Company of Heroes 2 släpps nästa år

Medlem

Nice ser framemot det som bara den.CoH är ett av de bästa RTS spelen. Starcraft 2 kan slänga sig i väggen dära.

Dock så blir det nog att gråta blod när det blir stridsvagnsstrider.
Men of war spelen bevisade hur man kan göra realistiska och samtidigt roliga stridsvagnsstrider.

Medlem

Grovt peppad. Dock lite överraskad av att de väljer att låta spelet utspela sig 41, jag kommer att sakna såväl Tigern, Panthern Marder 2:an, Hetzern och Jagdpanthern något ofantligt. Blir liksom inte samma grej att glida runt när Panzer IV:an är det tyngsta man har att tillgå

Medlem
Skrivet av JakopDalunde:

Jag hoppas tempot blir något lägre, så det blir lättare att spela utan att behöva pausa hela tiden. Och att perspektivet flyttas ett snäpp från taktiskt mikro till strategiskt makro. Mer beslutsfattande än snabbt knappklickande.

Fast då veti fasen om du fattat grundprincipen med COH. Man pausar inte. Om det är något COH är så är det mer än snabbt klickande. Du har en fantastisk mängd taktiska möjligheter, själva det taktiska microandet är i det stora hela av begränsad vikt, åtminstone om du lär dig grundprinciperna, typ "skjut på den ketten som trycker dig ur grönt cover", som farmor brukade ordspråka. Det skall vara kontrollerat hektiskt, snabba beslut, och att läsa av motståndarens kommande aktioner. COH är, både i sina bästa och sämsta stunder, det bästa rts som gjorts. Att hålla fast vid de grunder som gjorde COH så bra är således själva fundamentet som tvåan måste bygga på, vilket Relic också verkar ha tagit fasta på.

Medlem

Köpte ettan direkt när den kom ut. Otroligt välslipad grafik med mycket detaljer. Riktigt skön RTS som jag tyckte stod sig väl mot spel som World in Conflict och StarCraft 2. Den enda riktigt bristen tyckte jag var hur de hanterade multiplayer-systemet. Tyckte det var ganska buggigt och krångel som faktiskt fick mig att permanent gå över till tidigare nämnda titlar. Lovar tvåan sig vara bättre på den delen så lär jag få en ny rts-favorit nästa år.

Medlem
Skrivet av Wilfer88:

Köpte ettan direkt när den kom ut. Otroligt välslipad grafik med mycket detaljer. Riktigt skön RTS som jag tyckte stod sig väl mot spel som World in Conflict och StarCraft 2. Den enda riktigt bristen tyckte jag var hur de hanterade multiplayer-systemet. Tyckte det var ganska buggigt och krångel som faktiskt fick mig att permanent gå över till tidigare nämnda titlar. Lovar tvåan sig vara bättre på den delen så lär jag få en ny rts-favorit nästa år.

Så du väljer att spela mycket sämre spel som SC 2 bara för att det är mindre krångel? Illa...

Inaktiv

Med tanke på att DOW2s sista expansion är Steamworks (från att tidigare ha varit GFWL) så är det inte otänkbart att COH2 också blir Steamworks och därav får liknande multiplayer funktioner.

Tyvärr så blev DOW2-communityn lite splittrad pga ändringen, men det är i alla fall runt 2000 som spelar DOW2 Retribution varje dag på Steam (inräknat alla som kör single player förstås, hur många som kör multiplayer vet jag inte).

Självklart en minimal siffra jämfört med SC2, men communityn finns där.

Här är lite mer highlights från PCG-artikeln om COH2
http://www.gamereplays.org/companyofheroes/portals.php?show=n...

Citat:

This snow has depth, will spread procedurally, and will compact when rolled over by tanks." "tanks can get bogged down in deep snowdrifts, infantry can use it to flank. It provides a blanket of cover for the land's actual terrain.

Medlem
Skrivet av nils45:

Låter underbart men tycker det är lite underligt att dom inte valde att fokusera på the pacific, Japan och USA, utvecklare brukar vilja ha med USA för dom är bäst, men men, det gör inte mig någonting alls.

Dem kommer släppa ett expansion pack med det ska du få se!

Inaktiv

Kommer aldrig dras på hypes efter alla besvikelser. kul med en uppföljare dock!

Medlem

Genom "Eastern Front" får man ju ryssarna men "Blitzkrieg Mod" är en klart bättre mod. Jag ser fram emot den här uppföljaren men frågan är om den är mycket roligare än ettan med Blitzkrieg.

signatur

Black Flag Operations [SKURK]
The Kadeshi [THOR]

Medlem

Vi får hoppas att CoH 2 blir mer som CoH Vanilla och Inte som CoH Opposing fronts och Tales of valor med alla dess dåliga tillägg.
Tänker framför allt på britterna.

Men nu kommer man ha andra världskriget spel för några år frammåt.
Blir att lira Men o war AS till CoH 2 kommer sen efter det Men of war 2.
Kan inte klaga..

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:
Skrivet av krad:

Jag hoppas det blir snarlikt Dawn of war 2.
Världens kanske bästa rts

Galen! DoW2 är ju inte i närheten av CoH! DoW 2 är ju helt värdelöst...

Det är exakt samma spel, fast med fler samt bättre funktioner och smidigare interface, hur kan coh inte vara i närheten av dow2?

Har över 1500 timmar i CoH och ungefär 350 timmar i DoW, det är otroligt stor skillnad på dessa spel. Inte i närheten.

Medlem
Skrivet av krad:

Jag hoppas det blir snarlikt Dawn of war 2.
Världens kanske bästa rts

Galen! DoW2 är ju inte i närheten av CoH! DoW 2 är ju helt värdelöst...

Det är exakt samma spel, fast med fler samt bättre funktioner och smidigare interface, hur kan coh inte vara i närheten av dow2?

Har över 1500 timmar i CoH och ungefär 350 timmar i DoW 2, det är otroligt stor skillnad på dessa spel. Inte i närheten.

Medlem

Blir säkert bra. Men knappast i närheten av någon form av realistiskt. Dör lite på insidan varje gång jag ser stridsvagnar göra upp på 20 meters avstånd som på bilden ovan. Blä.

Medlem
Skrivet av yume:

Blir säkert bra. Men knappast i närheten av någon form av realistiskt. Dör lite på insidan varje gång jag ser stridsvagnar göra upp på 20 meters avstånd som på bilden ovan. Blä.

Det hände väldigt ofta i ww2 faktiskt men jag förstår vad du menar, mer realism skulle inte skada. Det finns ett realism mod till COH som kanske är för realistiskt men vissa grejjer borde inspireras därifrån, bland annat att tanks kan skjuta längre och har längre synfält. De borde inskaffa så spelets gameplay och units agerar mer som i verkligheten, det behöver inte betyda att units dör av ett skott men att de rör sig riktigt.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Kommer bli grymt!

Rekommendation under väntan till COH2: [http://www.moddb.com/mods/coheastern-front]

Jag gillar också Eastern front modden. Rekommenderas!

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av yume:

Japp CoHs starka sida har aldrig varit stridsvagnsstrider.
Dock så är det iaf bättre än Starcraft 2s strider där det inte är 20 meter utan 5

Som tur finns ju Men of war:AS om man vill njuta av stridsvagns action. Riktigt bra strategi spel som folk borde testa tills CoH 2 kommer.
Bör dock nämnas att det är rätt annorlunda gameplay jämnfört med CoH...på gott och ont.

Medlem
Skrivet av yume:

Ja men kom igen, realism är inte direkt vanligt i datorspel. "Spel"-delen viktas i allmänhet tyngre för att det skall bli roligt och/eller balanserat.

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar