Ditt favorit FPS från 2004?
För 20 år sedan släpptes samma år en hel drös med FPS spel på ett sätt vi idag knappt kan föreställa oss.
(Bild från Unreal Tournament 2004 20 Years Later: An LGR Retrospective)
Har du någon speciell favorit eller särskilt minne av någon av spelen?
Vilket spel hade bäst gameplay, kampanj, multiplayer, teknik, grafik, fysik, AI, ljud, musik, vapendesign, leveldesign, fiendedesign, moddar.
Half Life 2 är ett mästerverk som håller än idag. Riddick har jag också fina minnen av.
Japp
Det är också rätt beklämmande att sådana spel i te släpps nå mer, iaf är många spel ett skämt i jämförelse med 20år gsmla stortitlar.
Om en månad nu är det 20 år sedan Half-Life 2 släpptes, undra vad chansen är att Valve kommer utannonsera en ny del i serien...
Det är på G
Utannonsering av "half life 3" under första halvan av 2025.
Om inte Valve trollar
Det är på G
Utannonsering av "half life 3" under första halvan av 2025.
Om inte Valve trollar
Då skriver jag ner det i anteckningsboken. Molotov har lovat utannonsering av Half-Life 3 under första halvan av 2025... och gratis glass på fredagar.
Som någon som älskar bra fysik i spel måste jag välja HL2. Jag kommer ihåg att jag såg någon trailer för spelet där man kunde flytta och ställa ett bord framför en dörr för att förhindra att fienden kom in i huset. Det var en sån detalj som jag blev helt lyrisk över. Kommer dock inte ihåg om det funkade men jag vet att jag testade.
Men jag kommer ihåg att jag blockerade en trappuppgång med stolar, element, och madrasser för att förhindra att fiender skulle kunna ta sig upp till mig. Sen smög jag runt på övervåningen och fick ihjäl dom en efter en.
Jag har så många härliga minnen från det spelet. Det kändes verkligen som en odyssé genom ett härjat land mot ett okänt mål.
PSN: OAKTHYR
Då skriver jag ner det i anteckningsboken. Molotov har lovat utannonsering av Half-Life 3 under första halvan av 2025... och gratis glass på fredagar.
Intressant video ang ämnet
Half-Life 2 fyller 20 år!
Valve har lagt upp en 2 timmar film på 20 års dagen.
To celebrate the 20th Anniversary of the release of Half-Life 2, we've gotten members of the HL2 team back to talk about the game's development, how we almost ran out of money, what it was like when we were hacked, what happened when we were sued by our publisher, the birthplace of Steam, and much more.
Och de även lagt upp en del gamla klipp från arkivet.