Du får bara välja 1 spel.
Denna har säkert frågats tusen gånger men jag ska göra den lite lite svårare du får välja 1 enda spel från din uppväxt som du skulle vilja se få en remake eller en uppföljare. Bara ett enda spel så tänk noga vilket spel skulle du välja då?
Och när jag menar remake så menar jag riktigt Remake typ alla Resident evil 2 inte lathetens remaster alla FF8/FFX.
För min del det spel jag skulle välja från min uppväxt är Dark Colony riktigt roligt spel visst jag hadde svårt att välja skulle vilja se remakes på Dungon keeper eller Fragile Allegiance men då jag bara får välja en så Dark Colony är ett måste få remake.
Har haft så kul med Dark colony både solo play och i multiplayer när man fick det att funka.
Chrono Cross till PS1. Personligen tycker jag spelet är bra som det är, men finns vissa problem som skulle kunna fixas. Det finns ett överflöd av karaktärer (över 40st) man kan ha i sitt party, där större delen inte tillför något i handlingen. Istället för att ta bort dem, ge dem mer rum. Låt dem ha en större påverkan på spelet i stort. Striderna i samma veva skulle behövas balanseras och uppdateras. De är bra som de är i grunden, men i det långa loppet blir det obalanserat och motsägelsefullt.
Med det sagt, låt musiken vara. Rör den inte. Den är perfekt.
Behöver inte tänka . Freelancer.
(Även om det kanske är lite osanning att hävda att det var från min uppväxt . Är ju ingen duvunge direkt .)
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Behöver inte tänka . Freelancer.
(Även om det kanske är lite osanning att hävda att det var från min uppväxt . Är ju ingen duvunge direkt .)
Det håller jag med jag skulle velat dom gjorde en Remake på Freelancer medans dom håller på dumma sig med star citizen som dom hållit på med nu i vad 6-7 år fan på den tiden skulle dom lätt ha kunnat ha Freelancer Remake som dom kunde dragit in mer pengar på för att lägga på star citizen i stället för att sälja massa jävla rymdskepp för 50-100 euro.
Sword of Aragon. Utan att tveka.
"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty
Wings, från Cinemaware! Vilket spel det var på sin tid.
Kan bara hålla med.
Vilket spel!
/Homie
Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.