10 år i early access får räcka – 7 Days to Die släpps snart på riktigt
Måste vara Early Access rekord på ett spel som fortfarande är aktivt?
Hehe, detta är enda spelet jag co-founded för, tydligen, mer än 10 år sedan.
Tråkiga är att kompisarna spelade sönder i början, i early access; jag ville spela spelet som "färdigt" (eller iaf inte i early-early alpha). Får se om man får med sig någon noob som vill spela... 😆☺️
Måste vara Early Access rekord på ett spel som fortfarande är aktivt?
Ett annat zombiespel kanske redan gått förbi eller så går det förbi så småningom, Project Zomboid.
Kanske värt att testa det här nu, Daniel pratade så varmt om detta!
En glad kalmarit boende på Gotland!
Lite sorgligt att hålla ett spel i early access i 10 år och att det ska ta så lång tid innan man släpper det skarpt.
Känns som att alla som har testat och spelat det (inklusive mig själv) har gått vidare till andra spel.
Lika sorgligt som att släppa ett spel och kontinuerligt uppdatera det i 10år?
Titta på Minecraft, ör det sorgligt att det fortfarande uppdaterades för oss som spelade för 10år sen och "gick vidare"?
Du har fått valuta för pengarna du gav för spelet, var nöjd.
Annars är det ju bara fritt fram och starta upp det igen
Titta på Minecraft, ör det sorgligt att det fortfarande uppdaterades för oss som spelade för 10år sen och "gick vidare"?
Oj, måndagstjurig?
Tror nog kritiken här är att man håller ett spel i "early access" så lång tid vilket inte riktigt var syftet med early access. Visar ju mer att studion inte haft någon riktigt tidsplan för när spelet är feature complete utan bara dragit ut på det i onödan. En vettig utvecklare håller nog inte spelet i beta i över 10 år utan att man bestämmer sig för när grundspelet är färdigutvecklat, gör en release och sedan släpper kontinuerliga uppdateringar istället. Känns bra mer seriöst och mer rätt för kunderna också. Eller så använder man helt enkelt inte "early access" öht, utan bara släpper spelet som det är och släpper konstant developer-uppdateringar.
Trevlig måndag!
Oj, måndagstjurig?
Tror nog kritiken här är att man håller ett spel i "early access" så lång tid vilket inte riktigt var syftet med early access. Visar ju mer att studion inte haft någon riktigt tidsplan för när spelet är feature complete utan bara dragit ut på det i onödan. En vettig utvecklare håller nog inte spelet i beta i över 10 år utan att man bestämmer sig för när grundspelet är färdigutvecklat, gör en release och sedan släpper kontinuerliga uppdateringar istället. Känns bra mer seriöst och mer rätt för kunderna också. Eller så använder man helt enkelt inte "early access" öht, utan bara släpper spelet som det är och släpper konstant developer-uppdateringar.
Trevlig måndag!
Nej jag är inte tjurig varför skulle jag vara det?
Var det jag menade spelet har Early access stämpeln pga orsaker jag inte vet, dåligt av utvecklaren.
Men det handllar bara om en etikett.
Man får se vad det för vad det är och inte haka upp sig på EA stämpeln i det här fallet.
Har man spelat spelet och varit nöjd oavsett när och skick så har man fått valuta för pengarna imo.
Kan hålla med om att det ör konstigt sätt att ha early access om spelet är "färdigt" med bara får content osv men nu ör det som det är.
Min fråga jämfört med Minecraft står kvar.
Är ju bara köra spelet igen.
Att hoppa in i gamla spel man spelat förr och se allt nytt om spelet uppdaterats aktivt kan vara både frisk fläkt eller en gäspning.
Men att hänga läpp att innehållet inte fanns när man själv spelade som mest finns ingen anledning.
Fast har man spelat 7 Days to Die och Minecraft så gör man inte den jämförelsen. 7DTD är i grunden samma spel idag som för 7 år sedan.
Fast har man spelat 7 Days to Die och Minecraft så gör man inte den jämförelsen. 7DTD är i grunden samma spel idag som för 7 år sedan.
Ok så dom har rensat buggar i 7år efter 3 år av content?
Ok så dom har rensat buggar i 7år efter 3 år av content?
Nej, varken eller. Det har varit lite blandat hela tiden, men det har varit så små inkrement att det i grunden är samma spel med samma gameplay-loop. Man har ju lovat lite olika saker (bandits exempelvis) för många många år sedan och några av dessa har dykt upp igen i deras nya "milestones" som kom nu vid 1.0-release.
Vi var ett kompisgäng som hoppade in och spelade var 1-2 år ungefär. Några nya zombie-typer varje gång, lite mer polish. Och så höll det på.
Nej, varken eller. Det har varit lite blandat hela tiden, men det har varit så små inkrement att det i grunden är samma spel med samma gameplay-loop. Man har ju lovat lite olika saker (bandits exempelvis) för många många år sedan och några av dessa har dykt upp igen i deras nya "milestones" som kom nu vid 1.0-release.
Vi var ett kompisgäng som hoppade in och spelade var 1-2 år ungefär. Några nya zombie-typer varje gång, lite mer polish. Och så höll det på.
Ok.
Då låter spelet som nå sorts "sido projekt"
Ett av mina mest spelade spel med nästan 1400h. Rekommenderar detta varmt till alla som gillar survivalspel med action.
Vanilla är ett bra sett att bekanta sig med spelet, men det roliga börjar med moddar. I princip alla som gör moddar har skjutit upp sina i väntan på att de ska komma med stable så framåt hösten kan det roliga börja på riktigt.
Är det någon som har några frågor kring detta är det bara att hojta! Jag kommer att testa vanilla experimental när det släpps!
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Nä, 7 days to die är orsaken till att jag har slutat köpa spel som är i early access då jag inte tycker att jag fick valuta för pengarna och dels för att spelet var så trasigt och än idag inte är någon vidare upplevelse. 10 år har dom haft på sig att få ordning på spelet.
Minecraft är en annan femma, det spelar jag än idag från och till med polarna. Det både flyter och fungerar bra.
Bah, jag trodde det var släppt idag. Blev så besviken när jag installerade (fast imponerad över hur mycket annorlunda det ser ut från när jag spelade det sist).
Vilket var release date (kanske står i artikeln? får kolla)
Edit: Jorrå, det stod release date!
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
3800 timmar spelade.
Klart värt dom 150 bucks det kostade även om det har tagit spelet i en väldigt annorlunda riktning från A14-15.
Ett av de mest stabila spel med bara en handfull gamebreaking buggar och krasher, även om det naturligtvis har haft buggar så har det aldrig hindrat från att vara ett kul spel.
Det har tyvärr tagit lite konstiga vägar och förenklingar från speciellt A17, men det mesta går att ordna till med moddar, eller göra egna ändringar för det är ytterst enkelt att modda.
Skall bli jävligt kul att se fullversionen och ännu mer spännande att se vad moddarna kan göra när de verkligen kan sätta tänderna i det.
Rekommenderas varmt.
Jag har 567h i denna och min bror runt 2000 (likväl har han tedens att säga till mig att jag sitter och spelar för mycket ).
Ser oehört mycket fram emot detta! Älskar survival spel, men jag hade hellre sett att de dumpat hordgrejen och haft grupper som rör sig omkring samt haft rebelgrupper (ai humans typ) som åkte omkring osv. Kanske baser och sånt
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Började spela 7dtd för sju år sedan. Tyckte det var ett av de bättre zombie-spelen med en bra mix av basbygge, utforskning och action (har runt 300 tim speltid). Bra spel för såväl singleplayer som coop. Väldigt få buggar. Startade ett nytt spel för några dagar sedan - det är i princip samma spel nu som då, belönar min "hunter-gatherer-gen". Många fågelbon blir det.
Det tråkiga med den här lanseringen är ju att det bara en lansering på pappret. Alla features som ingår i 1.0 är saker de sedan länge planerat för kommande Alpha-versioner. Det enda de gör är att sluta kalla det Alpha och istället 1.0 och marknadsför det som en stor framgång, när det i själva verket fortfarande saknas funktioner. Eftersom spelet inte är feature complete förmodar jag att det här egentligen mer innebär att de lämnar alpha och går in i beta?
Oj, måndagstjurig?
Trevlig måndag!
Målet med early access var tydligt i början, men iom att det sålde så bra så valde de att ha större scope.
De hade absolut kunnat bara släppa det när de hade nått sitt tidiga mål, så jag ser ingen förlust med detta.
Spelarna är ju absolut vinnarna i detta scenario.
Jämförelsen funkar hur bra som helst. 7Days har precis som Minecraft fått massa ny content och olika uppdateringar, men i grunden är det samma spel.
Jag tycker 7Days fått större uppdateringar än Minecraft.
Jag tror star citizen varit längre?
men 7d2d har bytt ägare mellan åt också. Var det inte talltale sido projektet?
Nej, Telltale hade licensen att ta spelet till konsol.
i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070
Det tråkiga med den här lanseringen är ju att det bara en lansering på pappret. Alla features som ingår i 1.0 är saker de sedan länge planerat för kommande Alpha-versioner. Det enda de gör är att sluta kalla det Alpha och istället 1.0 och marknadsför det som en stor framgång, när det i själva verket fortfarande saknas funktioner. Eftersom spelet inte är feature complete förmodar jag att det här egentligen mer innebär att de lämnar alpha och går in i beta?
Håller helt med.
Förstår inte varför de inte fortfarande kör på med Alpha tills de fått bandits, väder och framförallt nya quest-systemet på plats.
Dessa 3 punkter som nu skall komma först nästa år känns ju som givet för att ens få kalla spelet 1.0.
Jag menar, har inte spelet ens ett färdigt quest-system så känns det inte klart imo.
Nej, Telltale hade licensen att ta spelet till konsol.
jaha trodde de ägde spelen osv.
Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.