Wildstar
FZ skickade Mattias Frost till Kalifornien för att prata med casual-fientliga Wildstar-utvecklare, testa spelet och luska fram ett releasedatum.
Hmm blir inte förvånad att de snackar bra om sitt spel
Hursomhelst så har detta sagts förut, det är bara för Carbine att bevisa att deras produkt är värt att spendera sina surt förvärvade pengar på.
Gällande svårighetsgraden så om den är för svår och tar tid att få bra prylar så tror jag att det kan vara en orsak att de kommer att torska, de flesta spelare idag tror jag inte vill eller har tid att lägga ner den tid som krävs.
Ja den som spelar får se
Death is only the beginning
Är jag ensam att känna att jag har levlat förr och bara vill ge mig på endgame på en gång? Instancer och raids med vänner finns det ju inget bättre än, men att först dra sig igenom X antals level än en gång är inget som lockar så jätte mycket =\
lite utav det som går ut på spelet, att lvla och lära sig sin gubbe.
Vet inte det enda ja känner att jag kan lära mig när ja levlar i de flesta spel är mer engelska. I pvp börjar utvecklare förstå men tycker att de inte riktigt inser att det är grupp spelet med vänner som är viktigt för många. Men samtidigt inser ja att de är nog en liten skara som tänker så här många vill hellre ha ett långt bra RPG
Är jag ensam att känna att jag har levlat förr och bara vill ge mig på endgame på en gång? Instancer och raids med vänner finns det ju inget bättre än, men att först dra sig igenom X antals level än en gång är inget som lockar så jätte mycket =\
lite utav det som går ut på spelet, att lvla och lära sig sin gubbe.
Lära sig sin karaktär, visst. Men måste det verkligen ta sån otroligt jävla lång tid?
Det som för mig förstörde betan, trots att jag var as-hypad över Wildstar innan, var quest-systemet. Jag vet inte vad det är, men jag har aldrig känt mig särskilt engagerad av att gå från gubbe till gubbe, med varsitt utrops/frågetecken svävandes över huvudet, halvläsa igenom någon sorts motivation till varför jag ska göra just denna uppgift.
Och just så upplevde jag Wildstar, och just så har mmorpgn länge gjort... men det har aldrig varit ett inlevelserikt system. Snarare hjärncells-dödande och förbannat svintråkigt. "Imho".
Efter att ha prövat det spelet ett par helger är jag fortfarande intresserad, men håller fullständigt med om att questing systemet och hela lvl upplevelsen är gammal skåpmat.
Det finns mycket annat som intresserar mig, bara jävligt tråkigt och känns framför allt onödigt att behöva gå igenom skiten för att komma till det goda.
Synd bara att det är så långt kvar, vetefan om jag kommer hålla intresset uppe tills dess.
Det som för mig förstörde betan, trots att jag var as-hypad över Wildstar innan, var quest-systemet. Jag vet inte vad det är, men jag har aldrig känt mig särskilt engagerad av att gå från gubbe till gubbe, med varsitt utrops/frågetecken svävandes över huvudet, halvläsa igenom någon sorts motivation till varför jag ska göra just denna uppgift.
Och just så upplevde jag Wildstar, och just så har mmorpgn länge gjort... men det har aldrig varit ett inlevelserikt system. Snarare hjärncells-dödande och förbannat svintråkigt. "Imho".
Ja, och sen var det så jävla rörigt. Att ditt quest som är närmast alltid får nummer ett är ju sjukt irriterande, oavsett ordning du tagit dem. Man kutar iväg mot ett quest som man känner ligger rätt i lvl, sen ändras det när man kollar på kartan(som förövrigt också är jobbig, när den alltid är utzoomad), och man börjar gå åt fel håll istället.
Men jag måste säga att jag hade rätt kul i spelet ändå, och det är ju viktigast i slutändan.
I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg
Är jag ensam att känna att jag har levlat förr och bara vill ge mig på endgame på en gång? Instancer och raids med vänner finns det ju inget bättre än, men att först dra sig igenom X antals level än en gång är inget som lockar så jätte mycket =\
NEJ, du är inte ensam. Jag önskar att jag bara kunde hoppa över levlandet och spela raids direkt.
Är jag ensam att känna att jag har levlat förr och bara vill ge mig på endgame på en gång? Instancer och raids med vänner finns det ju inget bättre än, men att först dra sig igenom X antals level än en gång är inget som lockar så jätte mycket =\
lite utav det som går ut på spelet, att lvla och lära sig sin gubbe.
Jag kan väl lika gärna lära mig gubben på maxlevel? Vad spelet går ut på bestämmer jag väl själv, i synnerhet i ett MMO.
Det som för mig förstörde betan, trots att jag var as-hypad över Wildstar innan, var quest-systemet. Jag vet inte vad det är, men jag har aldrig känt mig särskilt engagerad av att gå från gubbe till gubbe, med varsitt utrops/frågetecken svävandes över huvudet, halvläsa igenom någon sorts motivation till varför jag ska göra just denna uppgift.
Och just så upplevde jag Wildstar, och just så har mmorpgn länge gjort... men det har aldrig varit ett inlevelserikt system. Snarare hjärncells-dödande och förbannat svintråkigt. "Imho".
Ja, och sen var det så jävla rörigt. Att ditt quest som är närmast alltid får nummer ett är ju sjukt irriterande, oavsett ordning du tagit dem. Man kutar iväg mot ett quest som man känner ligger rätt i lvl, sen ändras det när man kollar på kartan(som förövrigt också är jobbig, när den alltid är utzoomad), och man börjar gå åt fel håll istället.
Men jag måste säga att jag hade rätt kul i spelet ändå, och det är ju viktigast i slutändan.
Nyckelordet här är just "rörigt". Nu har jag inte spelat mer än kanske 4-5 h av betan, men det lyckades inte engagera mig alls. Snarare förvirrade och irriterade det mig, då jag upplevde allt just väldigt rörigt, även rent visuellt gällande grafik och gui. Nu ska sägas att jag spelade mestadels med en Dominion-karaktär, och startområdet var extremt grötigt enligt mig och tilltalade inte mig alls rent estetiskt. Men det är som sagt bara min egen åsikt, och jag som tydligen inte "klickar" med spelet.
Det som för mig förstörde betan, trots att jag var as-hypad över Wildstar innan, var quest-systemet. Jag vet inte vad det är, men jag har aldrig känt mig särskilt engagerad av att gå från gubbe till gubbe, med varsitt utrops/frågetecken svävandes över huvudet, halvläsa igenom någon sorts motivation till varför jag ska göra just denna uppgift.
Och just så upplevde jag Wildstar, och just så har mmorpgn länge gjort... men det har aldrig varit ett inlevelserikt system. Snarare hjärncells-dödande och förbannat svintråkigt. "Imho".
Ja, och sen var det så jävla rörigt. Att ditt quest som är närmast alltid får nummer ett är ju sjukt irriterande, oavsett ordning du tagit dem. Man kutar iväg mot ett quest som man känner ligger rätt i lvl, sen ändras det när man kollar på kartan(som förövrigt också är jobbig, när den alltid är utzoomad), och man börjar gå åt fel håll istället.
Men jag måste säga att jag hade rätt kul i spelet ändå, och det är ju viktigast i slutändan.
Nyckelordet här är just "rörigt". Nu har jag inte spelat mer än kanske 4-5 h av betan, men det lyckades inte engagera mig alls. Snarare förvirrade och irriterade det mig, då jag upplevde allt just väldigt rörigt, även rent visuellt gällande grafik och gui. Nu ska sägas att jag spelade mestadels med en Dominion-karaktär, och startområdet var extremt grötigt enligt mig och tilltalade inte mig alls rent estetiskt. Men det är som sagt bara min egen åsikt, och jag som tydligen inte "klickar" med spelet.
Håller med helt. Körde mest Dominion med, eftersom startområdet som jag testade med en från Exile var ännu värre. Var ju en färgexplosion, som om man fått ett migränanfall under en syratrip
I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg
Det som för mig förstörde betan, trots att jag var as-hypad över Wildstar innan, var quest-systemet. Jag vet inte vad det är, men jag har aldrig känt mig särskilt engagerad av att gå från gubbe till gubbe, med varsitt utrops/frågetecken svävandes över huvudet, halvläsa igenom någon sorts motivation till varför jag ska göra just denna uppgift.
Och just så upplevde jag Wildstar, och just så har mmorpgn länge gjort... men det har aldrig varit ett inlevelserikt system. Snarare hjärncells-dödande och förbannat svintråkigt. "Imho".
Ja, och sen var det så jävla rörigt. Att ditt quest som är närmast alltid får nummer ett är ju sjukt irriterande, oavsett ordning du tagit dem. Man kutar iväg mot ett quest som man känner ligger rätt i lvl, sen ändras det när man kollar på kartan(som förövrigt också är jobbig, när den alltid är utzoomad), och man börjar gå åt fel håll istället.
Men jag måste säga att jag hade rätt kul i spelet ändå, och det är ju viktigast i slutändan.
Nyckelordet här är just "rörigt". Nu har jag inte spelat mer än kanske 4-5 h av betan, men det lyckades inte engagera mig alls. Snarare förvirrade och irriterade det mig, då jag upplevde allt just väldigt rörigt, även rent visuellt gällande grafik och gui. Nu ska sägas att jag spelade mestadels med en Dominion-karaktär, och startområdet var extremt grötigt enligt mig och tilltalade inte mig alls rent estetiskt. Men det är som sagt bara min egen åsikt, och jag som tydligen inte "klickar" med spelet.
UI:t är skräp atm men det blir bättre i och med nästa iteration
Det finns en ny Wildstar community för er som är intresserade! "Wildstar gamers" https://www.facebook.com/groups/273144919519289/