycker att det är på grund av att det iaf känns som om dom vill tillbaka på banan. Själv så bryr jag mig inte jätte mycket om något som visades förutom Monster Hunter Wilds och det kommer inte i år. I år så har jag kommit efter spelandet väldigt mycket. Säkert pågrund av ålder och en massa strul och att jag är så dåligt på att organisera och spela klart spel. Elden ring dlct känns lite märkligt att ta i nu med allt strul. Så det enda jag riktigt kan se fram emot är Darkest dungeon 2 till PS5 tyvärr.

Medlem

Astro var det som var intressant gällande Sony. Men dom vågar inte visa någonting för tidigt då det gnälls så in i bomben. Ms showen var riktigt trevlig och visade en hel del intressanta titlar och jag hoppas på att det ger en liten känga till Sony.

Fanboys finns i alla läger, även om du bara spelar på Pc.


signatur

KNAPRA JÄVLA DAIM!
Tv: Sony 75” X95J Konsol: Ps5
Pc: Prolle 5600x 32gb Gpu: Radeon Rx 6950XT Lian li chassi och fläktar

12
Skriv svar