Spektakulära möjligheter i Far Cry 4
Vafan släpps det inte till PC?
Testa Google
Jodå, det kommer till PC.
Är det bara jag som känner att Far Cry har gjort sitt? FC4 ser alldeles för likt FC3. Många av designaspekterna ser nästan likadana ut. Utposter, en "hypad" badguy (som suger btw, tycker inte om han alls, visioner *host* tatueringar *host*. Känns lite som de lever på förra spelets framgångar för mycket och tänker för lite på nyskapande.
Kunde de inte gjort en Rovdjuret grej istället. Eller ett nytt försök på vapensmuggling i Afrika. Fast med mer fokus på faror i omgivningen. De gjorde det rätt halvdant i FC3 och i knappt i FC2. Grejen som gjorde spelet i FC2 tycker jag var känslan av ensamhet i ett främmande land. Det är ju stort nu med survival spel. Det är svårt att leva sig in i det nu tycker jag när man har Justin Bieber med en kulspruta som antagonist.
Hoppas detta Far Cry blir olikt föregånarna, för om det är något jag aldrig fått i ett Far Cry-spel (sen tvåan) så är det "surprising and unusual outcomes" vid anfall av en outpost.
Snarare är det som att sitta i Gmod och pausa AI'n, spawna NPCer på "strategiska" platser", springa iväg en bit, starta AI'n och sen gå in med en AK eller liknande SWEP. Rätt förutsägbart.
Är det bara jag som känner att Far Cry har gjort sitt? FC4 ser alldeles för likt FC3. Många av designaspekterna ser nästan likadana ut. Utposter, en "hypad" badguy (som suger btw, tycker inte om han alls, visioner *host* tatueringar *host*. Känns lite som de lever på förra spelets framgångar för mycket och tänker för lite på nyskapande.
Kunde de inte gjort en Rovdjuret grej istället. Eller ett nytt försök på vapensmuggling i Afrika. Fast med mer fokus på faror i omgivningen. De gjorde det rätt halvdant i FC3 och i knappt i FC2. Grejen som gjorde spelet i FC2 tycker jag var känslan av ensamhet i ett främmande land. Det är ju stort nu med survival spel. Det är svårt att leva sig in i det nu tycker jag när man har Justin Bieber med en kulspruta som antagonist.
Exakt. Lite samma diskussion som vi hade mellan BF3 och BF4. Ordet du letar efter är "mjölkning"
Fixar dom multiplayer från 3an så kan det bli intressant med tanke på deras map editor
Far cry 3 va mycket bra tycker jag varför skulle detta inte vara bra om det var lika som 3an? det är ju trots allt variation med tex miljöer,djur och vapen.
Varför var 3an bra?
Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --
Hoppas detta Far Cry blir olikt föregånarna, för om det är något jag aldrig fått i ett Far Cry-spel (sen tvåan) så är det "surprising and unusual outcomes" vid anfall av en outpost.
Snarare är det som att sitta i Gmod och pausa AI'n, spawna NPCer på "strategiska" platser", springa iväg en bit, starta AI'n och sen gå in med en AK eller liknande SWEP. Rätt förutsägbart.
Jag tror det är exakt hur det kommer att bli.
Är det bara jag som känner att Far Cry har gjort sitt? FC4 ser alldeles för likt FC3. Många av designaspekterna ser nästan likadana ut. Utposter, en "hypad" badguy (som suger btw, tycker inte om han alls, visioner *host* tatueringar *host*. Känns lite som de lever på förra spelets framgångar för mycket och tänker för lite på nyskapande.
Kunde de inte gjort en Rovdjuret grej istället. Eller ett nytt försök på vapensmuggling i Afrika. Fast med mer fokus på faror i omgivningen. De gjorde det rätt halvdant i FC3 och i knappt i FC2. Grejen som gjorde spelet i FC2 tycker jag var känslan av ensamhet i ett främmande land. Det är ju stort nu med survival spel. Det är svårt att leva sig in i det nu tycker jag när man har Justin Bieber med en kulspruta som antagonist.
Så kan man ju säga om nästan vad som helst, t.ex. James Bond filmerna.
Jag har kört alla Far Cry och förutom Far cry 2, som var en stor besvikelse, tycker jag de är grymma.
Det är ju en viss typ av spel och spelstil med mycket utforskande bundet runt en story och som du nämner en bad guy. Men det skulle inte vara Far cry utan det.
Antingen gillar man det eller inte.
Jag är iaf riktigt pepp på Farcry 4.
Är det bara jag som känner att Far Cry har gjort sitt? FC4 ser alldeles för likt FC3. Många av designaspekterna ser nästan likadana ut. Utposter, en "hypad" badguy (som suger btw, tycker inte om han alls, visioner *host* tatueringar *host*. Känns lite som de lever på förra spelets framgångar för mycket och tänker för lite på nyskapande.
Kunde de inte gjort en Rovdjuret grej istället. Eller ett nytt försök på vapensmuggling i Afrika. Fast med mer fokus på faror i omgivningen. De gjorde det rätt halvdant i FC3 och i knappt i FC2. Grejen som gjorde spelet i FC2 tycker jag var känslan av ensamhet i ett främmande land. Det är ju stort nu med survival spel. Det är svårt att leva sig in i det nu tycker jag när man har Justin Bieber med en kulspruta som antagonist.
Så kan man ju säga om nästan vad som helst, t.ex. James Bond filmerna.
Jag har kört alla Far Cry och förutom Far cry 2, som var en stor besvikelse, tycker jag de är grymma.
Det är ju en viss typ av spel och spelstil med mycket utforskande bundet runt en story och som du nämner en bad guy. Men det skulle inte vara Far cry utan det.
Antingen gillar man det eller inte.
Jag är iaf riktigt pepp på Farcry 4.
Visst kan man tycka olika. Men uppföljare ska ju vara bättre än sina föregångare. Och skillnaderna mellan 3 och 4 ser ut att vara små. Samma sak med James Bond filmerna som du påpekar. Dem har försökt att kränga in mer effekter och spänning för varje. Det är enkelt att generalisera något. "Det är som ett actionspel, finns ju massor av de, varför göra ett nytt"
Titta på CoD. Same shit different title. Och det bet dom i arslet nu i Ghosts. Visst det tog 2-4 uppföljare innan folk insåg det. Men ska alla spel behöva följa samma mönster innan nån på utvecklar sidan drar en "hey, skulle inte det vara häftigt om man...."
Jag håller med Pholiage om att Far Cry 4 på många sätt påminner om 3an men då jag gillade 3an så ser jag inte det helt som ett problem även om jag gärna sett mer nytänk i 4an.
Det jag mest ser fram emot i FC4 är det nya COOP-läget där en spelare kan ansluta till den andras värld och latja runt.