Supreme Commander-skaparnas nya visas upp i januari
Gas Powered Games teasar med en nedräkning som når sin botten i mitten av januari. Vad kan ProjectW tänkas vara?
#gas-powered-games, #demigod, #supreme-commander, #total-annihilation, #cavedog-entertainment
Ett Supreme Commander 3 som inte är gjort för tv-spel utan för dator.
Exakt vad jag skulle säga. SC2 var bedrövligt konsol-skräp och ett stort steg tillbaka från första SC.
Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD
Hoppas de inte har med experimental units i spelet, dom förstörde hela serien.
Gillade experimentals i ettan, men har för mig att man kunde stänga av dessa också?
Blev grymt besviken på tvåan
Synd att ettan hade minnesläckor eller vad det nu var som gjorde att det inte riktigt gick att köra alla stora kartor. (80km*80km ) Man kunde få lite mer boost med någon ram enabler som rensade minnet men spelet kraschade ändå till slut. O nu är ju GPGNet nere så multiplayer kan man glömma. Går väl att lösa med Hamachi o liknande men inte riktigt samma sak.
Synd, för stora fighter i SupCom var sjukt coola. Verkligen Totalwar hela tiden.
Lyckas dom hitta en sweat spot mellan SC1 och SC2 kan dom ha nåt stort på gång. Ettan var bra men tog för lång tid att komma igång - speciellt i och med att man inte kan spara multiplayer spel (galet för den här typen av spel). 2an var mer pang på och action redan dom första 10 minuterna, men i gengäld alldeles för få enheter och taktiskt begränsat.
IMHO vore följande perfekt. Ett SC1 men med något färre och tydligare enheter. Utvecklingsträdet från 2:an fast utan möjlighet att låsa upp nya enheter där - bara uppgraderingar och förmågor. Enheter ska byggas i fabriker som kan uppgraderas och ingen annan stans. Commandern kan dock med fördel uppgraderas via utvecklingsträdet. Mod-support och map editor vore guld värt om spelet ska leva längre än några månader.
Gillade experimentals i ettan, men har för mig att man kunde stänga av dessa också?
Synd att ettan hade minnesläckor eller vad det nu var som gjorde att det inte riktigt gick att köra alla stora kartor. (80km*80km ) Man kunde få lite mer boost med någon ram enabler som rensade minnet men spelet kraschade ändå till slut. O nu är ju GPGNet nere så multiplayer kan man glömma. Går väl att lösa med Hamachi o liknande men inte riktigt samma sak.
Synd, för stora fighter i SupCom var sjukt coola. Verkligen Totalwar hela tiden.
Det spelas fortfarande mycket Supreme Commander, googla på Forged Alliance Forever, ganska stort community som fortfarande spelar regelbundet och uppdaterar det i sin egen klient.
En glad kalmarit boende på Gotland!
Googla Forged Alliance Forever, är ett rätt så stort community som har sin egen spelklient och uppdaterar det regelbundet. Väldigt många som spelar fortfarande.
Brona: De gånger jag spelat multiplayer så har de flesta matcher tagit slut inom 20 min, men det är klart om man spelar på största kartan 4vs4 får man räkna med några timmar, där hade nog en sparfunktion varit bra.
En glad kalmarit boende på Gotland!
Googla Forged Alliance Forever, är ett rätt så stort community som har sin egen spelklient och uppdaterar det regelbundet. Väldigt många som spelar fortfarande.
Brona: De gånger jag spelat multiplayer så har de flesta matcher tagit slut inom 20 min, men det är klart om man spelar på största kartan 4vs4 får man räkna med några timmar, där hade nog en sparfunktion varit bra.
I ettan? Jo det går ju men det tar ju iaf en timme innan man kommer till dom roliga bjässe-enheterna. Visst man kan rusha med lvl 1 enheter men om man bara använder 1/10 av spelets enheter i nästan alla matcher är väl något allvarligt fel? Bara det att uppgradera alla extractors till tier 3 så man faktiskt kan ha råd med några tier3/tier4 enheter tar ju en evighet. Men sen beror det, precis som du säger, på hur många man spelar.
För er som är intresserade så är en spirituell uppföljare till Total Annihilation på G. Det går under namnet Planetary Annihilation.
För er som är intresserade så är en spirituell uppföljare till Total Annihilation på G. Det går under namnet Planetary Annihilation.
Ja just det ja - den har man redan valt att stödja och jag hoppas fler gör det!
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Jag sätter mitt stora hopp till Planetary Annihilation
Woop, woop. Hur länge har de hållit detta borta från oss fans?
Jasså ska de försöka konkurera med Planetary Annihilation nu?
Det är väl endå tvärt om? Planetary Annihilation är uppstickaren även om ett par av originalkillarna är inblandade
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Jasså ska de försöka konkurera med Planetary Annihilation nu?
Det är väl endå tvärt om? Planetary Annihilation är uppstickaren även om ett par av originalkillarna är inblandade
Jao det är ju sant. Menade mest att de går ut med "info" nu, efter att de har sett att det finns intresse
Lite riktig enhetsdesign och uppläggsdesign (mao á la SupCom) hade varit trevligt om det är ett RTS de arbetar på. SupCom är en guldklimp medan "2an" knappt är värd att nämnas i samma mening.
SupCom, fast mer, och modernare (i aspekten polering och fidelitet) ungefär.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Lustigt! Var bara någon dag sedan jag gick med total i tankarna, jäkligt bra spel
väldig frihet med känslan av total kontroll över både karta och enheter..
Hade varit najs med en version lik Sc1 / total,,
Undrar om det hade varit tekniskt möjligt att ha funktionen att kunna scrolla ut så mycket i spelet så det rent av är fler planeter i samma spel ( mindre planeter) så man fick ta vara på resurser och försvara sitt klot! för att i slutändan emigrera till grannplaneten..
kanske roligare i tanken...