Spelåret 2015
2014 var de försenade storspelens år, och 2015 tackar och tar emot. FZ ger dig de 50 största, intressantaste och mest spektakulära spelen att hålla ögonen på i år.
#the-witcher-3, #overwatch, #star-wars-battlefront, #the-witness, #dead-or-alive-5-last-round, #techland, #cd-projekt, #dice, #dead-space, #visceral-games, #dark-souls, #bloodborne, #rocksteady, #wb-games-montreal, #batman-arkham-origins, #hearthstone, #blizzard, #heroes-of-the-storm, #titan, #team-fortress-2, #massive-entertainment, #the-division-2, #rainbox-six-siege, #nintendo, #gearbox, #bungie, #343-industries, #halo-the-master-chief-collection, #tripwire, #avalanche-studios, #just-cause-3, #warhorse-studios, #no-mans-sky, #hello-games, #sony-online-entertainment, #everquest-next, #obsidian, #remedy-entertainment, #alan-wake, #quantum-break, #roberts-space-industries, #star-wars-battlefront-iii, #ea, #battlefield-4, #crytek, #cities-in-motion, #simcity, #super-mario-bros, #new-super-mario-bros, #atari, #mortal-kombat, #mega-man, #kirbys-epic-yarn, #yoshis-woolly-world, #sega, #avalance-studios, #mad-max, #atlus, #tomb-raider, #broken-age-2, #double-fine-studios, #fable-legends, #braid, #street-fighter-v, #bioware-austin
99% s.k AAA-spel. Jag har en känsla av att årets upplevelse/spel kommer att överraska och ligga närmare en indieutveckling.
Det ligger sanning i det du säger - samtidigt känns indiescenen mer hit and miss.
Själv ser jag mest fram emot Starcraft 2: Legacy of the Void.
Har det ens fått ett releasedatum?
Warhorse Studios som fick så mycket pengar till Kingdom Come och jag som längtade så mycket efter detta, så visar det sig att striderna är det som verkar fått minst bearbetning.
Stela, fattiga och enformiga animationer.
Verkar bli som alla andra spel, fokusering på grafik.
EDIT: Men jag kommer prova spelet, kan vara kul ändå.
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |
Så svåra val! Vill säga en hel hög! Men om jag måste säga ett så är min hype för Witcher 3 fortfarande stark!
Om ni nu gör om listan, varför lägger ni inte in Hearts of iron 4.
Känns lite skumt att en svensk spelssida inte lägger in ett spel som en av Sveriges större spelstudior gör och som nog är det spel som många strategispelar mest ser fram emot 2015.
PS: I avsaknad av HoI IV så faller min röst på pillars of eternity istället.
Ni har glömt både GTA V och Starcraft.
Starcraft är ju en expansion, och jag tror dem bara räknar upp nya spel, inte portar till "gamla" spel.
Legacy of the void(starcraft) ska dock släppas som ensam stående spel. Tror snarare det är för att Blizzard inte har bekräftat release 2015. Ända som är sagt är beta någon gång april maj, men då det är blizzard kan ju det betyda release 2017
Legacy of the void(starcraft) ska dock släppas som ensam stående spel. Tror snarare det är för att Blizzard inte har bekräftat release 2015. Ända som är sagt är beta någon gång april maj, men då det är blizzard kan ju det betyda release 2017
Är väl "fristående expansion" (vilket i praktiken inte har någon betydelse) men trotts allt så är det ju inte ett "nytt spel"