50 % av Playstations aktiva användare kommer från PS4

Robot
50 % av Playstations aktiva användare kommer från PS4

Men PS5-ägare spenderar och spelar mer.

#Playstation-4, #Playstation-5


Medlem

Jag är en av dem.

Ingen idé att uppgradera till PS5 ännu. Dessutom är det mest ungarna som har TV:n. PS4:an används mest till YouTube.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Inte jättekonstigt att ps5 investerare är mer aktiva. Det är nog bara min sambo som köpte ps5 och sedan låtit det står 😁😁😁 (titlar hon kört, inte kört igenom, är nog en siffriga; VR och mobil tycks tagit över).
Men nöjer man sig med titlar man har och spelar lite då och då så passar ju ps4an bra.

Medlem

Varför köpa till PS5 när man kan köpa till PS4?
Det kommer ju komma spel till den äldre även när current gen kallas PS6.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Ponny

Trodde nästan det skulle vara större vikt åt PS4, om jag ska vara ärlig.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Nöter av backloggen på min PS5:a just nu. Inför GTA 6. Kanske hinner klart?

Grafiskt känner jag att PS4 räcker långt. Generationshoppen är nice, men har haft mera glädje av tystnaden, snabba laddtider och DualSense än prestandaökningen.

Men backloggen är bara PS4, kör bara "måste-spelen". Så när det är speltorka har man att göra ändå, hehe!

Skrivet av Hipshot:

Varför köpa till PS5 när man kan köpa till PS4?
Det kommer ju komma spel till den äldre även när current gen kallas PS6.

Ja jag var ju övertygad om att jag skulle få slippa 30fps i spel med PS5 haha grundlurad.

Medlem

Jag har både PS4 och PS5. Men PS5 är den maskin som går varmast just nu eftersom i stort sett allt är bakåtkompatibelt. Båda är dock fortfarande inkopplade. Så jag lär väl räknas i båda kategorierna för dem.

Kan tänka mig att det finns fler där ute som har båda maskinerna men kör på den nyare.

Medlem

De som var villiga att betala 7000kr+ för en PS5 har gjort det. Alla andra väntar på en sänkning på priset så det är lägre än vad priset var när den släpptes för flera år sedan.

Lite på samma sätt som när PS3 droppade till 2999kr, eller PS4 dropade ner med liknande prissänkning.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Ps4 är absolut den konsol jag hft roligast med. Startade upp den för ett tag sen men fy vad långsamt den laddar när man vant sig med pc

Medlem

Jag har helt ärligt haft roligare med PS3, PS2 och PS1 än PS4. PS5 och Hollywood-wannabe-spel som nya God of War intresserar mig inte. Tacka vet jag God of War 1-3 på PS2 och PS3.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Brorsan har PS4an kvar men flyttat den till sommarstugan och den fungerar alldeles utmärkt för att spela Fortnite och GTA på, ungarna är nöjda och glada och så länge Fortnite funkar på PS4an så kommer den snurra länge till.

Har jobbarkompisar som inte skaffat nån PS5a heller just för att Fortnite det enda spelet barnen spelar fortfarande funkar perfekt.

Någon har PS4 PRO men tror inte det spelar någon större roll i fortnite.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:

De som var villiga att betala 7000kr+ för en PS5 har gjort det. Alla andra väntar på en sänkning på priset så det är lägre än vad priset var när den släpptes för flera år sedan.

Lite på samma sätt som när PS3 droppade till 2999kr, eller PS4 dropade ner med liknande prissänkning.

Det är därför PS5 PRO är ett sånt smart drag från Sony, låt säga att ca 10-15% av dom som slantade upp 7000kr för en PS5a är villiga att uppgradera till en PRO då kommer det ut massor med billigare begagnade PS5 or på begagnat marknaden.

Sony får lätt 10-15 % nya kunder utan att behöva sänka priset på nya PS5or, man låter i stället dom köpstarka kunderna få lite extra prestanda och att ha det senaste begäret stillat.

Så det blir ingen sänkning av PS5 priset utan Sony förlitar sig på Begagnat marknaden som man hellre dopar genom att släppa en PRO än att sänka priserna

Kommer själv att köpa en PRO så fort den släpps och har en kompis som kommer köpa min PS5a direkt.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Att försöka övertyga PS4 användare är lönlöst och inget jag vinner på. Om dom inte har brytt sig om skillnaden vid det här laget själva så är det väldigt svårt att övertyga dom om värdet i att uppgradera. Har själv träffat folk som köper gamla konsoler och envisas med att köpa det värsta skräpet som "riktigtiga" gamers bara fnyser åt i avsky. Så jag har accepterat för länge sedan att vi befinner oss i olika platser i livet och har helt olika smaker när det handlar om vilka spel vi gillar. Det finns inget rätt eller fel när det handlar om konst.

Medlem

Gillar inte Ps5. Kontrollen känns som skit i händerna.
Kontrollen till ps4 är mycket bättre och funkar otroligt mycket bättre att spela fps spel med.

Sen att man fick stick drift på sin kontroll till ps5 dag 1 gjorde det fan inte bättre.

Medlem
Skrivet av cyppa:

Gillar inte Ps5. Kontrollen känns som skit i händerna.
Kontrollen till ps4 är mycket bättre och funkar otroligt mycket bättre att spela fps spel med.

Sen att man fick stick drift på sin kontroll till ps5 dag 1 gjorde det fan inte bättre.

Tråkigt med drift dag 1, beklagar. För egen del är Dual Sense den första sonykontroll jag tycker om, de tidigare har inte funkat för mig.

1
Skriv svar