Samsung UE46D7005
fast för en TV sitter man ofta ändå så nära att 1920x1080 gör en direkt jätteskillnad, då är det snarare andra saker som man vill ska vara bra (te.x att färger ser naturliga ut och att svärtan är bra). Sen kan man köra 1920x1080 i 3D om man nu vill det och har en dator som pallar att rendera bilden x 2 i den upplösningen.. Dock inte med nvidia's drivers, finns ju många andra, jag kör med drivers från Tridef till mina spel, var billigare än att köpa nvidia's alternativ också.
Sen har man väl ofta en TV till mer än 3D-spel?? finns ju 3Dfilm också.
Även om detta var en helt OK recension tycker jag nog ändå att ni ska hålla er till spelrelaterade artiklar och inte denna typ av hårdvara.
Jag kan också tycka att det är hyfsat viktigt att nämna att TVn stödjer DVB-T2 (men även S2).
En TV-recension utan kalibrering eller bildinformation gör tyvärr att det blir M3-recension-stuk över det, dvs lite platt.
Jag har en Nokia 3310 fortfarande Tegelstenen kan man lita på!
Tror inte appsen fungerar riktigt i den...
Då är ju SSF4 AE betydligt mer input-känsligt där vissa links krävs att man sätter dom med 1 frames precision. Och då funkar fan inte ett spelläge med +40 ms input lag.
Spelläget är ingen garanti för att kompensera input lagget och alldeles för många modeller ligger på över 40 ms trots spelläget påslaget.
När det gäller Samsung (detta står faktiskt ingenstans i någon bruks) måste du köra antingen VGA för på den ingången gäller inga bildförbättringskretsar, eller HDMI 1 då den ingången är dedikerad konsoll eller PC-ingång. Kör man sen spelläge är där ingen eftersläpning. Spelläget ger dock något sämre bild för att kompensera mot input lag.
Du var mig en bitter rackare
OLED lider fortfarande av dålig livslängd. Mycket fin bild men nästa år ofantlig dyr pga ny tekniks överprisande samt att den kommer inte kunna mäta sig i livslängden, ännu bör tilläggas dock inte under nästa år. Allt organiskt dör fortare än icke organiska material.
3D är knappast på väg bort bara för att du tycker det är skit. Jag tycker också det är skit men det försvinner inte för det utan snarare kommer produkterna att vidareutvecklas. Inom 5 år räknar branchen ha bättre 3D apparater än dagens utan kravet på brillor på marknaden.
Sen kan du inte plocka ur 3D på ett vettigt sätt ur en undermålig billig produkt lika lite som du kan köra i 250 km/h med en Fiat Panda. 3D-TV = bättre panel, tex Panasonics NEO PDP.
På tal om neo pdp och plasma, sönderbränd...?? sluta yra. "Bränner" du sönder en plasma idag får du skylla dig själv för då har du andra problem som du ska rikta din fokus på.
En rolig grej när det gäller "daterad teknik"
Visste du att redan på 70-talet gjorde man skrivare som var helt ljudlösa. Det hade alla skrivare varit idag men vi mäniskor fattade aldrig om dom var igång eller inte.
Tekniken är sällan daterad, vi är dock daterade primater med begränsade förmågor. Ha det