Helgdiskussion – Tidernas bästa shooterspel ääär...
TF2
Vi ser effekterna av det lyckade konceptet idag med spel som Overwatch och Battleborn på gång, eller varför inte mer eller mindre släppta Dirty Bomb.
Codename eagle lirade jag innan BF1942 så för mig var de det första storslagna fps liret där man kunde styra allt möjligt. Annars ligger det nånstans imellan BF2, BF Vietnam och BFBC2 som favoriter.
Edit: Höll på glömma Chivalary som har helt klart bäst närstridssystem, och Rune bara för att det är det enda spelet som man kan slå ihjäl motståndaren med sin egen arm.
Borderlands, loot, builds, komik, bra flyt i kontrollerna, bra story. Eller vad vet jag, finns för mycket bra spel. Men jisses vad många har nostalgi brillorna på sig, visst är det bra spel men har ju kommit en del spel senaste 10 åren ca som är tekniskt, storymässigt, ja som är bättre spel då tekniken utvecklats så grovt mycket sedan 90 talet.
För mig får det bli F.E.A.R.
Jag började inte spela "på riktigt" förrän 2005-2006. Jag har visserligen gått tillbaka och upptäckt många äldre spel senare, men slow-mo, fysiken och dismemberment kombinerat med alla roliga vapen gör att det ändå får bli F.E.A.R.
Först skulle jag nämna half life 1/2
Men då nästan alla har kört med det måste jag säga
Operation flashpoint cold war crisis. Medan andra spel fokuserade på små och tighta banor så kommer opf med en enorm spelvärd och väldigt speciellt gameplay.
Annars skulle jag nog också säga BF 1942, få spel har tagit mp med storm som battlefield.
#Serious Sam: The Second Encounter. Kampanjen är helt jäkla oslagbar, särskilt i co-op. Och designen på deathmatchbanorna är i klass med Unreal Tournament. Många roliga LAN-timmar har spenderats på det spelet.