Rykte: Ubisoft planerar att köpa THQ-spel till vrakpriser
U play är i mitt tycke bättre än orgin, GFWL, Social club etc .. inte för det säger mycket men haha
Ser inte Uplay som ett drm utan som en launcher
Jag har märkt att många inte tycks förstå vad ett DRM är, DRM är endast till för att göra det svårare (det kommer alltid finnas någon som knäcker dessa) att kopiera mjukvara. Det har alltid funnits men har enligt mig aldrig varit så "drakoniskt" som nu.
@alla som nämner uplay
sa inte ubi för ett par månader sen att dom skulle slopa sitt drm??
isåfall så borde titlar som inte var under utveckling av ubi när beslutet togs inte ha uplay eller har jag missförstått ??
Aldrig att Ubisoft ska få förstöra mina favoriter: Dawn of War, Company of Heroes och väljer Ubisoft att köpa THQs licenser, så kommer dem med stor sannolikhet att ha ett finger i framtida produktioner, vilket lär resultera i billiga, urmjölkade DLCs som trycker på från alla håll och kanter - då går inte en riksdal säker!
Ett EA junior då i såna fall man kan ju bara jämföra då med hur bf 3 blev.
Ur ett ekonomiskt perspektiv tror jag det kommer vara väldigt lönsamt att sälja företaget istället för att fortsätta kämpa för dess överlevnad. Hade dock hellre sett att de sålde det till Stardocks eller CD Project. Ubisoft skyr jag som pesten numera (droppen var det senaste korkade uttalandet från detta företag).
Ur ett ekonomiskt perspektiv tror jag det kommer vara väldigt lönsamt att sälja företaget istället för att fortsätta kämpa för dess överlevnad. Hade dock hellre sett att de sålde det till Stardocks eller CD Project. Ubisoft skyr jag som pesten numera (droppen var det senaste korkade uttalandet från detta företag).
Vilket uttalande då?
Jag gillar Ubisoft för de har lite variation till skillnad från EA som bara släpper FPS känns det som.
Vilket uttalande då?
Jag gillar Ubisoft för de har lite variation till skillnad från EA som bara släpper FPS känns det som.
The Sims med diverse "expansioner"?
Fördelen just nu som jag ser det är att med UPlay så funkar det att spela spel i offline och att Ubisoft har slopat deras Always online krav (till synes för nyare titlar), vilket var anledningen till hela kalabaliken.
DRM, som andra påpekat, lär de inte slopa och knappast EA eller Valve för den delen.
Men Valve har inte fixat deras Offline mode och Origin har ingen vad jag har kunnat hitta i alla fall.
AssCreed, Far Cry 3 etc via UPlay behöver startas en gång för att verifieras, sedan kan de spelas offline men då utan multiplayer så klart. Också skönt att Uplay är valbart om man köpt spelen i butik. Far Cry 3 t.ex. krävde inte att man hade Uplay installerat för att kunna spela.
Om man nu verkligen vill se spelen från THQ's serier utvecklas av Ubisoft är en annan sak, vilket för mig har blandade meningar. Vissa titlar skulle de säkert kunna göra bra, men andra helt åt helvete.
Activision är dock ett företag jag INTE vill se köpa licenserna. Deras brist på innovation och variation får ögonen att blöda.
Tyvärr så skulle nog Activision vara det enda företaget som skulle lyckas sälja CoH eller DoW om och om och om igen två gånger om året bara med en ny siffra bakom utan att ha ändrat en enda sak i spelen.
Hoppas halvt i smyg på att Ubisoft köper Darksiders och gör 3:an och 4:an
Jag smyger inte med det alls. Det är exakt det här jag vill att de ska göra. THQ har verkligen tonvis med bra studios och serier under sig, det här är så sjukt jävla tråkigt.
Samt, jag vet inte vad allt det här med att Valve skulle kunna vara intresserad kommer ifrån? Valve är en dev studio och inte en publisher (bortsett från sina egna spel dvs). Sure, de har antagligen pengar nog till att fungera som en publisher tack vare steam, men chansen att de skulle få för sig att göra det är ruskigt nära noll.
Har jag missat någon statement från Gabe eller något i den stilen? För det känns lite som att det här kommer från ingenstans?
Jag smyger inte med det alls. Det är exakt det här jag vill att de ska göra. THQ har verkligen tonvis med bra studios och serier under sig, det här är så sjukt jävla tråkigt.
Samt, jag vet inte vad allt det här med att Valve skulle kunna vara intresserad kommer ifrån? Valve är en dev studio och inte en publisher (bortsett från sina egna spel dvs). Sure, de har antagligen pengar nog till att fungera som en publisher tack vare steam, men chansen att de skulle få för sig att göra det är ruskigt nära noll.
Har jag missat någon statement från Gabe eller något i den stilen? För det känns lite som att det här kommer från ingenstans?
Just varför jag hoppas att någon köper Darksiders är för att THQ har mer eller mindre sagt att dom inte tänker göra en 3:a, inte deras fel, snarare att ingen köpte 2:an... Åh kolla, darksiders 2 på steamrean... insta-buy
Just varför jag hoppas att någon köper Darksiders är för att THQ har mer eller mindre sagt att dom inte tänker göra en 3:a, inte deras fel, snarare att ingen köpte 2:an... Åh kolla, darksiders 2 på steamrean... insta-buy
Jo, jag har också hört att de lät lite smått ointresserade av att göra en 3a. Fruktansvärt synd, jag har spelat båda de spelen många gånger om, riktigt najs är det. Jag har fortfarande dagdrömmar om den där 4 spelar co-op grejen Vigil snackade om. Satan vad coolt det hade varit. Hur det skulle fungera och fortfarande kännas som Darksiders har jag ingen aning om... men jag vill ha det vilket som. : D
Problemet vad jag tycker med ubisoft(och nästan alla andra utgivare) är att de verkar skita i pc-spelarna utan ger os bara dåliga portar osv. Ubisoft har tom påpekat att nästan alla bara piratar på pc.
De har en poäng där. Det är vansinnigt mycket lättare att piratkopiera på PC än ngn annan platforn.
Problemet vad jag tycker med ubisoft(och nästan alla andra utgivare) är att de verkar skita i pc-spelarna utan ger os bara dåliga portar osv. Ubisoft har tom påpekat att nästan alla bara piratar på pc.
De har en poäng där. Det är vansinnigt mycket lättare att piratkopiera på PC än ngn annan platforn.
Visst är det lättare men det betyder inte alla gör det. Själv tycker jag inte det är en orsak för att släppa konsoll portar som knappt utnyttjar pc:ns fördelar. Nu försvarar jag inte pirater men hade man satsat mer på pc-versionerna och utnyttjat fördelarna bättre så tror jag personligen att mer skulle köpa spelen. Titta på Witcher 2, utvecklarna tänker annorlunda än de flesta andra, i stället för att skaffa enorma och klumpiga antipiratskydd (som bara fördröjer piraterna några dagar ändå) så ger de extra saker och extra bra service till de som köper spelet lagligt.
Förvisso, dock skjuter Ubisoft sig själva i foten när de gör det så mycket krångligare för laglydiga spelare.
Köpte själv Settlers 7 på Steam för ett tag sen, tänkte att eftersom Steam i sig själv är ett (väl fungerande) DRM så borde kanske Ubisoft ha skippat sitt hatade skydd där. Men nej, Ubisoft ska använda sitt skydd här som tappar anslutningen titt som tätt (medan Steam tuffar på lugnt i bakgrunden utan problem), vilket bland annat medförde en ohygglig massa förluster av sparfiler etc. Detta var cirka två år efter spelets release också, så de har haft god tid på sig att få ordning på det.
Dessutom får jag en tår i ögat när jag ser hur dom behandlat spelserier som till exempel Rainbow Six, Splinter Cell och nu senast Far Cry. Rainbow Six och Splinter Cell stod för utmanande taktiska pc-spel, men idag är de bara generiska konsolshooters båda två.
Märk väl dock att jag inte försvarar piratkopiering, då de bara ger utvecklarna mer vatten på sin gnällkvarn.
Bättre att undvika de spelen helt och hållet i min mening.
Alltså om ubisoft köper dessa kommer metro och coh försvinna som stabila pc spel det kan jag lova. De har kört x antal serier totalt i botten och gjort de fördummade.
Exempel:
Ghost Recon
Splinter Cell
Rainbow Six
IL2 sturmovik
BIA
Jag håller med, Future Soldier och Conviction är allt för mainstream (busenkelt med andra ord).
DoW har redan THQ själva sabbat med DoW2. Om någon tar över det och ser till att det går tillbaka till vad DoW1 var så kan det bara bli bättre.
Sen för varje idee som valve går ut med gillar jag dem sämre och sämre så är bara glad om det kommer fler konkurrenter, jag hoppas verkligen inte deras låsta konsol blir något. Kommer skada pc-spels marknaden mer en något annat.