Det brinner i Simcity!

Robot
Det brinner i Simcity!

Den nya trailern från Simcity-comebacken visar hur snabbt din stad kan ödeläggas av ett rasande eldhav.

#simcity, #maxis

Medlem
Det brinner i Simcity!

Varför skulle hus som är obebodda ha större risk att börja brinna, i verkligheten är väll det snarare tvärs-om?

Medlem

Sitter ju knarkare i obebodda hus och tänder på, självklart somnar dom med lågan på och helt plötsligt är olyckan framme och allt brinner ner för staden de bodde i hade ju ingen brandkår

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Sitter ju knarkare i obebodda hus och tänder på, självklart somnar dom med lågan på och helt plötsligt är olyckan framme och allt brinner ner för staden de bodde i hade ju ingen brandkår

Låter som en trovärdig teori.

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Det är ju lugnt ! Stora anledningen till online-kravet var ju att man kunde sno brandkår från grannstäderna

Inaktiv

Man anar lite att städerna kommer vara ganska små pga prestandan. Men annars bör en i7 komma till sin rätt.

signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Är inte avståndet mellan husen avgörande för om/hur snabbt elden sprider sig? Jag tycker det spred sig väldigt fort för att vara så stort mellanrum.

(Hade inte ljudet på, de kanske sa ngt i videon om det? )

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

våran villa har stått tom i 5 år nu å den har fan inte börjat brinna, även om man önskar att den gjorde det xD

signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av conthox:

Är inte avståndet mellan husen avgörande för om/hur snabbt elden sprider sig? Jag tycker det spred sig väldigt fort för att vara så stort mellanrum.

(Hade inte ljudet på, de kanske sa ngt i videon om det? )

Jag tror inte det dom visar är final. Det är snarare för att ge en uppfattning om hur det fungerar - inte exakt hur det kommer att vara.

Medlem

Så länge elen är på i huset kan det börja brinna, även utan knarkare.

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Wobbler!:

Varför skulle hus som är obebodda ha större risk att börja brinna, i verkligheten är väll det snarare tvärs-om?

Du har väl inte glömt att blåsa ut ljuset? x)

Inaktiv
Skrivet av cute_ninja:

våran villa har stått tom i 5 år nu å den har fan inte börjat brinna, även om man önskar att den gjorde det xD

Ring mig så löser jag det.

Medlem

Bäst man bygger en brandstation i närheten då!

signatur

Meep!

Medlem

Undra ifall man kan ha samma taktik som i Sim City 4. Ignorera brandstationen tills du har den första branden!

signatur

Rädda skogen ät en bäver

Medlem

Vill ha! Inte eld utan själva spelet

signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Fanns inget som var värre än en brand i sim city 4 på min gamla dator. Tog många evigheter för datorn att zooma in automatiskt till branden. Min enda lösning var att ha massor med brandstationer. Tills jag skaffade en ny dator

Medlem

Mja lek inte med elden! Finns mycket som kan göra så att det börjar brinna.
Och lägg ut pengar på brandstation!!

Medlem
Skrivet av Wilfer88:

Fanns inget som var värre än en brand i sim city 4 på min gamla dator. Tog många evigheter för datorn att zooma in automatiskt till branden. Min enda lösning var att ha massor med brandstationer. Tills jag skaffade en ny dator

Haha det var skitjobbigt! Zoomningsprestandan i 4an var ju under all kritik.

ELF
Medlem

Najs, men det borde ju ändå finnas en chans att byggnaden bredvid inte fattar eld. Även om en brand skulle få härja fritt i ett hus tills det är totalt nedbrunnet så är det inte så extremt stor chans att huset bredvid fattar eld. Beror ju dock på hur nära husen står varandra också.

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

1
Skriv svar