Dragon's Dogma 2 når tre miljoner sålda exemplar

Robot
Dragon's Dogma 2 når tre miljoner sålda exemplar
Inaktiv

Spelet helt OK, berättelsen är så jekla tråkig, där kunde de gjort bättre jobb

Medlem

Tyvärr, måste säga att jag såg igenom luftslottet efter sisådär fem timmar. Ihåligt spel, noll story och värdelösa system som i förlängningen bara driver frustration och en spelvärld som känns 2010. Nej, det här var en besvikelse.

Medlem

Detta spelet hade man ju hur kul som helst med.

Medlem

Bästa spelet på typ 10 år! <3 Mer tack!

Medlem

Blandade åsikter minst sagt. Jag är sugen på det men känner mig osäker.
Lär man veta inom två timmar om spelet är för en eller inte?


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Avstängd
Skrivet av Tobhah:

Tyvärr, måste säga att jag såg igenom luftslottet efter sisådär fem timmar. Ihåligt spel, noll story och värdelösa system som i förlängningen bara driver frustration och en spelvärld som känns 2010. Nej, det här var en besvikelse.

Håller med, ångrar köpet.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Såg lika janky ut som ettan på gameplay videos. Normalt sett min typ av spel men ogillade ettan så jag skippade denna också.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Force:

Blandade åsikter minst sagt. Jag är sugen på det men känner mig osäker.
Lär man veta inom två timmar om spelet är för en eller inte?

Jag skulle säga nej på den. Spelet är rätt segstartat och tar ett bra tag innan det visar sin fulla rätt.

Inaktiv
Skrivet av Force:

Blandade åsikter minst sagt. Jag är sugen på det men känner mig osäker.
Lär man veta inom två timmar om spelet är för en eller inte?

Världen är rätt fin och springa runt i, och upptäcka saker och ting. Det är mest att, berättandet är väldigt konstig, känns som att man springer runt i en öppen värld och berättelsen som utvecklarna har försökt skapa är ett verktyg att ta dig till en ny plats, en eftertanke till spelvärlden de har skapat.

Striderna etc känns rätt OK, bättre än i första spelet. Lite tråkigt att vissa klasser (vocation) låses upp nästan tills du har klarat ut spelet.

Har lagt ned cirka 100 timmar, började röra New Game+ lite, men inte orkat påbörja nästa runda än.

Hade rätt roligt ändå, men är det Game of the Year material? Inte ens i närheten tycker jag, spelet har en bra grund, och jag skulle gärna vilja se de utveckla det mer och skapa en fängslade historia i den spelvärlden. Det är så mycket frågor som de inte ens berörde i detta spel, till och med första spelet förklarade mer i djup och gick in på flera fler detaljer.

Premisserna är bara löjliga? Kanske inte så mycket av en spoiler, men lägger den under en tagg ändå.

Är man inte en kung i början, man härskar över alla Pawns i kungariket? Så när man väl kommer tillbaka till kungariken man styrde över, varför i helvetet är det ingen som kommer ihåg en? Har man varit en sån jävla dålig kung att ingen orkar bry sig om en? Eller har alla tagit någon dryck och fått minnesförlust, "Captain of the Guards" kommer ju ihåg en, men det är den ÄNDA karaktären i spelet, kanske en till men Who Cares!

Medlem

Blev väldigt tradigt att slåss mot samma fiender hela tider, gav upp efter ca 10 timmar. Storyn är obefintlig

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Blev väldigt tradigt att slåss mot samma fiender hela tider, gav upp efter ca 10 timmar. Storyn är obefintlig

Samma här. Dessutom är stiderna för lätta och spelar sig själva i mångt och mycket (häng på monstrets rygg och masha en knapp).

Medlem

Kraschar konstant fortfarande så jag har gett upp.

Medlem

Inte ännu, Men kanske blir ett köp till hösten när man nött Elden Ring expansionen.

Medlem

Såg fram emot det här spelet väldigt mycket. Tyvärr så är det sämre än första spelet i helhet. Världen är större och vackrare men resten är inte någon förbättring och rent av sämre på vissa delar.

Skrivet av anon_31000:

Är man inte en kung i början, man härskar över alla Pawns i kungariket? Så när man väl kommer tillbaka till kungariken man styrde över, varför i helvetet är det ingen som kommer ihåg en? Har man varit en sån jävla dålig kung att ingen orkar bry sig om en? Eller har alla tagit någon dryck och fått minnesförlust, "Captain of the Guards" kommer ju ihåg en, men det är den ÄNDA karaktären i spelet, kanske en till men Who Cares!

Man är inte kung. Man har blivit bränd av draken, överlevt och skickats till huvudstaden där dom konspirerar att skicka alla pawns och fejk arisen till battahls fängelse gruva. Det är ju en som påstår sig vara arisen i slottet redan som styrs av drottningen.

Inaktiv
Skrivet av tjorb:

Man är inte kung. Man har blivit bränd av draken, överlevt och skickats till huvudstaden där dom konspirerar att skicka alla pawns och fejk arisen till battahls fängelse gruva. Det är ju en som påstår sig vara arisen i slottet redan som styrs av drottningen.

Ok, då måste introscenen av Dragons Dogma 2 vara slutet av spelet, eller något liknande skit eftersom de nämnde "Your Majesty! Oh, how long I have awated this moment!" "The Return of the Sovran!" och när man träffar Brant igen i Venworth, efter man har flytt "fängelset" i Battahls, nämner han "I beg your forgiveness for my insolence, Your Majesty"...

Man kanske inte är Kung, men man har i alla fall en monarkisk titel av något slag, och vad det betyder i den här världen vet ingen. För ingen verkar bry sig om att man har den titeln, kanske lika värdefull som titel "Taxi chaufför" i vår värld

Hur som helst, berättelsen är skit

Medlem

Ett av de bästa spelen i år. Hittils.

Medlem

Detta är nog ett av mina sämsta köp någonsin, monster var femte meter som respawnar, så när man går där igen senare så är där monster var femte meter igen. Finns typ 5 varianter av monster och storyn är så b. Nä de pengarna hade jag lika bra kunnat använda på toan

Medlem
Skrivet av anon_31000:

Ok, då måste introscenen av Dragons Dogma 2 vara slutet av spelet, eller något liknande skit eftersom de nämnde "Your Majesty! Oh, how long I have awated this moment!" "The Return of the Sovran!" och när man träffar Brant igen i Venworth, efter man har flytt "fängelset" i Battahls, nämner han "I beg your forgiveness for my insolence, Your Majesty"...

Man kanske inte är Kung, men man har i alla fall en monarkisk titel av något slag, och vad det betyder i den här världen vet ingen. För ingen verkar bry sig om att man har den titeln, kanske lika värdefull som titel "Taxi chaufför" i vår värld

Hur som helst, berättelsen är skit

Jag hade glömt intro scenen men ja det ska nog vara från slutet. Brant vet att drottningen sålt dig som slav och ersatt dig med en fejk. Han kallar dig majesty för att den som är arisen har rätt att vara kung. Däremot så är spelet dåligt skrivet för även när det är uppenbart för folk att det springer runt en riktig arisen och den i slottet är fejk så är det inga vanliga npc's som reagerar på det.

Medlem
Skrivet av Force:

Blandade åsikter minst sagt. Jag är sugen på det men känner mig osäker.
Lär man veta inom två timmar om spelet är för en eller inte?

jag gav de 2 timmar och blev tyvärr refund. funderar på att eventuellt ge de en riktig chans längre fram vid någon steam rea eller så

Medlem
Skrivet av Purjolök:

Jag skulle säga nej på den. Spelet är rätt segstartat och tar ett bra tag innan det visar sin fulla rätt.

Skrivet av anon_31000:

Världen är rätt fin och springa runt i, och upptäcka saker och ting. Det är mest att, berättandet är väldigt konstig, känns som att man springer runt i en öppen värld och berättelsen som utvecklarna har försökt skapa är ett verktyg att ta dig till en ny plats, en eftertanke till spelvärlden de har skapat.

Striderna etc känns rätt OK, bättre än i första spelet. Lite tråkigt att vissa klasser (vocation) låses upp nästan tills du har klarat ut spelet.

Har lagt ned cirka 100 timmar, började röra New Game+ lite, men inte orkat påbörja nästa runda än.

Hade rätt roligt ändå, men är det Game of the Year material? Inte ens i närheten tycker jag, spelet har en bra grund, och jag skulle gärna vilja se de utveckla det mer och skapa en fängslade historia i den spelvärlden. Det är så mycket frågor som de inte ens berörde i detta spel, till och med första spelet förklarade mer i djup och gick in på flera fler detaljer.

Premisserna är bara löjliga? Kanske inte så mycket av en spoiler, men lägger den under en tagg ändå.

Är man inte en kung i början, man härskar över alla Pawns i kungariket? Så när man väl kommer tillbaka till kungariken man styrde över, varför i helvetet är det ingen som kommer ihåg en? Har man varit en sån jävla dålig kung att ingen orkar bry sig om en? Eller har alla tagit någon dryck och fått minnesförlust, "Captain of the Guards" kommer ju ihåg en, men det är den ÄNDA karaktären i spelet, kanske en till men Who Cares!

Skrivet av kennyg123:

jag gav de 2 timmar och blev tyvärr refund. funderar på att eventuellt ge de en riktig chans längre fram vid någon steam rea eller så

Tack för svar alla, får nog bli att köra om ett par år när det kostar en 50-lapp på nån steamrea!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Avstängd

En enorm besvikelse. Under de första 5 kanske till och med 10 timmarna trodde jag fortfarande det var överlägset GOTY 2024, men allt går sedan snabbt uför.

Världen är vacker med skön oskuldsfull atmosfär men spelet är feldesignat på så många punkter.

En stor, levande värld med dynamiska händelser och emergent gameplay visade sig istället vara liten, klaustrofobisk, regisserad och papperstunn.


signatur

Memento Mori

Medlem

Ett av de bättre spelen jag spelat på länge, lustigt att vi tycker så olika.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Ett av de bättre spelen jag spelat på länge, lustigt att vi tycker så olika.

Tror det här spelet är en större vattendelare än de flesta titlar iom att det har så många uppenbara kvaliteter men också så många uppenbara brister.

1
Skriv svar