I Am Alive kommer till pc i höst
När löven har gulnat och fallit ned på backen ska Ubisofts överlevnadslir släppas till alla som föredrar datorn som spelplattform.
Nu när vi sett in-game från "The Last Of Us" påminner dessa spel mycket om varandra, dock är ju Naughty Dogs spel av en helt annan klass.
Efter ubis senaste utspel så kommer jag personligen inte röra deras lir i varken laglig eller piratad form. För som vi vet så är det 50/50 att spelet fungerar som det bör om jag köper det och om jag piratar det för att få en fungerande kopia så spär det bara på deras desillusion om att just den kopian var värd 16 kopior..
Dom har skitit i det blå datorchassit så att säga.
Efter ubis senaste utspel så kommer jag personligen inte röra deras lir i varken laglig eller piratad form. För som vi vet så är det 50/50 att spelet fungerar som det bör om jag köper det och om jag piratar det för att få en fungerande kopia så spär det bara på deras desillusion om att just den kopian var värd 16 kopior..
Du betyder ingenting för Ubisoft vill jag bara tillägga. Lika lite som en vegetarian betyder för Scan. Scan kommer inte sluta sälja kött för att fyra vegetarianer vägrar äta det, Ubisoft kommer inte gå under för att en kommentator på FZ inte vill köpa deras spel.
Den enda som förlorar på det här är du själv förutsatt att du nu egentligen skulle vilja spela spelet
Du betyder ingenting för Ubisoft vill jag bara tillägga. Lika lite som en vegetarian betyder för Scan. Scan kommer inte sluta sälja kött för att fyra vegetarianer vägrar äta det, Ubisoft kommer inte gå under för att en kommentator på FZ inte vill köpa deras spel.
Den enda som förlorar på det här är du själv förutsatt att du nu egentligen skulle vilja spela spelet
ok klart förvirrat och oväsentligt svar..
Vart i mitt inlägg fick du det till att jag är någon sorts revolutionär som försöker störta Ubisoft eller scan för den delen. Det enda jag sa är att jag inte uppskattar hur dom har betett sig emot PC-kunderna och att deras spel allt för ofta dras med DRM(och andra) problem som gör spelen ohållbara ur ett konsumentperspektiv.
Sen sa jag väl ändå att jag "personligen" inte skulle röra deras spel, sen skiter väl jag i hur resten av spelvärlden mottar det eller om Ubisoft gråter över en förlorad kund. Det kunde jag inte bry mig mindre om.
Du är en tydligen en fanboy av något slag som läser vad du vill och drar slutsatser ur arlset.
Sen må jag säga att din inställning är rent ut av farlig ur ett socialt perspektiv. En person gör fan ingen skillnad, sluta rösta för vad betyder du för socialdemokraterna. Sluta betala skatt för staten skiter väl i dina småpengar. Du ska veta att du betyder ingenting för resten av världen eller samhället så lägg ner vad helst du håller på med.
trött..
Jag skrev om detta för några dagar sen , konstaterade att spelet i sig fått rätt kassa betyg och det verkar helt enkelt kasst även om det är en billig release.
Så vi kan ju slå vad om att det blir såhär:
1: De gör en kass PC port.
2: Den har ett idiotiskt DRM som straffar de som trots allt köper spelet (iofs inget konstigt gällande Ubisoft)
3: Den kassa PC porten säljer mindre än vad de beräknat.
4: De skyller spelets dålighet , kass pc port och minskningen av försäljning pga 6 månaders fördröjning på -> trumvirvel -> PIRATKOPIERING!!
Skrev om detta här:
http://www.fz.se/bloggar/klenovek/20120824/ubisoft-ska-vi-sla...
DEMO-versionen saknar en hel del visuella exklusiviteter, men kanske kan storyn istället leva upp till en avsaknad av grafik.
Jag skrev om detta för några dagar sen , konstaterade att spelet i sig fått rätt kassa betyg och det verkar helt enkelt kasst även om det är en billig release.
Så vi kan ju slå vad om att det blir såhär:
1: De gör en kass PC port.
2: Den har ett idiotiskt DRM som straffar de som trots allt köper spelet (iofs inget konstigt gällande Ubisoft)
3: Den kassa PC porten säljer mindre än vad de beräknat.
4: De skyller spelets dålighet , kass pc port och minskningen av försäljning pga 6 månaders fördröjning på -> trumvirvel -> PIRATKOPIERING!!
Skrev om detta här:
http://www.fz.se/bloggar/klenovek/20120824/ubisoft-ska-vi-sla...
Jag har också väldigt svårt för Ubisofts DRM så ska de köpas är det till konsol och inte en PC-port med uppskruvade texturer och buggar. Då får de istället bli till att tanka spelet.