Doom 3: BFG Edition får två spellägen så alla blir nöjda
Spela i originalläget om du är puritan, eller den uppdaterade versionen ifall du vill ha med ändringarna.
Aldrig lirat Doom 3 men kan tänka mig göra det. För mest skräck, borde man köra med ficklampan som seperat?
Skit glad att dem gjorde 2 game modes.
Men för att svara på din fråga, så skulle jag nog säga att köra med ficklampan separat är läskigare. (Det kräver ju då att om du får syn på ett monster så måste du "lägga undan" ficklampan, vilket resulterar i att allt blir becksvart och du får använda mynningsflamman som "vägledare" samtidigt som du försöker få ihjäl monstret.)
Rwa?
Jag vill se lite före- och efterbilder.
Glad. Slentriangnällde på det då men i efterhand känns det ganska vitalt för upplevelsen.
det läskigaste var det där monstret som dök ut ur en garderob eller vad det var,totalt brinnande,totalt skrikande,totalt oundvikbar!
men i övrigt... det blev lite för mkt av samma sak till slut..
"ännu en skurk som teleporteras bakom mig"
Själv hade man svårt för de där spindlarna, känner fortfarande obehag varje gång jag hör ngt som påminner om deras steg.
Håller med i övrigt dock; det blev lite väl mycket i samma stil till slut. Och slutbossen var lite väl enkel (kom iofs aldrig dit på svåraste, fastnade på BFG-bossen).
Jag spelade Doom 3 när det kom, och nu för någon vecka sedan. Förr i tiden var det lite creepy, men knappast idag. Jag minns att monstren var väldigt snabba, men efter att man spelat COD ex. antal timmar är man ganska snabb på musen och keyboarden och de verkar angripa i slowmotion.
Det känns inte som om det är rätt att spela Doom på Xbox, Doom ska spelas på PC, det är vi skyldiga dem
Tråkigt att man redan har kört igenom co-op moddet , för herrans många år sen.
"Annan feedback var att spelet var för mörkt, så vi har lyst upp lite mer här och där och försökt leda spelarens öga lite mer. Så det blir två spellägen – den ursprungliga, oförändrade versionen av Doom 3 och den uppdaterade"
Vadå för mörkt? Det var ju själva grejen med Doom 3...det är som att säga att Silent Hill orginalet är för mörkt och bestämmer sig för att designa spelet med upplysta korridorer istället -_-
Game long and prosper