Alpha Protocol DRM-skyddas
Trist att dom gång på gång fattar med röven att såna här skydd skadar bara den som köper, när spelet väl blir knäckt så är det oftast bättre än att köpa skiten, som när ubisofts AC2 servrar var nere så fick dom i efterhand kompensera dom som blev berörda då är det fan fel på skydden i dagens spel.
AJ! ännu en FET spark på juvelerna, då får man sparka tillbaka av ren princip. Den som väntar på något DRM "fritt", väntar aldrig för länge -.-
Kommer definitivt vilja testa spelet innan jag kastar ut 500kr, men med det där skyddet så måste det överträffa många av mina förväntningar. Har redan svårigheter med mitt nät och blir titt som tätt bortkopplad från BFBC2, MW2 och CSS.
Trist att dom gång på gång fattar med röven att såna här skydd skadar bara den som köper, när spelet väl blir knäckt så är det oftast bättre än att köpa skiten, som när ubisofts AC2 servrar var nere så fick dom i efterhand kompensera dom som blev berörda då är det fan fel på skydden i dagens spel.
Kolla på AC2, Settlers 7 och andra nya Ubisoft spel så ser du att skiten inte alls blir knäckt. Piraterna har utstått betydligt mer skit än konsumenterna på sistone, vilket är bra förstås
Bara lugn om ett par år har de säkert tagit bort drm skyddet då kan vi köpa spelet.
Trist att dom gång på gång fattar med röven att såna här skydd skadar bara den som köper, när spelet väl blir knäckt så är det oftast bättre än att köpa skiten, som när ubisofts AC2 servrar var nere så fick dom i efterhand kompensera dom som blev berörda då är det fan fel på skydden i dagens spel.
Kolla på AC2, Settlers 7 och andra nya Ubisoft spel så ser du att skiten inte alls blir knäckt. Piraterna har utstått betydligt mer skit än konsumenterna på sistone, vilket är bra förstås
Tyvvär stämmer det där inte riktigt, går hur bra som helst att köra tex Assassins Creed 2 pirat om man vill, fast det beror väl på vad man definerar som "knäckt"
Happ, då blir det inget köp här heller.
Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart
What he said. ^
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT
Dessutom är artikeln otroligt dåligt skriven (förlåt)...
"Så kallat DRM-skydd tvingar betalande konsumenter att aktivera sina spel online"
Det är inte definitionen av DRM.
"[...]medan piraterna kan spela obehindrat och utan några tekniska problem."
Det är inte heller alltid sant.
Väldigt många spel som släpps med DRM märks aldrig av spelarna.
gick in på unilocks hemsida....och läste lite jag undrar lite över den här raden faktiskt...
"You've spent years building an incredible application, but piracy and overuse are taking a big bite out of your profits."
overuse? vadå overuse? att man inte vill ha piratkopior på sitt material är väl självklart, men överanvändande? ja, ni hör ju hur det låter.
Trist att dom gång på gång fattar med röven att såna här skydd skadar bara den som köper, när spelet väl blir knäckt så är det oftast bättre än att köpa skiten, som när ubisofts AC2 servrar var nere så fick dom i efterhand kompensera dom som blev berörda då är det fan fel på skydden i dagens spel.
Kolla på AC2, Settlers 7 och andra nya Ubisoft spel så ser du att skiten inte alls blir knäckt. Piraterna har utstått betydligt mer skit än konsumenterna på sistone, vilket är bra förstås
Det roliga är att spelen är knäckta, de skapade en server som gjorde att man blev "uppkopplad", sen lite values sen var det fixat:)
Så i slutet så får köparna bli tvingade att vara uppkopplade till nätet och sedan får de som piratkopiera spela i offline-mode.
Trist att dom gång på gång fattar med röven att såna här skydd skadar bara den som köper, när spelet väl blir knäckt så är det oftast bättre än att köpa skiten, som när ubisofts AC2 servrar var nere så fick dom i efterhand kompensera dom som blev berörda då är det fan fel på skydden i dagens spel.
Kolla på AC2, Settlers 7 och andra nya Ubisoft spel så ser du att skiten inte alls blir knäckt. Piraterna har utstått betydligt mer skit än konsumenterna på sistone, vilket är bra förstås
Det roliga är att spelen är knäckta, de skapade en server som gjorde att man blev "uppkopplad", sen lite values sen var det fixat:)
Så i slutet så får köparna bli tvingade att vara uppkopplade till nätet och sedan får de som piratkopiera spela i offline-mode.
Japp, tydligen så funkar hela spelet smärtfritt just nu med en offlineserver. Och om de kan göra det med AC 2 så går det nog enklare med andra spel i framtiden.
Trist att dom gång på gång fattar med röven att såna här skydd skadar bara den som köper, när spelet väl blir knäckt så är det oftast bättre än att köpa skiten, som när ubisofts AC2 servrar var nere så fick dom i efterhand kompensera dom som blev berörda då är det fan fel på skydden i dagens spel.
Kolla på AC2, Settlers 7 och andra nya Ubisoft spel så ser du att skiten inte alls blir knäckt. Piraterna har utstått betydligt mer skit än konsumenterna på sistone, vilket är bra förstås
AC2 knäcktes förra veckan...
Ninjas :\
--
Utgivare har verkligen hjälpt mig att spara pengar senaste tiden, jag hade varit duktig och sparat till AC2. Men det köptes inte pga DRM, pengarna som skulle gått till AC2 skulle ha gått till Alpha Protocol istället. Nu vet jag inte hur Uniloc fungerar, men har jag otur kanske jag får skippa det med.
Trist att dom gång på gång fattar med röven att såna här skydd skadar bara den som köper, när spelet väl blir knäckt så är det oftast bättre än att köpa skiten, som när ubisofts AC2 servrar var nere så fick dom i efterhand kompensera dom som blev berörda då är det fan fel på skydden i dagens spel.
Kolla på AC2, Settlers 7 och andra nya Ubisoft spel så ser du att skiten inte alls blir knäckt. Piraterna har utstått betydligt mer skit än konsumenterna på sistone, vilket är bra förstås
Det roliga är att spelen är knäckta, de skapade en server som gjorde att man blev "uppkopplad", sen lite values sen var det fixat:)
Så i slutet så får köparna bli tvingade att vara uppkopplade till nätet och sedan får de som piratkopiera spela i offline-mode.
Japp, tydligen så funkar hela spelet smärtfritt just nu med en offlineserver. Och om de kan göra det med AC 2 så går det nog enklare med andra spel i framtiden.
Det tog fortfarande över en månad då. Och tänk på att inget kopieringsskydd realistiskt kan förbli ocrackat, en månad är grymt bra resultat. Det kommer tvärtom bli svårare och svårare att cracka ju.
gick in på unilocks hemsida....och läste lite jag undrar lite över den här raden faktiskt...
"You've spent years building an incredible application, but piracy and overuse are taking a big bite out of your profits."
overuse? vadå overuse? att man inte vill ha piratkopior på sitt material är väl självklart, men överanvändande? ja, ni hör ju hur det låter.
Det verkar rätt självklart att de menar second-hand/begagnat/utlåning. Spelutvecklare förlorar inte bara på piratkopiering utan också på skurkar som gamestop.
Trist att dom gång på gång fattar med röven att såna här skydd skadar bara den som köper, när spelet väl blir knäckt så är det oftast bättre än att köpa skiten, som när ubisofts AC2 servrar var nere så fick dom i efterhand kompensera dom som blev berörda då är det fan fel på skydden i dagens spel.
Kolla på AC2, Settlers 7 och andra nya Ubisoft spel så ser du att skiten inte alls blir knäckt. Piraterna har utstått betydligt mer skit än konsumenterna på sistone, vilket är bra förstås
Det roliga är att spelen är knäckta, de skapade en server som gjorde att man blev "uppkopplad", sen lite values sen var det fixat:)
Så i slutet så får köparna bli tvingade att vara uppkopplade till nätet och sedan får de som piratkopiera spela i offline-mode.
Japp, tydligen så funkar hela spelet smärtfritt just nu med en offlineserver. Och om de kan göra det med AC 2 så går det nog enklare med andra spel i framtiden.
Det tog fortfarande över en månad då. Och tänk på att inget kopieringsskydd realistiskt kan förbli ocrackat, en månad är grymt bra resultat. Det kommer tvärtom bli svårare och svårare att cracka ju.
gick in på unilocks hemsida....och läste lite jag undrar lite över den här raden faktiskt...
"You've spent years building an incredible application, but piracy and overuse are taking a big bite out of your profits."
overuse? vadå overuse? att man inte vill ha piratkopior på sitt material är väl självklart, men överanvändande? ja, ni hör ju hur det låter.
Det verkar rätt självklart att de menar second-hand/begagnat/utlåning. Spelutvecklare förlorar inte bara på piratkopiering utan också på skurkar som gamestop.
Tro mig när jag säger att 1-3 månader är inte så fasligt lång tid att vänta för en som är seriöst intresserad av spelet.
Så DRM "featuren" som betalande kunder får stå ut med i några år (om inte hela produktens livstid) är alltså värt det för att förhindra en produkt från att nå piraterna nån månad?
Piraterna "får" alltså en bättre produkt än dom som betalat för den och dom "får" den GRATIS.
Sedan så är ju pricken över i'et här att devs / publishers betalar kopiösa mängder pengar för denna fina "feature". Pengar som skulle kunnat användas till något mer givande för betalande kunder..