Skyrim-moddare får jobb hos Bungie
Förstår faktiskt inte heller vad Bethesda gör ibland. Det var uppenbart en riktigt välpolerad addon, och de är ju ganska svältfödda på kreativitet när det gäller vissa områden i sin speldesign. Är det för att de inte omstrukturerar någonsin eller vad? har faktiskt funderat på ibland just HUR de kan vara så svaga år efter år på vissa fronter, trots att de har gott om talang på andra.
För övrigt så är nog Skyrim, med väl utvalda moddar, ett av de bästa spelen någonsin. Verkligen ett lagarbete. Utan mods så är spelet bra men inte mer.
"Bristerna" i Skyrims design beror nog inte på att Bethesda är oförmögna att göra bättre utan på att de är tvungna att massproducera npc:er, uppdrag och miljöer för att kunna hinna fylla ut alla 3000 olika grottor/borgar/gruvor etc innan det är dags att släppa spelet. Vet inte om det är just 3000 ställen, men det är bra mycket mer än i spel som Dragon Age/Mass Effect i alla fall.
Stort grattis till Alexander Velicky i alla fall. Har inte spelat hans modd ännu, men den lär ju vara en av de populäraste quest-moddarna av en anledning.
Ja det där släppet var märkligt för att uttrycka sig milt. När de släppte Oblivion till PS3an så var det ett rejält bra släpp så hur de lyckades messa upp Skyrim så brutalt som de ändå gjorde är en gåta.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
SkyRe (Skyrim Redone) - ändrar på i princip allt, gör det betydligt svårare.
Skyrim Community Uncapper - för att kunna levla skills högre än 100 (behövs för att kunna utnyttja SkyRe till fullo).
ReProccer - Automated SkyRe Patch Generator - kör det programmet varje gång du installerat en vapen- eller rustningsmod om du använder SkyRe, för att automatiskt patcha alla värden så de passar med SkyRe.
Frostfall - ett måste; gör köld dödligt.
Realistic Needs - man måste äta, sova och dricka. Sjukdomar är nu livsfarliga, och om man inte behandlar dem så blir effekterna bara värre och värre.
Smart Cast - gör så att du kan sätta ihop kombinatoner av olika spells, eller ha vissa spells på autocast, till exempel för att kasta Ironskin så fort du hamnar i strid, eller Heal när du har mindre än x% hälsa.
OBIS - Organised Bandits In Skyrim - lägger till olika grupper av banditer.
Immersive Weapons & Immersive Armors - de bästa vapen- och rustningsmoddar som finns.
Deadly Dragons
Duel - Combat Realism - gör Stamina livsviktigt för den som gillar närstrid, och gör allt svårare och mer realistiskt.
Varför ska man anställa när folk gör arbetet gratis? (ironi)
Kan vara värt att kolla igenom den här guiden http://www.tesgeneral.com/#!skyrim-guide/c22o0
Tack, det är precis vad jag behöver.
Hittade också Barter & Trade där man kan justera priserna som jag vill. Har satt 50% högre köp- och 50% lägre säljpriser. Då plockar man inte på sig skit som man säljer, man får incitament att arbeta/göra ärenden = (i det här spelet questa), och blir inte miljonär vid level 20. Tycker dock de borde låsa såna parametrar så fort man startat. Annars kanske man hittar någon oemotståndlig grej och ändrar tillbaka. Inte för att jag skulle göra det, men jag gillar att tänka att det är strukturellt omöjligt eller väldigt svårt.
Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --