Dark Souls III – se 16 minuter gameplay och brutal bossfight
Nja. Får väl se när man får det det färdiga spelet. Tycker inte serien har utvecklats så mycket. Demons Souls hade en så jäkla skön stämning och leveldesign som Dark Souls serien saknar.
Vad är det för fel på bandesignen på DaS1? Bara nyfiken då jag tyckte DaS1 hade en helt klart godkänd bandesign (även stämningen var helt okey i min bok). 2an däremot...
Nja. Får väl se när man får det det färdiga spelet. Tycker inte serien har utvecklats så mycket. Demons Souls hade en så jäkla skön stämning och leveldesign som Dark Souls serien saknar.
Vad är det för fel på bandesignen på DaS1? Bara nyfiken då jag tyckte DaS1 hade en helt klart godkänd bandesign (även stämningen var helt okey i min bok). 2an däremot...
I DaS1 så gillade jag inte open worlden. Det fanns många stora tomma områden som fungerade som transportsträcka mellan riktiga "banorna". Misstänker att det handlar om PS3:ans bristande prestanda. I DS1 så fanns inte detta problem tack vara Nexus(hubben).
Stämningen var bara skönare. Bossar som berör, smutsig design, fantastisk musik. Har svårt att förklara så jag länkar till en youtube video i stället. https://www.youtube.com/watch?v=CI33I5rGAuE
Förutom leveldesignen och stämningen så är Dark Souls spelen bättre ja.
Nja. Får väl se när man får det det färdiga spelet. Tycker inte serien har utvecklats så mycket. Demons Souls hade en så jäkla skön stämning och leveldesign som Dark Souls serien saknar.
Vad är det för fel på bandesignen på DaS1? Bara nyfiken då jag tyckte DaS1 hade en helt klart godkänd bandesign (även stämningen var helt okey i min bok). 2an däremot...
I DaS1 så gillade jag inte open worlden. Det fanns många stora tomma områden som fungerade som transportsträcka mellan riktiga "banorna". Misstänker att det handlar om PS3:ans bristande prestanda. I DS1 så fanns inte detta problem tack vara Nexus(hubben).
Stämningen var bara skönare. Bossar som berör, smutsig design, fantastisk musik. Har svårt att förklara så jag länkar till en youtube video i stället. https://www.youtube.com/watch?v=CI33I5rGAuE
Förutom leveldesignen och stämningen så är Dark Souls spelen bättre ja.
Håller med dig om DS, det var vidrigt, speciellt i asylum - där var iaf jag "rädd"
Några iakttagelser från 16-minutersgameplayet (mest av kritisk karaktär, för att påpeka det positiva med ett DS-spel är lika urvattnat som att nämna det positiva med att inte behöva bli torterad):
- Ser lite för mycket ut som Bloodborne. Inte för att Bloodbornes största problem var hur det såg ut, men jag vill liksom ha en mer ridderlig fantasykänsla.
- Hoppas det inte till 70 % är bara firebombs och throwing knives man hittar. Att de typ är DS3s motsvarighet till blood vials och bullets. I Bloodborne kändes det som att man typ *aldrig* hittade nåt spännande.
- Jag gissar att karaktären inte är så höglevlad, med tanke på hur få själar fienderna ger, men han kan ändå rulla snabbt med tung utrustning. Har tillräckligt med stats för alla vapen han plockar upp. Det vore tråkigt om det inte var så att man måste planera noggrannare än så.
- Ser inte jättesvårt ut. Spelaren ser inte ut att vara superbra, men ligger sällan i farozonen för att dö. Blir inte så hårt bestraffad av fienderna för misstag.
- Vapnen verkar automatiskt equippas när de plockas upp, hoppas det inte tvunget är så i slutprodukten. Är det på det viset måste det ju nästan innebära att equipment weight inte är en faktor.
- Blodkaskaderna ser sjaskiga ut och jag tycker inte de passar i ett Dark Souls-spel som ska ha tunga, realistiska strider.
En som spelat demon: http://www.gamespot.com/articles/dark-souls-iii-is-faster-smo...
Han skriver bl.a. "From what I played, Dark Souls III does feel more accessible than earlier franchise installments. And that's not necessarily a bad thing. It's intuitive and smooth, with tight controls and more abilities than ever before." Det låter som att han menar ökad tillgänglighet i själva kontrollen och striderna. Det tycker jag inte låter som en bra grej, för kontrollen och striderna har alltid varit rätt så perfekta, i synnerhet i DS2. Jag tycker inte man ska fatta snabbt hur man ska slåss. Det får inte bli någon sorts buttonmashing av det här.
"Dark Souls III is Faster, Smoother, and More Fluid Than its Predecessors". Det låter farligt, vill inte att det ska bli nån sorts shaolinmunk som svischar fram i följsamma rörelser. Dark Souls för mig är en kantig bruksriddare som gör sitt bästa.
Min allra största skräck är att det ska bli ett spel som vänder sig till folket som gillar coola grafiska specialeffekter när slag far genom luften och träffar fiender, och som gillar när karaktären ropar "O!" "A!" "Waaaa!" osv när den slår, och som står och gungar coolt i nån stance med vapnet när man är idle.
Ser tyvärr väldigt mycket Bloodborne ut.
Med det menar jag att jag hade hoppats på en större skillnad i universumen mellan de 2.
Skillnaden verkar ligga i att det är mer riddarliknande fiender i detta, vilket även är det som följts genom Dark Souls-serien.
Lite besviken faktiskt.
Nja. Får väl se när man får det det färdiga spelet. Tycker inte serien har utvecklats så mycket. Demons Souls hade en så jäkla skön stämning och leveldesign som Dark Souls serien saknar.
Vad är det för fel på bandesignen på DaS1? Bara nyfiken då jag tyckte DaS1 hade en helt klart godkänd bandesign (även stämningen var helt okey i min bok). 2an däremot...
I DaS1 så gillade jag inte open worlden. Det fanns många stora tomma områden som fungerade som transportsträcka mellan riktiga "banorna". Misstänker att det handlar om PS3:ans bristande prestanda. I DS1 så fanns inte detta problem tack vara Nexus(hubben).
Stämningen var bara skönare. Bossar som berör, smutsig design, fantastisk musik. Har svårt att förklara så jag länkar till en youtube video i stället. https://www.youtube.com/watch?v=CI33I5rGAuE
Förutom leveldesignen och stämningen så är Dark Souls spelen bättre ja.
Stämningen håller jag helt klart med dig om, den var så jäkla bra i DeS. Minns än idag första gången jag besökte tower of Lathria (eler vad världen nu heter igen xD). Pulsen på max :-P. Själv gillade jag den mer öppna världen, men smaken är ju som baken, delad. Med det sagt så är DeS min favorit
Äntligen ett snyggt DS. Men de behöver jobba lite på blodanimationerna.
Jo...den där animationen var både ordentligt överdriven och passar inte alls in.
Ett skelett...och det sprutar en hel blodbank så fort skelettet träffas...
Wtf, det ser ut som att dom har tagit bloodborne animationerna och kastat på en riddare bara! I det tidigare DS spelen så är man inte alls sådär mobil av sig.
Äntligen ett snyggt DS. Men de behöver jobba lite på blodanimationerna.
Jo...den där animationen var både ordentligt överdriven och passar inte alls in.
Ett skelett...och det sprutar en hel blodbank så fort skelettet träffas...
Wtf, det ser ut som att dom har tagit bloodborne animationerna och kastat på en riddare bara! I det tidigare DS spelen så är man inte alls sådär mobil av sig.
Håller med dig. Rörelserna är inte alls som Dark Souls, utan rakt av Bloodborne stil. Det var hemskt med tanke på att spelet haltar fram i knappt 30 fps...
2015
30fps
nope
Till PC (vet inte ens om det kommer till PC, men...) eller menar du PS4? Har inte hittat någon seriös källa på det, men jag kanske är dålig på källor.
Samma motor som bloodborne. 1080p 30fps
PC räknas inte.
Tack för svaret.
Nja. Får väl se när man får det det färdiga spelet. Tycker inte serien har utvecklats så mycket. Demons Souls hade en så jäkla skön stämning och leveldesign som Dark Souls serien saknar.
Känner precis likadant. Demon's var ett väldigt speciellt spel där det blir svårt att nå samma atmosfär som det spelet hade.
Ser jävligt bra ut! Jag tvekar inte på att jag kommer att älska spelet - men det enda jag är skeptisk över är hur Multiplayer fungerar denna gången. Dark Souls 2 hade inte ett bra Multiplayer system. :\
Hoppas på mer information angående det eventuellt.
Dom ska ha fixat det. Soulbrandtgänget var ju med på en exklusiv förhandsvisning under E3 och frågade Miyazaki om soulmemory skulle finnas, och han skrattade till svar.
Angående att vapnen equipas direkt är bara för att det är ett demo som är till för att visa lite gameplay utan att spoila något. Under gamescom kunde man inte kolla i några menyer eller se vapenstats över huvud taget.
Ser jävligt bra ut! Jag tvekar inte på att jag kommer att älska spelet - men det enda jag är skeptisk över är hur Multiplayer fungerar denna gången. Dark Souls 2 hade inte ett bra Multiplayer system. :\
Hoppas på mer information angående det eventuellt.
Dom ska ha fixat det. Soulbrandtgänget var ju med på en exklusiv förhandsvisning under E3 och frågade Miyazaki om soulmemory skulle finnas, och han skrattade till svar.
Angående att vapnen equipas direkt är bara för att det är ett demo som är till för att visa lite gameplay utan att spoila något. Under gamescom kunde man inte kolla i några menyer eller se vapenstats över huvud taget.
Spännande! Tja, vi får väl se om det är 'fixat', men sålänge det inte är Soul Memory igen så är det väl bättre (förhoppningsvis, om de inte kommit på en ännu värre "lösning", haha).
Även om soul memory var lite jobbigt att förhålla sig till så förstår jag absolut tanken med det. I DS1 så spenderade jag typ 100 timmar med att bygga upp en level 12-gubbe till dess optimala maximum. Dock var jag så jäkla dålig på PvP att jag förlorade ändå, men det lär ju finnas massor av såna "twinkar" som därtill är bra PvP:are.
När de i DS2 införde ringen som man kunde stoppa soul memoryt med, så kunde de ju dock lika gärna ha slopat systemet helt och hållet.
Äntligen ett snyggt DS. Men de behöver jobba lite på blodanimationerna.
Jo...den där animationen var både ordentligt överdriven och passar inte alls in.
Ett skelett...och det sprutar en hel blodbank så fort skelettet träffas...
Wtf, det ser ut som att dom har tagit bloodborne animationerna och kastat på en riddare bara! I det tidigare DS spelen så är man inte alls sådär mobil av sig.
Håller med dig. Rörelserna är inte alls som Dark Souls, utan rakt av Bloodborne stil. Det var hemskt med tanke på att spelet haltar fram i knappt 30 fps...
Vad har du rökt egentligen? Hur karaktären rör sig är från första Dark Souls. Väldigt många av animationerna och rörelserna är identiska. De har medvetet gjort valet att gå tillbaka till Dark Souls 1 i just de grejerna, och saker som tex backstabs. De har, med andra ord, gjort ett medvetet val att styrningen i DS3 ska vara som första Dark Souls mer än Dark Souls 2, Demon's Souls, eller Bloodborne. Detta beslutet är supertydligt i gameplay vi sett so far.
Det var definitivt inte mer åt Bloodborne hållet. Det är ett absurt påstående, och de som ser det så bör friska upp sitt minne. Combat är saktare än både Bloodborne och DS2, och fienderna är tydligare telegraferande. Förrutom att ett par fiender i videon gör saker som vissa fiender gjort i Bloodborne så finns där inte den sortens likheter som ni verkar fått för er.