Vågar man skicka sina Asus produkter på lagning med garanti?
https://m.youtube.com/watch?v=7pMrssIrKcY
Det verkar som många har haft problem med sina garantiärende hos Asus, flera som fått räkningar som är dyrare än själva produkten som skulle lagas.
Nu är min SD läsare helt kaputt på min Rog Ally och jag funderar på om jag vågar skicka in den eller nöja mig med 512gb minne. Värdet kommer ju definitivt sjunka när den ska säljas, men man vill ju inte ha en 8000kr räkning för att fixa en SD läsare som antagligen kommer gå sönder igen.
Kör Asus med det mesta, mus, laptop, mobil och min Ally, jag har dock aldrig behövt skicka in något på lagning.
Ally X ser ju också sjukt spännande ut.
Asus lovar bättring.
https://www.sweclockers.com/nyhet/38832-asus-lovar-bot-och-ba...
Men problemen gäller väll mest usa och kanada vad man läst.
Hade jag varit du så hade jag kontaktat återförsäljaren i första hand.
Inte bara sitta handfallen.
Då är ju allt lugnt, då är det webhallen som sköter kontakten med Asus.
Du reklamerar till webhallen det är din motpart inte asus
Tja, vet inte, köpte ett par beats pro nånting lurar som var den där true wireless typen, som man hängde på öronen för att ha på gymmet. Den vänstra vägrade ladda sig. Kollade man på nätet så var det ett väldigt känt problem. Men webhallen skickade det till verkstad och enligt dem "fungerar de enligt Apples specifikation, undrar ju lite va fasiken de har för spec då. Fick aldrig ordning på skiten och fick dessutom betala för "felsökning". Ren bullshit, försökte få köpte upphävt men de vägrade. Hoppas du slipper liknande mög om asus skulle trilskas.
Ah, hittade min recension på prisjakt, har visst tappat kontot där efter de blev uppköpta.
NEJ!! Skräddaren säger NEJ!!