Rykte: Shogun 2: Total War under utveckling
Kommer svimma om det stämmer! Sjukt bra spel som jag varvade 11 gånger med samtliga nationer. Så himla bra spel som jag hoppas de inte förstör. De senaste spelen har varit sömnpiller för mig.
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
Yes, Shogun för fasen!
Hype, hype, hype, hype, hype....
Shogun total war? Ja tack, any day, köper till fullpris direkt.
Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.
Kul, tycker det är däremot synd att vi lämnar redan dessa underbara krutvapen och karolinare.
Jag ska gå emot floden här och säga att Empire: Total War var nog det bästa spelet i serien. Riktigt bra management över ens riken, bra strider, intressanta enheter nu med allt svartkrut, förbättrade diplomatiska val, allt detta behövde bara finslipas lite för att ta bort de hårda kanterna.
Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.
Håller med, Empire och sen Napoleon är de bästa spelen i serien nu när de polerats klart.
Däremot så släpptes Empire minst ett halvår för tidigt. Lustigt nog fick det topprecensioner i alla fall när det släpptes (eloge till de få som gick emot strömmen och gav det lägre betyg pga problemen som fanns).
Kul att de gör om Shogun, det var det mest logiska valet för remake enligt mig.
Personligen hade jag hellre sett ett Rome: Total War II men det här är förstås inte helt fel.
Jag håller med AI:n är amatörmässig. Sedan så är truppstorlekarna orealistiska i alla deras spel.
Ja, för en strid med en bra bit över 100 000 pers under Napoleon eran med krutrök är en bra idé för folks datorer.
Total war är i bra storlek, dvs total war storlek.
Vadå det funkade ju i spel som TC2M. Där har man flera divisioner på kartan samtidigt. Inga problem att spela med 100 000 man med en dator med mindre kräm än vad Total war spelen kräver dessutom. Som sagt realismen i CA's spel är rena rama 90-tal med snyggare grafik.
Ja, men jag tror att det kunde göras såå mycket bättre. Men med tanke på hur lång tid det har tagit för dom att få till så utgår jag nästan från att dom bara kör samma MP-möjligheter, samma grafikmotor fast bara något förbättrad. AI:n kommer fortfarande att vara extremt dålig osv.
Jag har helt enkelt tappat tron på CA, Medieval (ettan) var deras bästa, med den tidens mått mätt. Det har inte hänt så jättemycket sen dess, förutom grafikförbättringar.
yolo
CA har visat att de enbart bryr sig om att pressa ut så häftig grafik som möjligt och att de inte ägnar tid och kraft åt att förbättra AI och spelmekanik som i princip varit lika usel som sedan Rome släpptes.
Shogun och Medieval är riktigt bra spel, och Rome och Medieval 2 är också bra spel - fast först när de blivit fixade av communityn med moddar.
För några år sen hade jag jublat om jag fått höra att Shogun skulle få en uppföljare. Faktum är att jag frågade mig varför de inte uppdaterade Shogun innan de släppte Medieval 2.
Men nu har jag nästan helt slutat hoppas på att CA är kompetenta nog att göra ett spel som är nåt annat än enbart flörtande med grafikkåta kids.