Suicide Squad: Kill the Justice League "infriade inte förväntningarna"
Säljer sämre än vad ekonomerna räknat med. Men Steam-köparna är positiva.
#kill-the-justice-league, #suicide-squad
Avvaktar till spelet dyker upp i reabaken.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
Ser fult och själlöst ut. Såg en jämförelsevideo med Arkham Knight som alltså är närmare 9 år äldre. Utvecklarna borde skämmas.
(Eller rättare sagt så är det säkert nån girig kontorsgubbe som bestämt hur fort spelet ska släppas, och då har inte utvecklarna kunnat göra det som dom vill)
Lirat 4-5 timmar och allt känns så ”dyrt”. Påkostade cutscenes var tionde minut, vansinnigt snygga karaktärer och animationer. Staden är detaljerad, osv. Dyrt.
Och att flänga över stan med de olika karaktärerna är kul, de enskilda stridsmomenten är underhållande och känns lite Bulletstorm/Doom Eternal men allt är bakat i uppdrag som är så fantasilösa. Stick dit, försvara en stund, stick till ett nytt ställe, döda fiender på ett visst sätt.
Dom måste väl ha sett kritiken efter att dom visade upp spelet? Om jag minns rätt så försenade dom det till och med på grund av det, men sen visade dom upp det igen och ingenting såg bättre ut.
Hoppas studion klarar sig iallafall och att folk inte blir av med sina jobb på grund av andras dumma beslut.
Det peakar på under 1000 spelare under en 24h period nu, mindre än en månad efter release.
Så jovettu WB... folk VILL ha dåliga live service spel.
I drank what?
” Betygen är riktigt _långa_ på många håll”. Nytt begrepp för mig.
Men iaf, är det inte bara en del i trenden att folk är fruktansvärt less på ”superhjälte”- genren generellt?
”Vattumannen 2” floppa ju stenhårt på bio och förra årets ”Marvels - lets see if you pay for this bs too” gick ju också åt skogen vad ja förstod.
Får se hur Dödsnooker 3 går i år. De kommer få jobba stenhårt på marknadsavdelningen iaf.
Men the avengers var liksom en sista ”hurra” för hela genren. Var ett rätt stort misstag att mer eller mindre göra en grand finale och döda allt man byggt upp.
Glädjande nyheter och förtjänt.
Åh nej, floppade erat live service spel? Som kostat 600-900kr att köpa men är fullt med microtranskationer. Buhu
Är det inte så att detta är ett bra spel att ta bort från live service och bara sälja som ett vanligt spel? Eftersom det har bra recensioner på steam och folk spelar det, då måste man inte hålla på att stödja det och sedan paja det helt när man stänger servers.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Tror inte live service/singleplayer/etc har något med det att göra. Helldivers 2 är ett liveservice-spel. Ser ingen storm om offline-mode.
Problemet, tror jag, är att spelet inte är tillräckligt bra för att man ska ha överseende med eventuella skavanker. Om man jämför igen med Helldivers 2; aldrig sett så lite gnäll när servrarna inte håller vid lansering. För att gameplay var värt det när man väl kom in.
Kul gameplay trumfar allt.
Det var inte det jag menade, jag menade att om knappt någon spelar ett live servicespel så kommer de ju inte betala för att ha massa servrar igång och då kommer hela spelet paja, men eftersom spelet har bra betyg för vad det är, så skulle man kunna omvandla det till ett "vanligt" spel och bara sälja det normalt.
Nu när jag kollade så var det ~550 pers inne, låt säga att det är runt 1000 normalt som spelar då, det är ju inte mycket att ha alltså... svårt att sälja sin "live service" på det.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Gör 20 liveservice till så ska det nog fungera till slut, eftersom det är en sådan bra affärsmodell i teorin...
En viss lessnad finns ju. Samtidigt går ju Spiderman-spelen bra och även filmerna, så det kan nog mer bero på hur man gör saker än spelen och filmerna i sig.
"Writer and Fighter"