Inofficiellt klipp visar Watch Dogs till PS4
Hörni, jag tror det var en spelvideo nånstans i den här artikeln! Eller har jag råkat hamna på DN Debatt?
Tycker att videon skönt exemplifierar hur wonky man rör sig när man spelar med handkontroll. Han siktar som en kratta och har siktet fäst i backen när han rör sig eftersom det är för omständigt att justera vyn konstant.
Usch! Rasism redan 10 sekunder in i klippet.
Hoppas den svenska versionen av spelet inte använder ordet "illegal immigrant"
Vad tycker du annars de skulle ha skrivit?
Sen vill jag inte ha en "svensk version". Kör på engelska, det funkar bra.
Paperless, vad annars? Och ska spelet säljas i sverige måste ju sådan blatant främlingsfientlighet bort, som swastikan på tyska marknaden. Tänk om tänk rätt som det heter i dagens sverige.
Vem som helst kan vara en illegal invandrare....
Finns inget rasistiskt med det.
Nu var det främlingsfientlighet och inte rasism som jag talade om. En term som illegal invandrare är ju något hemskt kränkande och papperslös är betydligt mer neutralt.
Hörni, jag tror det var en spelvideo nånstans i den här artikeln! Eller har jag råkat hamna på DN Debatt?
Tycker att videon skönt exemplifierar hur wonky man rör sig när man spelar med handkontroll. Han siktar som en kratta och har siktet fäst i backen när han rör sig eftersom det är för omständigt att justera vyn konstant.
PC master race!
Lite mer om raser apropå att du tycker detta börjar kännas som en DN debatt.
Ja exakt.. bara för någon är en illegal invandrare och man sedan kallar personen illegal invandrare så är man både Rasist och Nazist.Som att kalla en Rånare för ''Lånare'' för annars är det för nedlåtande...much wow.. much intelligent.
Fast så ser det ju ut i samhället idag.
Människor som är pk skrämmer mig.
Det är klart man ska kunna säga "illegal immigrant" utan att det direkt ska ses som rasistiskt.
Det är fakta på vad dessa individer är. Inte något om deras ras, hudfärg etc.
Men det är ju typiskt Sverige nu att alls ska bli så kränkts för minsta sak och direkt börjar vifta med rasistkortet.
Vänster logik vet du
Game long and prosper
för den som vill se mer
http://www.youtube.com/watch?v=t4HBhfcW6cY
Är den där dubstep-skiten man hör den officiella ingame-musiken? Om så är fallet skall det här spelet omedelbart raderas från mitt minne.
Ser jävligt schysst ut när han spränger bilarna i luften, har reagerat på de i nån tidigare trailer. Hoppas fan inte den där förbannade musiken är igång så fort de blir action, hoppas den spelades från nån bil lr nåt sånt
Spelaren valde ju manuellt den musiken inne i affären via en hack så jag vet inte riktigt vad ni klagar på
Nä, du har rätt. Illegal invandrare ska det vara. Det är den korrekta benämningen på en person som uppehåller sig illegalt i Sverige dvs utan visum, arbetstillstånd etc. Papperslös är en benämning vänstern och media felaktigt lyckats föra in. De personerna har sökt asyl, flyktingstatus men fått avslag då tidigare nämnda skäl saknas (endast 5 % av invandrarna som kommit sen 2000 har haft flyktingstatus). Då de rymmer I väntan på att avvisas (i migrationsverkets regi har de förövrigt tillgång till vård, gratis mat, boende etc) eller vägrar lämna landet blir de illegala invandrare. Papperslösa är en tokigt felaktig benämning då de har gått igenom en gedigen process där de fått avslag.
Så illegal invandrare får vi hoppas används i spelet precis som man använder den korrekta benämningen illegal immigrant på engelska.
för den som vill se mer
http://www.youtube.com/watch?v=t4HBhfcW6cY
Interesting. Lite buggar här och där, och lite annat fel här och där, men det ser kul ut, tror jag. Ska bli intressant och få spela det själv. Spelet ser ju inte direkt ut som bilden ovan i artikeln men, kanske ser bra ut vid vissa ställen.
Är du helt jävla seriös?
Folk som du förstör Sverige.
Är du helt jävla seriös att du tror att han är helt jävla seriös?
Folk som du förstör Sverige!