Wildstar - NcSofts kommande stora mmo-satsning
Producenten Jeremy Gaffney talar ut om den senaste tidens testade av onlinerollspelet, en upplevelse utvecklargänget fått dela med nära och kära.
#ncsoft, #wildstar, #carbine-studios
ncsoft uppfann mmomjölkande xD dock så brukar deras spel inte klara sig så länge, gw1 är det spel hitills som haft flest spelare av dom å det är ju gratis att spela efter första köpet
Eller hur, NCSoift är för övrigt bara den näst största Publishern av MMO efter Blizzard. T.ex. L2 som har haft över 15 miljoner spelare, långt mycket mer än GW. Vet inte hur många spelare L2 har haft nu då dessa 15 miljoner spelare vart ganska gammal stastestik.
Notera inte samtidigt, som mest vart det 2,4m spelare i L2.
ncsoft uppfann mmomjölkande xD
fattar inte vad du menar med MMOMjölkande? går det att "mjölka" ett MMO? man kan ju avsluta Subscriptionen när man vill. De hittar på nya teman och unika MMOn så jag fattar inte vad du riktigt menar
edit: min definition av att "mjölka ett spel(/spel serie)" = t.ex. att man försöker tjäna så mycket pengar som möjligt genom att i princip sälja samma sak flera gånger med olika namn. exempel: call of duty
ncsoft uppfann mmomjölkande xD
fattar inte vad du menar med MMOMjölkande? går det att "mjölka" ett MMO? man kan ju avsluta Subscriptionen när man vill. De hittar på nya teman och unika MMOn så jag fattar inte vad du riktigt menar
edit: min definition av att "mjölka ett spel(/spel serie)" = t.ex. att man försöker tjäna så mycket pengar som möjligt genom att i princip sälja samma sak flera gånger med olika namn. exempel: call of duty
menar som i antalet mmo dom har släppt
always use the nubs for cover
ncsoft uppfann mmomjölkande xD dock så brukar deras spel inte klara sig så länge, gw1 är det spel hitills som haft flest spelare av dom å det är ju gratis att spela efter första köpet
Eller hur, NCSoift är för övrigt bara den näst största Publishern av MMO efter Blizzard. T.ex. L2 som har haft över 15 miljoner spelare, långt mycket mer än GW. Vet inte hur många spelare L2 har haft nu då dessa 15 miljoner spelare vart ganska gammal stastestik.
Notera inte samtidigt, som mest vart det 2,4m spelare i L2.
gw1 hade som mest samtidigt 4 mille som spelade räknat på minst 5 inloggningar under en månad, var ett tag sen men kommer ihåg för att dom hade ett ingame event för just det
always use the nubs for cover
Lineage 1. Lanserat 1998, US servrarna stängdes förra året. 3 miljoner samtida subscribers.
Lineage 1 världen och spelet i sig har varit det mysigaste och samtidigt brutalaste mmo't jag lirat. Det har pushat en och givit det där lilla extra personliga engagemanget som bara mmo kan göra.
Uppföljaren kommer förmodligen bli det brutalaste mmo't sedan WoW. Jag hoppas verkligen det når utanför asien..
ncsoft uppfann mmomjölkande xD dock så brukar deras spel inte klara sig så länge, gw1 är det spel hitills som haft flest spelare av dom å det är ju gratis att spela efter första köpet
Eller hur, NCSoift är för övrigt bara den näst största Publishern av MMO efter Blizzard. T.ex. L2 som har haft över 15 miljoner spelare, långt mycket mer än GW. Vet inte hur många spelare L2 har haft nu då dessa 15 miljoner spelare vart ganska gammal stastestik.
Notera inte samtidigt, som mest vart det 2,4m spelare i L2.
gw1 hade som mest samtidigt 4 mille som spelade räknat på minst 5 inloggningar under en månad, var ett tag sen men kommer ihåg för att dom hade ett ingame event för just det
Var har du läst det? Har spelat GW1 sen release och det är ganska tomt idag, alla inväntar GW2. Har dock aldrig sett någon siffra på hur många som spelade samtidigt som mest.
ncsoft uppfann mmomjölkande xD
fattar inte vad du menar med MMOMjölkande? går det att "mjölka" ett MMO? man kan ju avsluta Subscriptionen när man vill. De hittar på nya teman och unika MMOn så jag fattar inte vad du riktigt menar
edit: min definition av att "mjölka ett spel(/spel serie)" = t.ex. att man försöker tjäna så mycket pengar som möjligt genom att i princip sälja samma sak flera gånger med olika namn. exempel: call of duty
menar som i antalet mmo dom har släppt
så om man släpper många spel i samma genre = mjölka? även om det är över en längre tid som det är i dethär fallet?
ncsoft uppfann mmomjölkande xD dock så brukar deras spel inte klara sig så länge, gw1 är det spel hitills som haft flest spelare av dom å det är ju gratis att spela efter första köpet
Eller hur, NCSoift är för övrigt bara den näst största Publishern av MMO efter Blizzard. T.ex. L2 som har haft över 15 miljoner spelare, långt mycket mer än GW. Vet inte hur många spelare L2 har haft nu då dessa 15 miljoner spelare vart ganska gammal stastestik.
Notera inte samtidigt, som mest vart det 2,4m spelare i L2.
gw1 hade som mest samtidigt 4 mille som spelade räknat på minst 5 inloggningar under en månad, var ett tag sen men kommer ihåg för att dom hade ett ingame event för just det
Var har du läst det? Har spelat GW1 sen release och det är ganska tomt idag, alla inväntar GW2. Har dock aldrig sett någon siffra på hur många som spelade samtidigt som mest.
du har spelat sen release och missade 4mil evented ? O_o eller ja event å event, dom öppnade upp fortune rings xD
always use the nubs for cover
ncsoft uppfann mmomjölkande xD
fattar inte vad du menar med MMOMjölkande? går det att "mjölka" ett MMO? man kan ju avsluta Subscriptionen när man vill. De hittar på nya teman och unika MMOn så jag fattar inte vad du riktigt menar
edit: min definition av att "mjölka ett spel(/spel serie)" = t.ex. att man försöker tjäna så mycket pengar som möjligt genom att i princip sälja samma sak flera gånger med olika namn. exempel: call of duty
menar som i antalet mmo dom har släppt
så om man släpper många spel i samma genre = mjölka? även om det är över en längre tid som det är i dethär fallet?
är ju tid dom hade kunnat spendera på ett storslaget och underhållet mmo istället, gw1 blev ofta lidande när det gällde större uppdateringar och fixes för att dom alltid hade folk låsta i andra projekt med, gw2 kan man förstå eftersom det är uppföljaren
always use the nubs for cover
ncsoft uppfann mmomjölkande xD dock så brukar deras spel inte klara sig så länge, gw1 är det spel hitills som haft flest spelare av dom å det är ju gratis att spela efter första köpet
Eller hur, NCSoift är för övrigt bara den näst största Publishern av MMO efter Blizzard. T.ex. L2 som har haft över 15 miljoner spelare, långt mycket mer än GW. Vet inte hur många spelare L2 har haft nu då dessa 15 miljoner spelare vart ganska gammal stastestik.
Notera inte samtidigt, som mest vart det 2,4m spelare i L2.
gw1 hade som mest samtidigt 4 mille som spelade räknat på minst 5 inloggningar under en månad, var ett tag sen men kommer ihåg för att dom hade ett ingame event för just det
Var har du läst det? Har spelat GW1 sen release och det är ganska tomt idag, alla inväntar GW2. Har dock aldrig sett någon siffra på hur många som spelade samtidigt som mest.
du har spelat sen release och missade 4mil evented ? O_o eller ja event å event, dom öppnade upp fortune rings xD
side note, 4mil sålda spel nåddes i april 2007, ett halvår senare 4 mil aktiva under en månad, som sedan sjönk stadigt hela vägen tills nu xD
always use the nubs for cover
ncsoft uppfann mmomjölkande xD dock så brukar deras spel inte klara sig så länge, gw1 är det spel hitills som haft flest spelare av dom å det är ju gratis att spela efter första köpet
Eller hur, NCSoift är för övrigt bara den näst största Publishern av MMO efter Blizzard. T.ex. L2 som har haft över 15 miljoner spelare, långt mycket mer än GW. Vet inte hur många spelare L2 har haft nu då dessa 15 miljoner spelare vart ganska gammal stastestik.
Notera inte samtidigt, som mest vart det 2,4m spelare i L2.
gw1 hade som mest samtidigt 4 mille som spelade räknat på minst 5 inloggningar under en månad, var ett tag sen men kommer ihåg för att dom hade ett ingame event för just det
Var har du läst det? Har spelat GW1 sen release och det är ganska tomt idag, alla inväntar GW2. Har dock aldrig sett någon siffra på hur många som spelade samtidigt som mest.
du har spelat sen release och missade 4mil evented ? O_o eller ja event å event, dom öppnade upp fortune rings xD
side note, 4mil sålda spel nåddes i april 2007, ett halvår senare 4 mil aktiva under en månad, som sedan sjönk stadigt hela vägen tills nu xD
Som sedan sköts upp igen med EoTN-släppet. De har sålt över 7 miljoner numer.
ncsoft uppfann mmomjölkande xD dock så brukar deras spel inte klara sig så länge, gw1 är det spel hitills som haft flest spelare av dom å det är ju gratis att spela efter första köpet
Eller hur, NCSoift är för övrigt bara den näst största Publishern av MMO efter Blizzard. T.ex. L2 som har haft över 15 miljoner spelare, långt mycket mer än GW. Vet inte hur många spelare L2 har haft nu då dessa 15 miljoner spelare vart ganska gammal stastestik.
Notera inte samtidigt, som mest vart det 2,4m spelare i L2.
gw1 hade som mest samtidigt 4 mille som spelade räknat på minst 5 inloggningar under en månad, var ett tag sen men kommer ihåg för att dom hade ett ingame event för just det
Var har du läst det? Har spelat GW1 sen release och det är ganska tomt idag, alla inväntar GW2. Har dock aldrig sett någon siffra på hur många som spelade samtidigt som mest.
du har spelat sen release och missade 4mil evented ? O_o eller ja event å event, dom öppnade upp fortune rings xD
side note, 4mil sålda spel nåddes i april 2007, ett halvår senare 4 mil aktiva under en månad, som sedan sjönk stadigt hela vägen tills nu xD
Som sedan sköts upp igen med EoTN-släppet. De har sålt över 7 miljoner numer.
sant men inte mer än 4 mil aktiva tyvärr, under eotn första halvår försvann halva våran alliance och det hände ganska många andra med tror jag
always use the nubs for cover
Hade nästan helt glömt bort om detta lir.
Ser väldigt intressant ut med sin "Free-form targeting".
Känns som trenden går mot mer och mer frihet vad gäller rörlighet och attacker, vilket är kul att se.
Skulle gärna vilja se mer MMO's där gränserna mellan "gamla" MMO's och single-player RPG's som t.ex. Skyrim suddas ut helt.
Ett steg i rätt riktning är ju det kommande MMO-FPS liret Planetside 2. Om det funkar så bra som det påstås, så borde det ju tydligt visa att tekniken finns och fungerar.
T.ex. så borde det ju vara fullt möjligt att göra samma sak i t.ex. en Skyrim-liknande Fantasymiljö, där det är ett fullfjädrat MMO men helt ur First-Person perspektiv och med helt fri action combat (som i Skyrim).
Och varför stanna där? Det finns ju flygfarkoster i Planetside 2, så varför inte slänga in lite flygbara eldsprutande drakar i Fantasy varianten också?
Dragon-PvP anyone?
SE
ncsoft uppfann mmomjölkande xD dock så brukar deras spel inte klara sig så länge, gw1 är det spel hitills som haft flest spelare av dom å det är ju gratis att spela efter första köpet
Eller hur, NCSoift är för övrigt bara den näst största Publishern av MMO efter Blizzard. T.ex. L2 som har haft över 15 miljoner spelare, långt mycket mer än GW. Vet inte hur många spelare L2 har haft nu då dessa 15 miljoner spelare vart ganska gammal stastestik.
Notera inte samtidigt, som mest vart det 2,4m spelare i L2.
gw1 hade som mest samtidigt 4 mille som spelade räknat på minst 5 inloggningar under en månad, var ett tag sen men kommer ihåg för att dom hade ett ingame event för just det
Var har du läst det? Har spelat GW1 sen release och det är ganska tomt idag, alla inväntar GW2. Har dock aldrig sett någon siffra på hur många som spelade samtidigt som mest.
du har spelat sen release och missade 4mil evented ? O_o eller ja event å event, dom öppnade upp fortune rings xD
side note, 4mil sålda spel nåddes i april 2007, ett halvår senare 4 mil aktiva under en månad, som sedan sjönk stadigt hela vägen tills nu xD
Som sedan sköts upp igen med EoTN-släppet. De har sålt över 7 miljoner numer.
sant men inte mer än 4 mil aktiva tyvärr, under eotn första halvår försvann halva våran alliance och det hände ganska många andra med tror jag
Fram tills början av detta året var min allians aktiv.
Lineage 1. Lanserat 1998, US servrarna stängdes förra året. 3 miljoner samtida subscribers.
Lineage 1 världen och spelet i sig har varit det mysigaste och samtidigt brutalaste mmo't jag lirat. Det har pushat en och givit det där lilla extra personliga engagemanget som bara mmo kan göra.
Uppföljaren kommer förmodligen bli det brutalaste mmo't sedan WoW. Jag hoppas verkligen det når utanför asien..
Hade totalt missat det där.
Iom att Lineage 2 gick hyffsat bra i Europa så borde vi på hit Lineage Eternal.
Det ser ju ut att slå Diablo III med hästlängder.
Varje steg MMO-genren tar åt realtids actionbaserad combat är ett steg i rätt riktning
TERA har redan gjort det
problemet med TERA dock i alla fall för mig var det klassiska nötandet av oskyldiga monster som bara ville finna sin plats i världen, seriöst dock avskyr allt vad grindande heter
always use the nubs for cover
ncsoft uppfann mmomjölkande xD dock så brukar deras spel inte klara sig så länge, gw1 är det spel hitills som haft flest spelare av dom å det är ju gratis att spela efter första köpet
stastestik.
På allvar?
lineage > gw1 , hade faktiskt helt glömt bort den gamla pärlan xD
always use the nubs for cover