MP-läget i Total War-serien beror på spelrecensenterna
"Vi tror faktiskt att vi skulle få skit av recensenterna om vi tog bort flerspelarläget", säger Total War-utvecklarna.
#total-war-shogun-2, #creative-assembly, #total-war-shogun-2-fall-of-the-samurai
Well, skulle det påverka betyget, ni är ju spelrecensenter, skulle ni sätta ett minus för "inget multiplayer läge"? Själv har jag spelat en hel del MP på Shogun 2 och har inte haft så mycket problem som andra påstår och att säga att det gått utför sen Rome håller jag inte alls med om. Shogun 2 är utan tvekan det mest välgjorda Total War spelet hittills. Angående modtools så har dem förklarat att det inte skulle funka i och med hur mycket mer avancerad motorn är nuförtiden.
... Angående modtools så har dem förklarat att det inte skulle funka i och med hur mycket mer avancerad motorn är nuförtiden.
Det är väl samma som Dice sagt om sina spel? Oavsett så tror jag inte på dem. Att släppa verktyg som tillåter modifiering av olika aspekter av ett spel går alltid att göra. Däremot kan de ha andra fullt förståeliga anledningar till att välja att inte göra det.
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Jag har själv aldrig spelat MP i Total War serien. Jag förstår i alla fall hur de tänker när det gäller betyg.
I stort sett samma för mig, testade en gång men laggade alldeles för mycket, och då äger jag ändå alla delar sen första medieval och framåt.
Tjusning är ju allt pillande och planerade under kampanjen
Om det är så viktigt med bra betyg, varför inte ge lite fanservice?
Återinför modtools, buggfixa spelen mer än 3 månader (känns som det ibland), håll löften om features (coop-campaign i Empire TW anyone?)
Coop lades till ETW btw.
The definition of insanity?
Ingen spelmotor är för avancerad för att modifieras av vanliga människor. Ofta gör ju fans bättre ifrån sig än spelskaparna utan att ens ha full tillgång till spelmotorn. Tror det handlar om pengar ;).
Anledningen är oftasts att i spel där företagen själva står server hosting, dvs att det finns inget lan stöd i mp, så vill de inte ge ut sin server kod i risk för att det skulle bli massor av fuskande och inte bara coola fanmods.
Visserligen brukar detta endast gälla spel där e-sport är eller försöker slå igenom, men jag har full förståelse att andra företag ibland tänker likadant och inte vill ge för mycket makt till sitt community.
Dessutom minskar ju chansen att de skulle kunna komma med speciella dlc om nu spelare kan skapa samma sak eller bättre gratis. Så där kom ju pengar in i bilden.
Sedan till den som skrev om metacritic och hur dåligt det är så bryr sig oftasts inte vissa producenter om det. Skaparna av spelet får oftast vissa krav på att de måste nå en viss % där för att få bonusar eller helt enkelt bara ett fortsatt avtal och medarbete från sina utgivare.