Facebook samarbetar med Unity för att skapa ny spelplattform
Candy Crush får kanske konkurrens av spel såsom Superhot och Inside.
E-corp is evolving
Uppgifterna kommer förvisso från Unity själva men det är ganska så sannolikt. De var ju först med sin gratismodell, något som de andra anammat först nu.
Låter intressant, Unity är trots allt en av det största (och bästa) spelmotorerna där ute så..
You can't win the game...
En av de två bästa, jämte unreal.
Men det beror ju givetvis på vilka kriterier man har.
Där ser du Vi lever nu i en tidsålder där "lågbudget" i spelsammanhang inte är synonymt med "dåligt". Att säga så skulle vara som att hävda att enbart arena-musik är bra musik.
Själv njuter jag ofta mer av lågbudgetspel än av AAA-spel. D.v.s. enligt min subjektiva syn så är de "bättre". Unity är en av av de motorer som används av de bästa spelen.
Vadå långt ifrån bäst?
Vilken anser du vara bäst då?
Jag skulle påstå att unity är en av de bästa spelmotorerna då den är stabil, flexibel, användarvänlig, lättåtkomlig (till viss del gratis) och väldigt stark. Och det är utan tvivel den bästa motorn att slänga ihop demos/prototyper i, imo.
Jag har testat en hel del spelmotorer (Unity, Unreal, Cryengine/Lumberyard, Scource Engine, Quake Engine, Nebula 3 + massa sämre/mindre motorer) och jag skulle iaf påstå att unity är den bästa av dessa, men påstår dock inte att de andra är dåliga.
EDIT:
Sen beror det ju som sagt på vad som definerar en "bra" spelmotor.
But then again, alla har vi olika smaker!
You can't win the game...
Varför jag tycker att detta låter intressant?
För att Unity fortsätter bara att bredda, finns inget dåligt med att "ha möjligheten att exportera sina spel till Facebook?Det förstör ju inget för de som inte vill göra FB-spel, utan snarare öppnar för nya möjligheter.
You can't win the game...
Spel utvecklade i Unity är inte nödvändigtvis dåliga. Dock så är motorn i sig inte på samma nivå som andra kommersiella motorer. Det som gör Unity bra är kringliggande faktorer som stor community, lätt att komma igång och väldigt billig för vad man får. När det kommer till performance och features så har den långt ifrån vad Unreal, Cryengine och Source har att erbjuda.
Unity har precis rätt nivå för en viss typ av spel, och låter utvecklarna fokusera på det kreativa. Det är detta som gör den så bra. Även världens bästa gruvtruck är dålig när det du behöver är en skottkärra.
Unity är väldigt buggigt jämfört med andra motorer och har väldigt dålig performance då man fortfarande kör på gammal tech, dock kommmer GCn och kompilatorn äntligen uppgraderas i 5.5. Jag har utvecklat flera spel i Unity och den är helt okej för små projekt. Unity är lite som PHP, ett totalt skräpspråk men "bäst" i vissa fall då det är lätt för nybörjare att komma igång och går snabbt att utveckla i. Jämför man alla features, performance or liknande så är det inte mycket Unity är bättre på.
Nja, Unity är mer en liten, skruttig gruvtruck som är sämre på allt, förutom att den är billigare, lättare att köra och har många som kan hjälpa till om, eller snarare när, något går sönder.
Haha, låter som ditt hat mot Unity är som mitt hat mot Photoshop Skillnaden är att det finns vettiga alternativa spelmotorer, för bildbehandling så är alternativen ännu värre...