Guild wars 2 priser
Det är för att de Amerikanska priserna är +moms, medans i vårt pris är momsen medräknad redan.
Nej det är inte riktigt rätt. Vi har en moms (Value Added Tax) på 25% här i Sverige medans de i de flesta stater i USA applicerar "Sales Tax" som är mellan 0-13%. Sen finns det nog gott om andra aspekter att hålla reda på (spelen kanske trycks i USA och inte behöver fraktas lika långt t.ex.) som kan påverka priset i en eller annan riktning.
/ LordDaimos
Ring aftonbladet.
varför ens orka kolla in ifall du tycker allt är så värdelöst
Jag skulle aldrig gnälla om en hundring för något jag ville ha. Om något är det väl ditt självbehov som är värdelöst, inte min inställning.
"If the road ahead is long, don't turn back"
Det är för att de Amerikanska priserna är +moms, medans i vårt pris är momsen medräknad redan.
Nej det är inte riktigt rätt. Vi har en moms (Value Added Tax) på 25% här i Sverige medans de i de flesta stater i USA applicerar "Sales Tax" som är mellan 0-13%. Sen finns det nog gott om andra aspekter att hålla reda på (spelen kanske trycks i USA och inte behöver fraktas lika långt t.ex.) som kan påverka priset i en eller annan riktning.
/ LordDaimos
Ja, men i just detta fallet gäller det en digital version av spelet, inge tillverknings eller fraktkostnad alltså.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Vill man komma billigare undan för GW2 så säljer Green Man Gaming det för $55/$75.
Edit: Nähepp, tydligen inte tillgängligt i min region när jag går in på produktsidan... ignorera mig.
första öppna betan i slutet av april, vilket verkar vara samma beta som 1 miljon skrev upp sig för, så undrar om man borde avvakta för att se om man kommer in eller inte xD
Alla som blivit uttagna till betan från deras anmälning ska ha kontaktats med information om det. Minns inte exakt när de skrev det, men tror det var förra eller förrförra veckan som det nämndes det på GW2s Twitter.
första öppna betan i slutet av april, vilket verkar vara samma beta som 1 miljon skrev upp sig för, så undrar om man borde avvakta för att se om man kommer in eller inte xD
Alla som blivit uttagna till betan från deras anmälning ska ha kontaktats med information om det. Minns inte exakt när de skrev det, men tror det var förra eller förrförra veckan som det nämndes det på GW2s Twitter.
äsh då, trodde man skulle ha lite högre chans att komma in då man varit med gw sen starten =/
always use the nubs for cover
Verkar som att Impulse/GamestopDL säljer GW2 med, bättre pris än att köpa direkt från ArenaNet.
Skickade iväg en fråga om att man verkligen får EU-versionen till dom på Twitter, men har inte fått något svar än. Antar dock att man får rätt version utifrån vilken region man bor i när man köper eller nått.