En Homeworld 3-försening till (men en kort sådan)
De får ta den tid de behöver för att göra det bra. Sedan om det kostar 900kr vid release so finns alltid rea senare
Kommer ju inte bli en försäljningssuccé med det priset.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
Snart börjar väl folk slappa på en extra vecka bara för att få en extra runda i spelmedierna före släpp.
Du kan inte göra ett release date announcement som 'makes the rounds' inför släpp, för har gjort det redan.
Men tryck dit en extra vecka så...
subterranean homesick alien
Kommer ju inte bli en försäljningssuccé med det priset.
Nej. Fler kommer ju tänka som mig att köra på rea och publishers räknar hur lyckad ett spel är i de första veckornas försäljning typ, Men det är deras val och jag har mitt. Vill dom skrämma bort kunder så lyckas de.
Men frågan är om det kommer ha samma pris i Norge? Modern warfare har ju ett högre pris i Sverige tex som inte kan förklaras med valutans värde.
Hutlöst pris för standardversionen på Epic. 819kr.
Kommer ju inte bli en försäljningssuccé med det priset.
Ooooch hur många handlar på Epic jämfört med Steam, där det kostar helt i linje med alla andra större spelreleaser? (59,99€/$ - vilket blir ~677SEK i dagsläget.)
Men visst, vill man betala överpriset Epic tar (de måste väl finansiera sina förluster och gratisspel på något sätt) så får man ju göra det. Men lägg inte skulden enbart på Homeworld 3 för det, även om du säkert inte är ensam om att göra det. Förhoppningsvis får det här fler att skippa Epic snarare än spelet.
Ska man gnälla på något är det väl att Blackbird/Gearbox hoppat på det där "betala extra för att få spela lite tidigare"-tåget som diskuterades nyligen här.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Väntar spänt på min Collectors edition.
Men visst, vill man betala överpriset Epic tar
Utgivarna (Gearbox) sätter själva priset på såväl Steam som Epic Store, så Epic tar inget överpris. Gearbox har däremot bestämt att de spelarna som vill köpa spelet på Epic (Ja, de finns, även om du inte är en) ska bestraffas med en högre prislapp. Så ilskan ska självklart riktas mot Gearbox (och kanske utvecklaren, om de hade något att säga till om), inte mot Epic.
Ooooch hur många handlar på Epic jämfört med Steam, där det kostar helt i linje med alla andra större spelreleaser? (59,99€/$ - vilket blir ~677SEK i dagsläget.)
Men visst, vill man betala överpriset Epic tar (de måste väl finansiera sina förluster och gratisspel på något sätt) så får man ju göra det. Men lägg inte skulden enbart på Homeworld 3 för det, även om du säkert inte är ensam om att göra det. Förhoppningsvis får det här fler att skippa Epic snarare än spelet.
Ska man gnälla på något är det väl att Blackbird/Gearbox hoppat på det där "betala extra för att få spela lite tidigare"-tåget som diskuterades nyligen här.
Vad snackar du om? Epic sätter inte priserna på spelen i sin affär. Det är Gearbox som helt och hållet valt priset.
Utgivarna (Gearbox) sätter själva priset på såväl Steam som Epic Store, så Epic tar inget överpris. Gearbox har däremot bestämt att de spelarna som vill köpa spelet på Epic (Ja, de finns, även om du inte är en) ska bestraffas med en högre prislapp. Så ilskan ska självklart riktas mot Gearbox (och kanske utvecklaren, om de hade något att säga till om), inte mot Epic.
Nja, Epic lägger på ett rejält påslag, spelet går på 59.99 $ vilket Epic omvandlar till 819 sek medan Steam omvandlar det till 721 (idag när jag köpte det).
Utgivarna (Gearbox) sätter själva priset på såväl Steam som Epic Store, så Epic tar inget överpris. Gearbox har däremot bestämt att de spelarna som vill köpa spelet på Epic (Ja, de finns, även om du inte är en) ska bestraffas med en högre prislapp. Så ilskan ska självklart riktas mot Gearbox (och kanske utvecklaren, om de hade något att säga till om), inte mot Epic.
Vad snackar du om? Epic sätter inte priserna på spelen i sin affär. Det är Gearbox som helt och hållet valt priset.
Det är inte Gearbox som omvandlar 59,99USD (som spelet egentligen kostar på Epics store, använd valfri VPN eller Googla helt enkelt "Homeworld 3 Epic store" för att tydligt se det) till 819SEK (som med dagens växelkurs egentligen blir ungefär 625SEK), som @oXo nämner. Hade varit väldigt märkligt om Gearbox dikterat att just priset i svenska kronor på Epic skulle vara så rejält mycket högre, när svenskar lika gärna kan köpa det i Euro på Steam.
59,99EUR, som Steam tar för oss svenskar, blir med dagens växelkurs enligt Google 677SEK, så skillnaden dit till de 721SEK som nämns (vad en sådan liten ökning beror på kan dock vara saker som ex. varierande växelkurs beroende på bank - till skillnad från Epics biffiga ökning) är "lite" mindre.
Så nej, Epic förtjänar kängan, men bra försök.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Nja, Epic lägger på ett rejält påslag, spelet går på 59.99 $ vilket Epic omvandlar till 819 sek medan Steam omvandlar det till 721 (idag när jag köpte det).
Det är inte Gearbox som omvandlar 59,99USD (som spelet egentligen kostar på Epics store, använd valfri VPN eller Googla helt enkelt "Homeworld 3 Epic store" för att tydligt se det) till 819SEK (som med dagens växelkurs egentligen blir ungefär 625SEK), som @oXo nämner. Hade varit väldigt märkligt om Gearbox dikterat att just priset i svenska kronor på Epic skulle vara så rejält mycket högre, när de lika gärna kan köpa det i Euro på Steam.
59,99EUR, som Steam tar för oss svenskar, blir med dagens växelkurs enligt Google 677SEK, så skillnaden dit till de 721SEK som nämns (vad en sådan liten ökning beror på kan dock vara saker som ex. varierande växelkurs beroende på bank - till skillnad från Epics biffiga ökning) är "lite" mindre.
Så nej, Epic förtjänar kängan, men bra försök.
Så ni tror att epic lagt på extra kostnad för svenskarna från ingenstans och bara på Homeworld 3 av alla spel i hela deras affär?
Så ni tror att epic lagt på extra kostnad för svenskarna från ingenstans och bara på Homeworld 3 av alla spel i hela deras affär?
Så du tror att Gearbox gjort det för just svenskarna i den lilla valutan SEK på enbart Epic, men inte Steam där EUR används i stället?
Känns ju också förbaskat troligt.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Så du tror att Gearbox gjort det för just svenskarna i den lilla valutan SEK på enbart Epic, men inte Steam där EUR används i stället?
Känns ju också förbaskat troligt.
Det får du fråga gearbox va fan de gör
Epic rör inte priserna själva. Varför skulle de in och peta på priset på ett spel i en valuta? specielt när inget annat spel i deras affär har ändrat pris beroende på vad de kostar i USD.
Det får du fråga gearbox va fan de gör
Epic rör inte priserna själva. Varför skulle de in och peta på priset på ett spel i en valuta? specielt när inget annat spel i deras affär har ändrat pris beroende på vad de kostar i USD.
Nja, skulle nog säga att det är Epic som är ute och är rejält vilse i pannkakan med sina prissättningar i SEK. Titta på Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin för ett exempel åt andra hållet - det kostar 59,99USD på Epic (återigen, bara att googla speltiteln för att se priset i USD - alternativt kika med VPN), men 419 spänn i svenska riksdaler. Vilket inte stämmer överens någonstans med rådande växelkurs. Precis som med Homeworld 3, fast åt andra hållet då. Helt annan utgivare (Frontier Developments), men återigen ett pris som inte stämmer överens med Epics prisbild för spelet i USD. Tror du fortfarande att det är utgivarna som styr och ställer det alltså?
Om du mot förmodan skulle hitta något som säger att utgivaren (Gearbox i det här fallet) själv reglerar priset i samtliga valutor utan att butiken (Epic i det här fallet) har något att säga till om, så visst lovar jag att kika på det, men med tanke på vad jag presenterar ovan känns det som sagt lite osannolikt.
*Varför* Epic gör det däremot... tja, där spekulerade jag enbart i att de ville finansiera sina förluster och skänkesspel. Men där tar jag också gärna emot en rimlig, underbyggd, anledning.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Nja, skulle nog säga att det är Epic som är ute och är rejält vilse i pannkakan med sina prissättningar i SEK. Titta på Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin för ett exempel åt andra hållet - det kostar 59,99USD på Epic (återigen, bara att googla speltiteln för att se priset i USD - alternativt kika med VPN), men 419 spänn i svenska riksdaler. Vilket inte stämmer överens någonstans med rådande växelkurs. Precis som med Homeworld 3, fast åt andra hållet då. Helt annan utgivare (Frontier Developments), men återigen ett pris som inte stämmer överens med Epics prisbild för spelet i USD. Tror du fortfarande att det är utgivarna som styr och ställer det alltså?
Om du mot förmodan skulle hitta något som säger att utgivaren (Gearbox i det här fallet) själv reglerar priset i samtliga valutor utan att butiken (Epic i det här fallet) har något att säga till om, så visst lovar jag att kika på det, men med tanke på vad jag presenterar ovan känns det som sagt lite osannolikt.
*Varför* Epic gör det däremot... tja, där spekulerade jag enbart i att de ville finansiera sina förluster och skänkesspel. Men där tar jag också gärna emot en rimlig, underbyggd, anledning.
Varför skulle epic ändra priserna i andra valutor på spelen? Utvecklarna sätter det så klart själva till vad de vill ha för pris.
Har du några som helst bevis att epic reglerar priser på enskilda spel i olika valutor?
Som du ser är det olika och enda anledningen är att utvecklarna sätter det själva
Varför skulle epic ändra priserna i andra valutor på spelen? Utvecklarna sätter det så klart själva till vad de vill ha för pris.
Har du några som helst bevis att epic reglerar priser på enskilda spel i olika valutor?
Som du ser är det olika och enda anledningen är att utvecklarna sätter det själva
Vi pratar runt varandra och jag ser inte att varken du eller jag styrker påståendena tillräckligt väl. Jag tycker det är tämligen självklart att butiken i allra högsta grad reglerar priser även om distributörer och tillverkare sätter riktpriser, precis som i alla andra branscher. Sen kan säkert avtalen i den här branschen vara snävare, men då det är så stor skillnad mellan Steam och Epic (Warhammer kostar 59,99 i både USD och EUR på Steam) känns det inte som utgivaren är den primärt ansvariga parten direkt. Jag vänder på din fråga: varför skulle utgivaren sälja sitt spel dyrare i en specifik valuta på en specifik butik?
Epic ansvarar för sin butik och transaktionerna (och ekonomin när det kommer till saker som växlingskurser), att utgivarna skulle reglera priset i samtliga valutor i detalj i deras butik ser jag som bra mycket mer osannolikt än att Epic har det ansvaret. Vi håller helt enkelt inte med varandra, och innan jag ser något som styrker din övertygelse så får det vara så.
Lösningen på Homeworld 3-"problemet" är dock tämligen enkel: handla inte hos Epic.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Varför skulle epic ändra priserna i andra valutor på spelen? Utvecklarna sätter det så klart själva till vad de vill ha för pris.
Har du några som helst bevis att epic reglerar priser på enskilda spel i olika valutor?
Som du ser är det olika och enda anledningen är att utvecklarna sätter det själva
Vi pratar runt varandra och jag ser inte att varken du eller jag styrker påståendena tillräckligt väl. Jag tycker det är tämligen självklart att butiken i allra högsta grad reglerar priser även om distributörer och tillverkare sätter riktpriser, precis som i alla andra branscher. Sen kan säkert avtalen i den här branschen vara snävare, men då det är så stor skillnad mellan Steam och Epic (Warhammer kostar 59,99 i både USD och EUR på Steam) känns det inte som utgivaren är den primärt ansvariga parten direkt. Jag vänder på din fråga: varför skulle utgivaren sälja sitt spel dyrare i en specifik valuta på en specifik butik?
Epic ansvarar för sin butik och transaktionerna (och ekonomin när det kommer till saker som växlingskurser), att utgivarna skulle reglera priset i samtliga valutor i detalj i deras butik ser jag som bra mycket mer osannolikt än att Epic har det ansvaret. Vi håller helt enkelt inte med varandra, och innan jag ser något som styrker din övertygelse så får det vara så.
Lösningen på Homeworld 3-"problemet" är dock tämligen enkel: handla inte hos Epic.
” In the Epic Games Store publishing tools, you can set and manage prices for your products at any time. After setting a price tier for your product, we provide Epic-delivered regional prices for all available regions and currencies for your convenience.”
Case closed.
https://dev.epicgames.com/docs/epic-games-store/requirements-...
” In the Epic Games Store publishing tools, you can set and manage prices for your products at any time. After setting a price tier for your product, we provide Epic-delivered regional prices for all available regions and currencies for your convenience.”
Case closed.
https://dev.epicgames.com/docs/epic-games-store/requirements-...
Då är det ju jäkla märkligt att två olika produkter (se ovan) varierar så kraftigt i regionala priser, där den ena är kraftigt dyrare och den andra kraftigt billigare i SEK jämfört med riktpriset i USD. Hade nästan varit intressant att kolla med Epic varför det ser ut så.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.