PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd
Sällar mig till skaran olycksbröder.
Grattis till er med turen på er sida, safe gaming.
Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.
Men vänta några dagar så finns många av dom på blocket och tradera
Vägrar köpa från scalpers, men hade lätt betalt scalperpris direkt till Sony.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Men vänta några dagar så finns många av dom på blocket och tradera
Jag blev tvungen att kolla, det kommer in nya annonser varje dag.
Kul att se att annonser på Blocket från början av december fortfarande är kvar.
Vägrar köpa från scalpers, men hade lätt betalt scalperpris direkt till Sony.
Håller med. Principsak.
Tar för givet att nästan hälten av dom som fick en på elgig säljer dom vidare.
Om man kunde få det där mailet någon gång?
Tröttsamt att vänta besked, oavsett positivt eller negativt.
Mitt mail låg under "Kampanjer" i Gmail. Fick det vid 16:05 men hade nog missat det om jag inte letat igenom de olika mapparna.
Jag har inte sett något om Xbox utlottning, kör de sånt också?
Nej det är inte riktigt samma rusning efter dem.
Dem finns i lager på 17 ElGiganten varuhus, bara gå in och kolla om det finns ett i närheten 😊👍
Dem tar inga bokningar på dem, troligen för att förhindra scalpers.
Var i lager i 32 varuhus förra helgen då jag åkte iväg och köpte ett ex, då var det 2 kvar på hyllan i Valbo 😊
Nej det är inte riktigt samma rusning efter dem.
Dem finns i lager på 17 ElGiganten varuhus, bara gå in och kolla om det finns ett i närheten 😊👍
Dem tar inga bokningar på dem, troligen för att förhindra scalpers.
Var i lager i 32 varuhus förra helgen då jag åkte iväg och köpte ett ex, då var det 2 kvar på hyllan i Valbo 😊
Ok, bara undrade för även de 17butiker som står i deras lista av butiker är det bara :"Boka & Hämta i butik är inte möjligt på denna produkt.". Bor inte på någon av de ställen som är listade:(
Jag blev utvald men kan inte lägga konsolen i kundvagnen... Det står i mejlet att vi som är utvalda har till klockan 21.00 på oss att köpa produkten, efter det är chansen förbrukad. Elgiganten leker med mina känslor..
Detta hände mig också! Jag hade dock först skrivit en annan adress än den jag reggat för lotten (för att det var enklare att leverera dit dagtid). Jag väntade 10 minuter, laddade om sidan, och sedan funkade det! Var dock noga med att det är samma detaljer som på lotten!
Fortfarande inget mail från dem. Men utlottning sker fortfarande enligt deras hemsida.
Nej, nej... Den hemsidan uppdateras inte längre. Det är över för denna gången.
Uteblivna mail beror på att deras system inte håller måttet, gissar jag.
Dåligt att inte informera om det.
Jag blev utvald men kan inte lägga konsolen i kundvagnen... Det står i mejlet att vi som är utvalda har till klockan 21.00 på oss att köpa produkten, efter det är chansen förbrukad. Elgiganten leker med mina känslor..
PMa koden så den inte försvinner så kan jag försöka så får iaf en av oss den
PMa koden så den inte försvinner så kan jag försöka så får iaf en av oss den
Attans du var 19 minuter för sen, koden gäller inte efter 21 😅
Detta hände mig också! Jag hade dock först skrivit en annan adress än den jag reggat för lotten (för att det var enklare att leverera dit dagtid). Jag väntade 10 minuter, laddade om sidan, och sedan funkade det! Var dock noga med att det är samma detaljer som på lotten!
Tack, det fungerade efter jag laddade om sidan några hundra gånger. Inte Elgigantens bästa dag verkar det som. Grattis till köpet!
Det borde göras en film av den här PS5-lanseringen...
Jackie Chan och Jet Li slåss i fabriken om vilken fläkt som ska användas.
Jet Li gillar coil-whine.
Jackie Chan - håller inte med.
Exportören Stephen Chow tänker - skit samma, "skeppa ut nu!!"
Brist på contrainrar, covid69, o allt vad det heter. Skiter vi i, säger Bruce Lee.
På vägen, i frakten från Kina till Europa, försöker pirater stjäla godset. Kurt Russel och Harrison Ford räddar lasten.
Flygplanet med en miljon PS5 kraschlandar i Tyskland. "Hur fan hamnade vi här" säger Ben Affleck.
Morgan Freeman och Ben Affleck förhandlar, och kommer fram till att 0,1% är en bra tilldelning för Sveriges befolkning.
Stellan Skarsgård och Peter Stormare, båda anställda av Sverige rikes mest hemliga TV-spels avdelning inom Säpo, säger, OK, får väl duga.
Ingen av dom är egentligen gamers, så deras "OK" upprör Sveriges befolkning, och uppror uppstår.
Hundratusentals svenska gamers köar utanför Webhallen och ett inbördeskrig har aldrig varit närmare. Leif GW Person säger "Mjaaae.."
...vet inte riktigt hur det här ska sluta, men Mikael Persbrandt kan väl få va med på ett hörn? ...
Ni andra som också hade tur denna gång i utlottningen och valde expressleverans. Ser det ut som ni får den idag?
Valde express leverans också när jag lagt beställning igår, inget mail efter det med leverans bekräftelse, sedan har jag aldrig gjort köp med klarna över 2000kr fast har använd klarna i några år nu, fick ett mail nyss om kreditupplysing som är gjort av klarna.
Blev ingen, noll stress testar igen
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X
Det borde göras en film av den här PS5-lanseringen...
Jackie Chan och Jet Li slåss i fabriken om vilken fläkt som ska användas.
Jet Li gillar coil-whine.
Jackie Chan - håller inte med.
Exportören Stephen Chow tänker - skit samma, "skeppa ut nu!!"
Brist på contrainrar, covid69, o allt vad det heter. Skiter vi i, säger Bruce Lee.
På vägen, i frakten från Kina till Europa, försöker pirater stjäla godset. Kurt Russel och Harrison Ford räddar lasten.
Flygplanet med en miljon PS5 kraschlandar i Tyskland. "Hur fan hamnade vi här" säger Ben Affleck.
Morgan Freeman och Ben Affleck förhandlar, och kommer fram till att 0,1% är en bra tilldelning för Sveriges befolkning.
Stellan Skarsgård och Peter Stormare, båda anställda av Sverige rikes mest hemliga TV-spels avdelning inom Säpo, säger, OK, får väl duga.
Ingen av dom är egentligen gamers, så deras "OK" upprör Sveriges befolkning, och uppror uppstår.
Hundratusentals svenska gamers köar utanför Webhallen och ett inbördeskrig har aldrig varit närmare. Leif GW Person säger "Mjaaae.."
...vet inte riktigt hur det här ska sluta, men Mikael Persbrandt kan väl få va med på ett hörn? ...
Persbrandt kan sitta i något hörn och snorta damm från kylflänsen samt rabbla rappakalja.
Constants and variables
Jag va en av de lyckliga som kammade hem en PS5a den här gången. Jag skrev dock in en annan adress en den på lotten. Blir det problem tror ni? Jag fick en orderbekräftelse och köpt den. Hoppad verkligen inte det blir strul..
Det borde det inte bli, jag var mest paranoid att det var därför jag inte kunde välja leveransalternativ. Hoppas du har den snart!
Ni som vann i utlottningen. Vet man något om när man kommer få den?
Man får välja hemleverans inom en dag eller två. Eller vanlig posthantering på runt en vecka. Förespråkar att lägga några extra kronor på hemleverans istället för att paketet ska snurra runt på olika terminaler och ombud. Bring eller postnord är valen.