Bli spelutvecklare idag! Unity 5 släppt för gratis nedladdning
Menar du verkligen att programmera i C# inte behöver flera års utbildning samt att C# skulle vara enklare än blueprints?
Du kommer mycket längre utan programmeringskunskaper med UE och dess blueprints än med Unity.
Tycker båda spelmotorerna är bra verktyg, enda ångesten jag har är att jag önskar jag var 14 år idag med möjligheten att kunna ha alla dessa verktyg med dess fina dokumentationer och tutorials.
edit: när jag tänker efter börjar jag låta som min farsa när jag var kid... *ryser*
Skillnaden är (ifs en ganska liten sådan) att alla verktyg i motorn nu finns tillgängliga för gratis-användare. En del verktyg var förut bakom en paywall. Nu gäller detta bara features i periferin utanför själva huvudmotorn. Så som integration med google analytics, prioriterade buggrapporter med mera.
subterranean homesick alien
Nej, tack vare Blueprints i UE4 kan jag sätta ihop saker jag inte kan göra i Unity utan att programmera i C#/JS. UE4 är helt enkelt lättare att hoppa in i som newbie och få något gjort.
https://docs.unrealengine.com/latest/INT/GettingStarted/FromU...
Finns ju nu även de här för forna unity användare så de snabbt ska kunna komma in i UE4
Med andra ord: bättre för nybörjare att komma igång med för att sedan bredda sina färdigheter när det behövs?
Det beror på. C# är lättare att lära sig och mycket mer förlåtande än C++. Unity's API är också lättare att förstå och är mer nybörjarvänlig. Jag skulle rekommendera det istället eftersom du ändå måste lära dig att koda, om du inte har någon annan som gör det åt dig dvs.
Man kan, men det är ingen som gör det eftersom det är så begränsat. Blueprints är tänkt att användas i kombination med din c++ kod.
För utvecklare i avsaknad av programmeringskunskaper är nog RPGMaker fortfarande det bästa alternativet, men genrebegränsningen är förstås påtaglig.
Mycket trevligt, det ska jag tanka hem och testa.
Jag gillar att man kan utveckla bl a i C#. Mitt favoritspråk de 12 senaste åren.
Unity 5 verkar ha stöd för multitrådade jobb också. Låter bra, får ta och kolla upp vad det inkluderar. Det blir en hel del skoj pyssel med multitrådad kod dagligen på jobbet så det måste jag så klart leka med i Unity också
Nja, skulle nog vilja säga att det är GameMaker Studio.
Det blev kalsongbyte efter gårdagens Unity-släpp kan jag lova
Har inte lekt med UE4 men har kört Unity i ett antal år (två släppta spel och en drös prototyper ) och jag är våldsamt nöjd.
Kodar man redan C#/js så 'r det busenkelt att sätta sig in i.