Suicide Squad: Kill the Justice League försenas – till 2024!
Jag minns när Rocksteady gjorde de bästa superhjälte-spelen. Hur de har sjunkit sedan dess.
The suits. The man.
Osökt kom jag att tänka på kritik jag fick från en lärare en gång (kontext: min obefintliga layout av en webbapplikation).
"Alltså, man kan ju sminka en gris..."
Om de bara försenar för att polera det som redan finns är jag fortsatt mycket orolig. Jag har gärna jättefel, det är ändå Rocksteady vi snackar om, men...
En Bamseponny av folket
Jag förstår verkligen inte hur Rocksteady efter att ha släppt Arkham spelen, som jag och många andra anser är några av dom bästa hjältespelen någonsin, väljer att släppa den här totalt generiska live service geggan. Jag fattar att dom ville ha sin del av Battlepass kakan men det måste ha funnits 100 bättre alternativ än vad dom visade upp för ett tag sen.
Jag tänker direkt på ett Hitman liknande upplägg där man släpper ett antal uppdrag med olika uppgifter på och att man sen kan tackla uppdragen på olika sätt. Fullt ös eller smyga, och att olika spelsätt ger olika belöningar.
Efter den första releasen släpps sen fyra nya stora uppdrag med ett gäng uppgifter en gång i kvartalet.
Hade det varit väl genomfört hade dom kunnat sälja ett season pass per år som SnowRunner gör.
PSN: OAKTHYR
Jag förstår verkligen inte hur Rocksteady efter att ha släppt Arkham spelen, som jag och många andra anser är några av dom bästa hjältespelen någonsin, väljer att släppa den här totalt generiska live service geggan. Jag fattar att dom ville ha sin del av Battlepass kakan men det måste ha funnits 100 bättre alternativ än vad dom visade upp för ett tag sen.
Jag tänker direkt på ett Hitman liknande upplägg där man släpper ett antal uppdrag med olika uppgifter på och att man sen kan tackla uppdragen på olika sätt. Fullt ös eller smyga, och att olika spelsätt ger olika belöningar.
Efter den första releasen släpps sen fyra nya stora uppdrag med ett gäng uppgifter en gång i kvartalet.
Hade det varit väl genomfört hade dom kunnat sälja ett season pass per år som SnowRunner gör.
Vi måste komma ihåg att flera av de som utgjorde själva stommen av Rocksteady lämnade studion under pre-production. Så det är inte längre samma studio som gjorde spelen vi älskade. Sägs även att WB tryckt på hårt för att nya Rocksteady ledningen skulle göra live service.
Är samma fenomen som med Arkane, Relic, och många fler. Ofta när kärnan lämnar är det inte längre samma studio :/
Jag förstår verkligen inte hur Rocksteady efter att ha släppt Arkham spelen, som jag och många andra anser är några av dom bästa hjältespelen någonsin, väljer att släppa den här totalt generiska live service geggan. Jag fattar att dom ville ha sin del av Battlepass kakan men det måste ha funnits 100 bättre alternativ än vad dom visade upp för ett tag sen.
Jag tänker direkt på ett Hitman liknande upplägg där man släpper ett antal uppdrag med olika uppgifter på och att man sen kan tackla uppdragen på olika sätt. Fullt ös eller smyga, och att olika spelsätt ger olika belöningar.
Efter den första releasen släpps sen fyra nya stora uppdrag med ett gäng uppgifter en gång i kvartalet.
Hade det varit väl genomfört hade dom kunnat sälja ett season pass per år som SnowRunner gör.
Tror utgivaren har ett finger med i spelet?
Släpp spelet, ta förlusterna och lär er av misstagen.
Snarare lägg ner spelet, gör om och gör rätt istället. Släppa ett trasigt spel kommer bara sänka deras redan rätt så låga förtroende ytterligare och kanske rent av så pass att man nästa gång inte får något sålt öht.
Leva på gamla meriter går bra ett tag, men inte för evigt.
Jag misstänker att det här spelet kommer bli något som försenas fler gånger och sen i slutändan dyka upp som något helt annat än vad som visade upp i början. Det kan inte ha undgått Rocksteady och för den delen WB all kritik som riktats mot spelet när det visades upp?
Personligen tycker jag det såg okej ut, men det är ju ändå en farcry från Rocksteadys tidigare Batman-spel....
"Writer and Fighter"
Vi måste komma ihåg att flera av de som utgjorde själva stommen av Rocksteady lämnade studion under pre-production. Så det är inte längre samma studio som gjorde spelen vi älskade. Sägs även att WB tryckt på hårt för att nya Rocksteady ledningen skulle göra live service.
Är samma fenomen som med Arkane, Relic, och många fler. Ofta när kärnan lämnar är det inte längre samma studio :/
Aha, det visste jag inte. Det är av den anledningen jag är lite orolig för GTA 6. Där är det väl bara en av grundarna som lämnat men ändå. Alltid tråkigt när spelstudios som har gjort bra spel förändras till det sämre.
Tror utgivaren har ett finger med i spelet?
Ja det kan du ha rätt i
Men samtidigt har ju WB godkänt och släppt Hoqwats Legacy som är ett renodlat single-player spel utan kommande dlc eller annat innehåll.
PSN: OAKTHYR
This is suicide: Kill the Justice league already
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Vet att många här på FZ är allergiska mot live-service spel och gillar att klaga men jag tycker verkligen inte spelet ser så dåligt ut som många andra här. Visst, det kommer säkert vara fyllt med onödiga microtransactions och pay2win men själva gameplay, grafiskt osv såg ändå ut att vara roligt men långt ifrån något game of the year värdigt.
Jag tycker att Suicide squad konceptet i sig är bra, kul med olika karaktärer med olika förmågor så att det blir variation i gameplay.
Men detta verkar vara något helt annat, förmodligen inte något skräddarsytt för någon av karaktärerna och med tråkiga fiender.
Går inte så värst bra för DC just nu, vare sig i film, spel eller serier. Batman var väl ok, Joker var bra och Snyder Cut gjorde filmen se bar, men annars är det mörkt.
Hoppas att det vänder framöver då DC IPn har mycket att erbjuda. Kanske hade varit schysst med ett Green Lanthern eller Flash spel, där man inte fokuserar på för många hjältar samtidigt. Ser nog helst spel där man bygger förmågor över tid, Flash kan ju tillexempel bli snabbare under spelets tid.
Vi måste komma ihåg att flera av de som utgjorde själva stommen av Rocksteady lämnade studion under pre-production. Så det är inte längre samma studio som gjorde spelen vi älskade. Sägs även att WB tryckt på hårt för att nya Rocksteady ledningen skulle göra live service.
Är samma fenomen som med Arkane, Relic, och många fler. Ofta när kärnan lämnar är det inte längre samma studio :/
Det här.
Huvudet på spiken! Gäller fler studios än Rocksteady skall nämnas.
Hehe. Bara jag som var intresserad av denna titel... Visst, jag gillar verkligen inte LiVE Service stuket men älskar RockSteady Studios.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||
Hehe. Bara jag som var intresserad av denna titel... Visst, jag gillar verkligen inte LiVE Service stuket men älskar RockSteady Studios.
Din kärlek till RSS lär dö efter detta spelet.
Ännu en dag i paradiset.