Spelåret 2015
2014 var de försenade storspelens år, och 2015 tackar och tar emot. FZ ger dig de 50 största, intressantaste och mest spektakulära spelen att hålla ögonen på i år.
#the-witcher-3, #overwatch, #star-wars-battlefront, #the-witness, #dead-or-alive-5-last-round, #techland, #cd-projekt, #dice, #dead-space, #visceral-games, #dark-souls, #bloodborne, #rocksteady, #wb-games-montreal, #batman-arkham-origins, #hearthstone, #blizzard, #heroes-of-the-storm, #titan, #team-fortress-2, #massive-entertainment, #the-division-2, #rainbox-six-siege, #nintendo, #gearbox, #bungie, #343-industries, #halo-the-master-chief-collection, #tripwire, #avalanche-studios, #just-cause-3, #warhorse-studios, #no-mans-sky, #hello-games, #sony-online-entertainment, #everquest-next, #obsidian, #remedy-entertainment, #alan-wake, #quantum-break, #roberts-space-industries, #star-wars-battlefront-iii, #ea, #battlefield-4, #crytek, #cities-in-motion, #simcity, #super-mario-bros, #new-super-mario-bros, #atari, #mortal-kombat, #mega-man, #kirbys-epic-yarn, #yoshis-woolly-world, #sega, #avalance-studios, #mad-max, #atlus, #tomb-raider, #broken-age-2, #double-fine-studios, #fable-legends, #braid, #street-fighter-v, #bioware-austin
Det ligger sanning i det du säger - samtidigt känns indiescenen mer hit and miss.
Grim Fandango remastered. 27e Januari. FFS
[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]
Warhorse Studios som fick så mycket pengar till Kingdom Come och jag som längtade så mycket efter detta, så visar det sig att striderna är det som verkar fått minst bearbetning.
Stela, fattiga och enformiga animationer.
Verkar bli som alla andra spel, fokusering på grafik.
EDIT: Men jag kommer prova spelet, kan vara kul ändå.
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 2 |
Dom är tyvärr sega som sågspån:
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Hearts of iron IV för fan FZ nu får ni väl en spark i rumpan när ni inte tar med det bästa strategi serien någonsin !
Så svåra val! Vill säga en hel hög! Men om jag måste säga ett så är min hype för Witcher 3 fortfarande stark!
Om ni nu gör om listan, varför lägger ni inte in Hearts of iron 4.
Känns lite skumt att en svensk spelssida inte lägger in ett spel som en av Sveriges större spelstudior gör och som nog är det spel som många strategispelar mest ser fram emot 2015.
PS: I avsaknad av HoI IV så faller min röst på pillars of eternity istället.
Det här kallar jag för artikel. Inget jävla "del 2 kommer imorgon", allt ska vissas på en gång.