Bekräftat – Fortnite får frivillig månadsavgift
Tackar stort för att avgiften är frivillig.
Man måste ju inte betala för det, det är bara en plus-i-kanten-prenumeration. Du menar alltså att alla produkter som barn använder absolut inte får vara vinstdrivande på något vis, även fast att spelarbasen har en extremt stor vuxen public?
Skillnaden är ju att Epic faktiskt tillhandahåller tjänsten de erbjuder en betalningsmodell för, en modell som även är frivillig.
Ganska missvisande rubrik. "Fortnite får FRIVILLIG månadsavgift" hade varit mer korrekt.
Ett battlepass kostar väl 70-80kr och 1000 v-bucks ungefär samma så för dom som redan köper blir det billigare iaf
Gott! No hard feelings men vi får inte reta upp alla Fortnite-spelare i onödan!
Jag förstår inte vad som är vidrigt öht. Att du anser att Fortnite riktar sig mot barn gör det inte mer sant. Det riktar sig mot dator- och tv-spelare, vilka kan var både barn och vuxna. Hade spelet marknadsfört sig som "Världens bäst barnanpassade battle royal" hade det varit en annan femma, nu är det enbart ett vanligt spel som även barn spelar. Xbox Live kostar pengar, PS+ kostar pengar, WoW kostar pengar, Netflix kostar pengar etc. Jag hade knappast klagat på om dessa tjänster hade varit gratis, men faktum är att man inte kan basera ett företags försäljningsstrategi på huruvida det finns barn som använder tjänsten.
Om ett barn vill använda sin månadspeng till en underhållningstjänst istället för godis så är det helt och hållet upp till föräldrarna. Jag tycker däremot det måste finnas 2-FA för betalning så att inte enbart kortnumret räcker.
1000 vbucks är 100 kr, ungefär
Räcker till några småskins, eller halvt Legendariskt skin