Battlefield 4 – FZ jämför pc- och PS4-grafiken
Vi spelade in vårt recensionsspelande så att du själv får avgöra när våra ögon njöt mest.
Så största skillnaderna är drawdistance på gräs etc samt fler fysikeffekter.
Ser ändå rätt bra ut på PS4an.
Bra story
Ser helt klart ballt ut, sugen som fan, men som vanligt med BF så ser det så segt och trögstyrt ut tillskillnad från CoD, men är väl vanesak.
Tackar för klippen, massor av gameplay och kartor vi inte sett tidigare. Det första som slår en är att PS4:an och PC-versionen ser identiska ut, så var inte fallet med PS3 och PC. Trevligt.
Finns mycket intressant. PS4 har 50% mer pixlar i output, bättre AA även ca 5 mer i FPS på multiplayer än Xbox.
Läs!
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-battlefield-...
Såg bättre ut än jag förväntade mig.
Ser skillnader på ljuseffekter, kanter och ansiktena ser skarpare ut.
Sen är PS4-versionen bra jäkla mörk i jämförelse.
Edit: Jag skulle vilja se lite med egna ögon, då jag inte litar på komprimering som sker på videorna (är videorna ett riktigt ord?).
SP delen ser grym ut Animationer ansikten och grafik är ju top notch
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Vilken upplösning körs på PS4?
Vad kör ni på för rigg?
Men jösses, vem är det som spelar i andra klippet?
Sheeet!
Calle ser ut att bli den man ska passa sig för på slagfältet.
Kanske t.o.m. dags att avboka hela skiten..
Såklart det är svårt att se skillnad när bilden är helt suddig även i "HD".
Förutom att du har fel. Just att de måste skippa på drawdistance och fysik visar att den fortfarande är en bra bit bakom. Men detta är "trick" som är svåra att märka om man inte vet vad man letar efter.
Ser riktigt bra ut på PS4an Är det bara jag som tycker undertexterna ser bättre ut på PS4an än PCn? Ser lite "blurrigt" ut på PCn tycker jag, kanske har med enkodning/inspelningsprogrammet på PC?
Haha, två dagars spelande nedkokt till sju minuter, lätt att ta godbitar då