Paradox-veteran tar över som vd för Helldivers 2-utvecklaren

Robot
Paradox-veteran tar över som vd för Helldivers 2-utvecklaren

Shams Jorjani tar över så att Arrowhead-grundaren Johan Pilestedt kan fokusera på spelskapande.

#Arrowhead-studios, #Helldivers-2, #nyhetstips

Medlem
Skrivet av Pilestedts intervju:

[…] kan bli nästa Fromsoftware eller Blizzard.

… eller Blizzard. BLIZZARD (!)

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Hur kan man ha Blizzard som förebild? 🤣

Medlem

Jag hoppas på att vi får se flera grymma spel ifrån Pilestedt/Arrowhead. I mina ögon är Arrowhead redan uppe i nivåer som FromSoftware och gamla Blizzard (innan Activision merge 2008), sett till hur mycket publicitet/artiklar som skrivits om Helldivers/Arrowhead de senaste 3-4 månaderna.

Jag tycker personligen att Helldivers 2 är riktigt jävla skoj! Sen har varken jag eller min familj/vänner haft några problem med spelet. Vi älskar spelet. Helldivers 2 är för oss det bästa coop-spelet sedan Valheim!

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Inaktiv

Paradox-veteran kan ju börja med att ta tillbaka Helldivers 2 så man kan spela det... kan vara en bra början, såg imorse att jag inte ens kan se det på Steam längre samma med Ghost of Tsushima... Så nu kan de som klagar på att de inte kan spela spelen, inte ens skriva att de inte kan spela... Bra där, censurera bara... Skulle skämmas och jobba på Arrowhead

Medlem
Skrivet av anon_31000:

[…] såg imorse att jag inte ens kan se det på Steam längre

signatur

Geeks Gaming
Skrivet av anon_31000:

Paradox-veteran kan ju börja med att ta tillbaka Helldivers 2 så man kan spela det... kan vara en bra början, såg imorse att jag inte ens kan se det på Steam längre samma med Ghost of Tsushima... Så nu kan de som klagar på att de inte kan spela spelen, inte ens skriva att de inte kan spela... Bra där, censurera bara... Skulle skämmas och jobba på Arrowhead

https://i.imgur.com/nok6vGt.png

Mysko, inga problem här 🤔

Medlem

@NordhNet
Double Fact-Check
High-Five! 🤚💥 🖐️

signatur

Geeks Gaming
Skrivet av Hanzo:

@NordhNet
Double Fact-Check
High-Five! 🤚💥 🖐️

Sant men han kan ju bo i ett land som inte har spelen

Edit: japp, Åland

Redaktör
Ponny
Skrivet av DarkSvenn1002:

Snälltolkar och tänker att han menar Blizzard från förr...?

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Gillar ambitionerna. Jämföra sig med de där bolagen på såhär kort tid är intressant.

Avstängd
Skrivet av anon_31000:

Det är Sony som ska beskyllas. Dom öger väll Arrowhead och ändrade efter ett tag att PSN var ett krav.

*Snart kommer väll den där kattungen in och försvarar Sony

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Förstår inte hur man kan jämföra Helldivers med spel från blizzard när de gjorde bra produkter. Eller är jämförelsen med nuvarande blizzard kanske?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Förstår inte hur man kan jämföra Helldivers med spel från blizzard när de gjorde bra produkter. Eller är jämförelsen med nuvarande blizzard kanske?

De kanske mer syftar på att "gå sin egna" väg, göra någorlunda unika spel och göra det med den passion som Blizz hade förr? Dock har Blizz rykt upp sig de senaste åren, iaf sett till WoW så ingen dåligt mål oavsett imo

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Vad menar du? Tycker att Blizzard gör riktigt bra spel med hög kvalité!

Medlem
Skrivet av Rymdhund:

Vad menar du? Tycker att Blizzard gör riktigt bra spel med hög kvalité!

Tja, inte bara gällande sexuella trakasserier och crunch-kultur så är inte dagens Blizzard kända för att släppa spel först de är färdiga eller vara speciellt omtyckta längre p.g.a. diverse dumheter de senaste 10 åren.

En gång i tiden släppte de bara spel som de ansåg helt nöjda med. Nu släpper de trasiga spel man inte ens kan logga in på kombinerat med ren och skär senkapitalismgirighet.

Medlem
Skrivet av anon_31000:

Du råkar inte vara på Åland?, var en av dom regionerna som blockerades.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Tja, inte bara gällande sexuella trakasserier och crunch-kultur så är inte dagens Blizzard kända för att släppa spel först de är färdiga eller vara speciellt omtyckta längre p.g.a. diverse dumheter de senaste 10 åren.

En gång i tiden släppte de bara spel som de ansåg helt nöjda med. Nu släpper de trasiga spel man inte ens kan logga in på kombinerat med ren och skär senkapitalismgirighet.

Släppt mycket bra, senaste wow expansionen, hur de hanterar classic osv osv. Sen att du inte gillar det dem gör är ju något helt annat. Sen lyfte ju inte han du citerar något om vad vissa anställda gjort eller hur deras företagskultur ser ut. Kan inte spel bara få vara spel?

Medlem
Skrivet av DieZe:

Släppt mycket bra, senaste wow expansionen, hur de hanterar classic osv osv. Sen att du inte gillar det dem gör är ju något helt annat. Sen lyfte ju inte han du citerar något om vad vissa anställda gjort eller hur deras företagskultur ser ut. Kan inte spel bara få vara spel?

Självklart kan spel få vara bra spel men om det innebär att folk behandlas som skit för att få ut deras produkter så är det något systemfel i första taget.

Och tro mig, jag älskade Blizzard en gång i tiden men bara för att man gillar deras produkter så innebär det inte att de inte har brister för det.
Och tyvärr gör också deras företagskultur att deras spel far illa också. Se bara på Diablo 3:s always online där folk inte kunde spela deras spel på releasen eller för den delen Overwatch 2, uppföljaren till enligt mig ett av mina absoluta favoritspel genom tiderna, pissades fram och blev en mikrotransaktionsmardröm istället för ett komplett och roligt spel.

Blizzard är inte ett företag att se upp till längre, varken spelutvecklarmässigt eller kvalitetsmässigt.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Den senaste tiden har Blizzard inte släppt så mycket bra. Sen att du gillar det de gör är något helt annat. Ska vi titta på lite Metacritic-snitt från användarna för en historisk utveckling från då till nu?

Diablo nådde toppen vid Diablo II.

• Diablo: 8.7

• Diablo II: 8.8

• Diablo III: 4.2

• Diablo Immortal: 0.5

• Diablo IV: 2.3

WoW:s expansioner har inte nått över 4-strecket sedan 2016.

• World of Warcraft: 7.5

• The Burning Crusade: 6.0

• Wrath of the Lich King: 8.0

• Cataclysm: 5.8

• Mists of Pandaria: 5.8

• Warlords of Draenor: 3.8

• Legion: 7.6

• Battle for Azeroth: 2.3

• Shadowlands: 2.6

• Dragonflight: 3.3

"Look how they massacred my boy."

• Overwatch: 6.5

• Overwatch 2: 1.5

Och så mobilsatsningarna bara för att.

• Hearthstone: 5.7

• Warcraft Rumble: 3.0

Man får tycka om Blizzards spel, men de har ju rasat något vansinnigt i kvalitet ända sedan de gick ihop med Activision.

Och för att hålla mig på spåret med åtminstone ett hjul: Hoppas Arrowhead tar mer inspiration från FromSoft än Blizzard.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Sarato:

Haha, ja men det är ju uppenbart att de inte är ute efter "sexuella trakasserier och crunch-kulturen".. Utöver lite Microtransatcions och always online så är det fortfarande riktigt bra spel med hög kvalité de kastar ur sig. Om spelen är lite halvdana vid release så lyckas de slipa till dem otroligt bra (Overwatch 2 räknas ej).

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Den senaste tiden har Blizzard inte släppt så mycket bra. Sen att du gillar det de gör är något helt annat. Ska vi titta på lite Metacritic-snitt från användarna för en historisk utveckling från då till nu?

Man får tycka om Blizzards spel, men de har ju rasat något vansinnigt i kvalitet ända sedan de gick ihop med Activision.

För vissa kanske, men inte så mycket för mig. Det enda jag tycker de har sabbat rejält är Overwatch. Tvåan är ju skräp jämfört med vad ettan var (fokus på pve var helt fel, skulle bara satsat på PVP 100% från start). WoW går upp och ner, Dragonflight har varit riktigt bra, season of discovery väldigt lyckat. D4? Mjaa, verkar gå åt rätt håll, inget jag nötar konstant ändå.

Visst att man kan stirra på betyg, och jag kan erkänna att den sanna blizz polishen kanske saknas allt oftare, men du hittar ingen annan studio som kan leverera spelupplevelser som Blizzard kan. Wow lirar jag fortfarande efter 17 ish år och OW1 är, vågar jag påstå, ett av de bästa fps spelen någonsin.

Medlem
Skrivet av Rymdhund:

Haha, ja men det är ju uppenbart att de inte är ute efter "sexuella trakasserier och crunch-kulturen".. Utöver lite Microtransatcions och always online så är det fortfarande riktigt bra spel med hög kvalité de kastar ur sig. Om spelen är lite halvdana vid release så lyckas de slipa till dem otroligt bra (Overwatch 2 räknas ej).

Men det är inte vad gamla Blizzard var. Gamla Blizzard var extremt tydliga med att släppa spel först när de var klara. Sedan de slogs ihop med Activision så har det blivit så himla viktigt med de heliga kvartalsrapporterna att de hellre släpper trasiga spel som eventuellt lagas senare.
Warcraft 3 Reforged är ett exempel på ett sånt spel och det är nog en av de sämsta remasters jag har upplevt i spelväg.

Medlem
Skrivet av anon_31000:

Står ju i din bild att tre titlar är exkluderade pga dina preferenser. Har du kollat så du inte dolt Helldivers 2?

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Och för att hålla mig på spåret med åtminstone ett hjul: Hoppas Arrowhead tar mer inspiration från FromSoft än Blizzard.

Frågan är hur mycket man kan lita på dessa användares betygsättande. Kollade precis in Diablo 3 Reaper of Souls som (som faktiskt ligger på 6,6), de senaste betygen är från 2020 (några få efter detta). Sedan dess har mycket fortfarande hänt med spelet och det är en klar förbättring sedan release.

Problemet är att folk sällan går in och ger nya betyg/uppdaterar sina betyg på spel som fortfarande får uppdateringar. De som klagar kommer gå in och ge dåligt betyg, de som är nöjda spelar spelet och har inte en tanke på att ge betyg.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är Sony som ska beskyllas. Dom öger väll Arrowhead och ändrade efter ett tag att PSN var ett krav.

*Snart kommer väll den där kattungen in och försvarar Sony

Nu äger iofs inte Sony Arrowhead, men de är ju förläggare till spelet så. Men det är väl bara en tidsfråga innan de ägs av Sony. Med byte till en utomstående VD blir det ju mycket lättare att sälja med.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd
Skrivet av Hipshot:

Nu äger iofs inte Sony Arrowhead, men de är ju förläggare till spelet så. Men det är väl bara en tidsfråga innan de ägs av Sony. Med byte till en utomstående VD blir det ju mycket lättare att sälja med.

Ok på så vis, hade ingen riktig koll.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Rymdhund:

Frågan är hur mycket man kan lita på dessa användares betygsättande. Kollade precis in Diablo 3 Reaper of Souls som (som faktiskt ligger på 6,6), de senaste betygen är från 2020 (några få efter detta). Sedan dess har mycket fortfarande hänt med spelet och det är en klar förbättring sedan release.

Problemet är att folk sällan går in och ger nya betyg/uppdaterar sina betyg på spel som fortfarande får uppdateringar. De som klagar kommer gå in och ge dåligt betyg, de som är nöjda spelar spelet och har inte en tanke på att ge betyg.

Man får väl ändå se det som hyfsat riktgivande när expansionen fortfarande fick recensioner sex år efter släpp. Diablo III blev också på alla sätt ett bättre spel efter Reaper of Souls vilket också syns i snittbetygen, så jag tycker på sätt och vis att det motsäger din tes att det bara vore gnällspikar som går in och betygsätter.

Undantaget här vore isåfall att Diablo Immortal inte förtjänar 0.5. Som jag har förstått saken är det ett helt kul mobilspel. Men PR-katastrofen gjorde ju sitt med betyget.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

Jag menade Blizzard innan 2005

signatur

Johan Pilestedt

Medlem
Skrivet av Pilestedt:

Jag menade Blizzard innan 2005

finbesök. lol

12