Miljöpartiet vill ha skatt på bredband – "Kulturen måste få kosta pengar"
Nu har de suttit tillräckligt länge och blivit höga på sin egen fis-lukt för att de ska komma på sådana här banala idéer.
Folkomröstning någon?
Avsett eller rösta ned vissa partier så att de förvinner?
Kan vi inte uttrycka vårat missnöje på något sätt så de slutar upp och drar ned vårat land i skiten som de suttit sig själva i?
Wait, och här jag suttit och trott att det har varit moms på bredband hela tiden xD Så oinsatt man är.
59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund
Dumheter.
Klart kulturen ska få kosta pengar, men hur gör de den direkta kopplingen mellan Internet och kultur? Internet är ett verktyg för informationsspridning och även om en del av det är kultur så är det inte ett verktyg specifikt för kulturen. Faktum är att mycket av den kulturen som finns på Internet är något vi redan betalar för. Filmtjänster, musiktjänster och speltjänster tar betalt antingen med månadskostnader eller reklam så kulturen på Internet är redan avgiftsbelagd.
Ok, en del laddar ner kultur illegalt, men det brottet är knappast något som alla ska betala för med skatt på bredband.
Statliga museum har gratis inträde, är det den kulturen som vi ska betala för med skatt på Internet, och hur exakt navigerar du genom kulturlabyrinten för att komma fram till den lösningen?
Som sagt, dumheter!
"fortbildningsinsatser i intersektionalitet, positiv särbehandling"
Så hela deras kulturpolitik är fullständigt idiotisk med andra ord? Jag är i stort sett fullständigt ointresserad av svensk politik, men får dessa idioter någonsin riktigt inflytande flyttar jag härifrån.
För övrigt, inb4 hälften av inläggen inklusive detta tas bort för att de diskuterar politik i kommentarerna under en artikel om politik.
Beviserligen är du lite intresserad av Svensk politik då du blir förbannad av beslut som påverkar dig negativt
Lite på samma sätt som jag är ointresserad av rysk politik men skulle reagera om de bestämde sig för att invadera Sverige.
1: Detta är ett förslag från en arbetsgrupp, inte något MP tagit ställning till som parti ännu.
2. Ni har missat texten "Avskaffa uppdelningen i genrer i ansökningsförfarandet och lägg även in spelkulturen under Kulturrådet" när ni påstår att det inte finns något spelrelaterat
3. Ni har missat denna motion - som till skillnad från arbetsgruppens förslag faktiskt redan är MPs politik - om e-sport, gaming och spelutveckling från MP i riksdagen http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Motioner/Ga...
Jag vill att intelligentbefriade människor ska betala mer i skatt.
Folk som du då, eftersom det heter "intelligensbefriade".
Orka rätta på mobilen eftersom att icke-intelligenSbefriade personer fattade vad jag menade. Gå och krama ett träd eller något istället.
Haha det här är alltså samma parti som ville legalisera fildelning för ett antal år sedan och låtsades vara intresserade av internetfrågor när det var hett och aktuellt. Man behöver inte riktigt sträcka sig långt för att inse att MPs starkaste punkt är dubbelmoral, det finns åtskilliga exempel kring detta (googla Gallorapporten bland annat).