Kika in min nya singel!
90-talet ringde, han vill ha tillbaks sin musik.
(Och Will smith will ha tillbaks sin rap http://www.youtube.com/watch?v=X_PDns23RWY )
Butt!
Isåfall är det väldigt well done! Använder du Logic?
Nej, jag brukar börja med den instrumentala delen i Reason, sedan tillverka diverse ljud jag behöver i WaveLab. När beatet är klart spelar jag in röst i Cubase och där mixar och mastrar jag också hela projektet med hjälp av WaveLab.
Chansade:) Logic är vanligt i din musikstil. WaveLab är väldigt bra har jag hört, aldrig testat det själv. Reason har jag aldrig testat heller, pysslar inte så mycket med elektronisk musik, och sen så är Reason för pilligt för mig. Har precis lärt mig Logic nu också, annars använder jag nästan enbart Cubase 5 där jag har mina feta pluggar. Du har fått till körer och leadsången till riktigt behagliga nivåer, och allt är väldigt mjukt och ordentligt mixat, skulle nog inte kunna göra det bättre själv.
Lycka till med ditt soloprojekt!
Tyckte det var riktigt riktigt bra!
Videon känns dock lite "chocolate rain".
För att göra låten lite intressantare så kanske du borde ha något stick? Det är trotsallt mainstream musik du håller på med ... vill du komma någon vart så är det bara att anpassa sig ännu mer eller hitta på något eget (jag föreslår det andra alternativet).
Lycka till!
Have a good time!
För att göra låten lite intressantare så kanske du borde ha något stick? Det är trotsallt mainstream musik du håller på med ... vill du komma någon vart så är det bara att anpassa sig ännu mer eller hitta på något eget (jag föreslår det andra alternativet).
Tack för tipset! Låten är - som texten avslöjar - tillägnad mitt ex och jag la inte ner mer tid på den än att få fram det budskap jag ville. I slutet av sommaren kommer min EP upp på Spotify och den kommer innehålla flera spår som jag hoppas folk kommer tycka är intressanta. It's very, veeery different.
It's aiit, men musikstilen är förgången...