Tunga avhopp från Bioshock Infinite-teamet
Don Norbury och Clint Bundrick var lead designers för spelets AI respektive strider, men har båda lämnat för nya platser hos Microsoft.
#bioshock-infinite, #irrational-games, #microsoft
Så Microsoft håller på och sätter ihop ett nytt team... Undrar vad de ska hitta på.
Ja de hade ju sitt snack här för något år sen då de pratade om att de utvecklade världens första AAAA spel, dvs inte AAA som vanliga dödliga studios utvecklar... fan vad löjligt det låter. Men hur som helst så är man lite nyfiken.
Vad gäller Bioshock dock så känns det inte oroligt från min sida, jag tycker snarare att det är tråkigt. Får bara hoppas att vi slipper höra historier från utvecklingen av Bioshock Infinite som liknar det vi fick höra om L.A. Noir där utvecklarna tydligen blev pushade så hårt att de mer eller mindre bröt ihop. Det hade varit väldigt tråkigt.
"Är du orolig över turbulensen som råder kring spelets utveckling, Bjosarn?" Alltså sluta fjanta er FZ, ta det i forumet och inte i dina artiklar iallafall. Den här communityn är söndertrasad nog av påhopp som det är.
Relevant för folk som inte läser forumet: http://www.fz.se/forum/synpunkter-och-forslag/sluta-med-vad-t...
Fler talanger som vill gå o "dö" hos Microsoft? Ja förstår inte varför, jag hoppas att jag gör det någon dag men tills vidare säger jag bara RIP.
Oväntad kommentar från en som bara har Playstation.
Även PC, blir nog TUMMEN ner för dig... Men som sagt, kanske blir att försvara min så tydligt förvånande åsikt, ett ord kan nog göra susen, "Rare".
Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.