Fortnite-konton som använts på PS4 funkar inte på Switch
Och vice versa.
#epic, #fortnite, #fortnite-battle-royale, #nintendo, #playstation-4, #ps4, #sony, #switch, #xbox-one
Spelar på både switch, pc och xbox nu. Synd att sony är så hårda för grabbens kompisar har inte switch eller pc. Nu får jag iaf ha xboxet för mig själv
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
@Alienshade: Grejen är att det fungerar precis "som netflix" på alla andra platformar förutom ps4. Kunde logga in på samma konto som jag spelat pc versionen på via min switch. Hade jag nu försökt logga in på samma konto via ps4 så hade jag inte ens kunnat logga in på samma konto via switchen igen. Det hade då spärrats till ps4 versionen.
Förstår inte varför Sony agerar på detta viset helt plötsligt.
Minns ju i gamla goa Final Fantasy XI Online så var det cross play Ps2 - PC - Xbox360
I Final Fantasy XIV så är det ju ps3/ps4 - PC
Och kanske har fel men kör inte Street Fighter V PS4 - PC crossplay? Skullgirls också kanske?
Visserligen har jag inte förstått charmen i Fortnite så för mig gör det ingen skillnad..
@Mortaigne: Det är väl tur att Sony skyddar oss mot alla hemska Nintendo spelare som svår och skriker. Man har ju "aldrig" stött på några ps spelare som är fula i munnen🤣
Tur att man inte är 10 år gammal längre och bryr sig.
Tur att någon kan vara tuff och vuxen, en riktig förebild.
Jag blir hela tiden utslängd på Fortnite på min Switch. Logout Occurred.
Jag kan logga in men efter några sekunder loggas jag it och den säger att min internet connection has been lost.
Jag kunde inte söka efter en match, kan gå in i nintendos eshop osv men spelet vill inte funka