Ny Diablo IV-show snart, om säsonger, kosmetika och battle pass
Kan bli intressant att se vad dem gör, bara att det inte handlar om "gör ny gubbe" varje säsong är ju fräsht i sig. Blir lite annorlunda mot för PoE och D3 har det då, och ja... kanske är det den nya vägen till framgång för Diablo 4a, vi får se. Ska bli kul hursom och egentligen ganska skönt i sig så länge det ger nog med NYTT content att det räcker en månad framåt och man kan min maxa hela tiden. Nya talanger, nya bossar etc.
>>> 5800x - 6650 XT (i väntan på 9070/9070 XT) @ 1440p, 32GB 3600mhz, 2 TB M.2, 1TB SSD <<<
Seasons är ju något som funnits sedan d2, och tycker implementationen av seasons i d3 fungerade exemplariskt. Så detta är jag glad att man tar vidare till d4. Seasonpass däremot är ett otyg som kan ta död på de roligaste spel
D3 Hade bara tre personer som jobbade med säsonger. Jag tycker det är bra att de hitta sätt att ta betalt så de kan ha fler som arbetar på säsongerna. D3 Säsongerna är ju ändå rätt fattiga i jämförelse med poe som har ett sätt att generera pengar kontinuerligt.
Seasons är ju något som funnits sedan d2, och tycker implementationen av seasons i d3 fungerade exemplariskt. Så detta är jag glad att man tar vidare till d4. Seasonpass däremot är ett otyg som kan ta död på de roligaste spel
Vi är alla olika, season pass är för mig snarare något som gör att jag kommer tillbaka till spel. Är det uppenbar moneygrab med lite för pengarna kan det dock kvitta men tror inte blizzard kommer göra mig besviken.
Vissa hela spelet, från början till slut. Alla mellansekvenser, alla saker man kan göra, ja allt! Så slipper vi spela spelet och bli ”överraskade” av de nya sakerna som finns i detta fantastiska spel. Finns ju inget bättre än att ta död på alla mystik av en produkt innan den ens släppt.
Är det uppenbar moneygrab med lite för pengarna kan det dock kvitta men tror inte blizzard kommer göra mig besviken.

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
äsch lägg av. Är väl inget konstigt med det. Känner samma. Skoj att dyka in i Focket League igen när det är ny säsong och spana in de nya grejerna de lagt in och grinda lite skins osv. Nice att den möjligheten kommer finnas i d4 också för dem som vill och gillar sådant. Sen kan de som inte bryr sig om sådant njuta av mer gratis content för att andra betalar en slant då och då. Win win
Edit: menade Rocket League med ”focket” blir bra 😂
äsch lägg av. Är väl inget konstigt med det. Känner samma. Skoj att dyka in i Focket League igen när det är ny säsong och spana in de nya grejerna de lagt in och grinda lite skins osv. Nice att den möjligheten kommer finnas i d4 också för dem som vill och gillar sådant. Sen kan de som inte bryr sig om sådant njuta av mer gratis content för att andra betalar en slant då och då. Win win
Edit: menade Rocket League med ”focket” blir bra 😂
Vilken skön inställning. Jag gillade öppna betan förutom rubberbandingen men varit skeptisk till ett köp ändå just pga battlepasses och dylikt som jag inte är intresserad av, har ju annat som tar tid.
Men för solo-äventyrande så spelar det ju ingen roll!
Tråkigt med Game Pass i Diablo bättre vi får allt i spelet utan Game Pass. Skulle det nu komma till Xcloud hoppas jag Microsoft ger alla spelarna gratis Game Pass i Diablo IV det skulle verkligen locka många att vilja köpa Game Pass nu när Sony har fler first party spel kan ju Microsoft lägga dessa pengar på att ge oss gratis game pass som då inte PlayStation får när dom äger Activision Blizzard.