Den stora tråden om Diablo IV
Jag hade det riktigt tufft som rogue, speciellt mot bossar, jag var för svag och health potions tog slut. Sen fick jag tipset att köra både shadow och poison imbuement, den första för AOE och den andra för single target dos, och då började det gå riktigt bra. Jag kör även penetration shot med trick shot samt den där skillen där man har 5 shadows runt sig, och i den har jag lagt till så att jag får movement speed för varje shadow. Mobile and deadly, funkar bra nu vid lvl 74 iaf.
Körde upp en rogue till 63 i season 1 och insåg snabbt att det blir första och sista season-passet jag kör. Inte ett dugg sugen på att dra upp en ny klass i season 2. Har ca 400 timmar i Diablo IV så visst har jag haft kul och det har varit värt varenda krona. Har en level 87 necromancer med bättre än bra gear som jag fortfarande har rätt kul med men för tillfället känns det som om man bara kör helltides, nightmares och en world boss här och där. Glädjen över glänsande loot som droppar har förvandlats till ett ständigt överfullt inventory där majoriteten av det som plockas upp antingen går som salvage eller säljs. Gillade storyn så jag återvänder när det kommer en expansion. När Baldur's Gate 3 släpps till PS5 så får DIV ligga i malpåse ett bra tag.
Kanske har besvarats innan, men hur använder man sina "tier skips" som man fick genom premium battle pass och amazon prime? Vissa säger att dom appliceras automatiskt, andra säger att man får välja själv. Kan mig veterligen inte minnas att jag skippade 20st tiers det första som hände..
Vill minnas att de applicerades direkt vid aktivering.
Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3600C18 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34
Ni som säkerligen är lite bättre än mig
Jag tänkte försöka mig på en build som kräver uniques och då kommer frågan, droppas dessa uniques endast från de nya bossarna eller kan alla droppa random?
Är ju helt galet mycket farm för en casual spelare för mig för att få fram dessa bossar, speciellt för att få fram Duriel som i sin tur kräver att jag redan farmar fram två andra bossar.
Jag behöver ju lägga två-tre timmar i helltides bara för att få fram Grigoire en enstaka gång. Sen ska man farma whispers för att få fram Varshan. Sen ska ju dessa dö om och om igen bara för att få tillräckligt med resurser för att få fram Duriel.
Jag kör nu med en annan build och tänkte att om dessa två uniques droppar medans jag är ute på vanliga äventyr så kan jag testa den build jag är intresserad av, men vettifan om jag är redo att farma för att få dessa 🤣
SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!
Har börjat med en sorceress, kul hittills iallfall. Är bara level 20 men bådar gott.
Älskar renown-ändringen, nu kan jag göra det jag vill utan att satsa på att göra det för renown för att få skillpoints och paragonlevlar.
En glad kalmarit boende på Gotland!
Har spelat en hel del sista tiden och jag har haft skitkul. Spelet är så mycket bättre nu än för 1 år sedan när jag sist spelade. Endgame är faktiskt kul!
Det kommer massor av riktigt bra ändringar i expansion så framtiden ser mycket ljus ut.
Hatten av Blizzard.
Ännu en dag i paradiset.
Kika gärna in på discord också! https://discord.gg/JBxCzvydFk
Samma här, jag t.o.m skippade cutscenesen. I vanliga fall när jag spelar så är det ett big no no att skippa cutscenes
🖥️ AMD Ryzen 5 7600x
Powercolor Radeon RX 7800 XT
34gb Corsair Vengeance DDR5 5200Mhz cl40
Thermalright! Peerless Assassin 120 SE
Kingston Kc3000 1Tb