Mario Kart 7
I årets elfte timme plattformshoppade Mario in i handlingarna och gav 3DS-konsolens halvsvajiga debutår lite välbehövlig stjärnglans. Tre veckor senare gör han om samma bedrift på fyra hjul.
#mario-kart-7, #nintendo, #retro-studios, #wii-fit, #wii-sports-resort, #pilotwings-resort
Mario Kart 64 är fortfarande min favorit. Men jag klarar inte av att spela mot AI i nåt Mario Kart-spel längre, blir så extremt trött på den överdrivna gummibandseffekten. I MK64 kunde man ju t.ex. ösa på med svamp-boost men AIn hängde med lika bra ändå, suck...
Personligen är jag stor fan av uppenbar och nästintill överdriven rubberband AI.
Älskar det i t.ex. NBA Jam till Megadrive (har hittat presentkort i stockholm för retrokonsolinköp och just fått tag på NBA Jam original, total lycka!) och Mario Kart-serien. Det finns inget härligare än att sitta och svettas och skrika framför en sinnessjuk upphämtning på slutet, att det nästan alltid slutar "på håret". Alltid garanterad action. Gött att AI:n tar ner dryga elitspelare på jorden. Det ställer de normala reglerna ur spel och jag tycker det är uppfriskande eftersom ingen någonsin är säker.
Vapenutdelningen i t.ex. Mario Kart Wii (som enligt mig är det överlägset bästa spelet till Wii och ett av de bästa spelen någonsin) är ett bra exempel. Så länge man inte tar spelen på för mycket allvar och inser att det både är orättvist och rättvist på samma gång (samma gäller ju för alla, förutom för våra AI-overlords) så är det bara att njuta av maxad action.
Ser fram emot Mario Kart 7 men ännu mer till uppföljaren till nästan icke-handhållna konsoll.
Men vissa hatar ju upplägget i Mario Kart... Bara olika typer av spelare/spelande antar jag.
Jag måste ha missat att de släppte en tvåan, trea, fyra, femma och sexa. Beroende på hur man räknar antar jag.
Det är ju bara 7 till numret, du kan väl omöjligt säga att du missat att spelet släppts till åtminstånde N64, GC och Wii utöver orginalet på SNES.
Det är ju SNES och N64 versionerna man spelat och känner till. Men det är två. Så rent logiskt måste de ha släppt 4 till efter de plus detta nu då = sju.
"If the road ahead is long, don't turn back"
Jag måste ha missat att de släppte en tvåan, trea, fyra, femma och sexa. Beroende på hur man räknar antar jag.
Det är ju bara 7 till numret, du kan väl omöjligt säga att du missat att spelet släppts till åtminstånde N64, GC och Wii utöver orginalet på SNES.
Det är ju SNES och N64 versionerna man spelat och känner till. Men det är två. Så rent logiskt måste de ha släppt 4 till efter de plus detta nu då = sju.
Nej, rent logiskt är det ju inte. Men du skrev att du hade missat även en "tvåa" och i denna post skrev du att du hade spelat både snes och n64.
Men att man missat att det släppt ett mario kart till åtminstånde de icke handhållna konsollerna låter lite otroligt när de ingår de fåtal riktigt slagkraftiga spelen till dem.
Jag måste ha missat att de släppte en tvåan, trea, fyra, femma och sexa. Beroende på hur man räknar antar jag.
Det är ju bara 7 till numret, du kan väl omöjligt säga att du missat att spelet släppts till åtminstånde N64, GC och Wii utöver orginalet på SNES.
Det är ju SNES och N64 versionerna man spelat och känner till. Men det är två. Så rent logiskt måste de ha släppt 4 till efter de plus detta nu då = sju.
Nej, rent logiskt är det ju inte. Men du skrev att du hade missat även en "tvåa" och i denna post skrev du att du hade spelat både snes och n64.
Men att man missat att det släppt ett mario kart till åtminstånde de icke handhållna konsollerna låter lite otroligt när de ingår de fåtal riktigt slagkraftiga spelen till dem.
"If the road ahead is long, don't turn back"
1: Super Mario Kart (1992, Super Nintendo Entertainment System, Virtual Console)
2: Mario Kart 64 (1996, Nintendo 64, Virtual Console)
3: Mario Kart: Super Circuit (2001, Game Boy Advance)
4: Mario Kart: Double Dash!! (2003, Nintendo GameCube)
5: Mario Kart DS (2005, Nintendo DS)
6: Mario Kart Wii (2008, Wii)
7: Mario Kart 7 (2011, Nintendo 3DS)
Finns även två arkadspel som de tydligen inte räknar.
1: Super Mario Kart (1992, Super Nintendo Entertainment System, Virtual Console)
2: Mario Kart 64 (1996, Nintendo 64, Virtual Console)
3: Mario Kart: Super Circuit (2001, Game Boy Advance)
4: Mario Kart: Double Dash!! (2003, Nintendo GameCube)
5: Mario Kart DS (2005, Nintendo DS)
6: Mario Kart Wii (2008, Wii)
7: Mario Kart 7 (2011, Nintendo 3DS)
Finns även två arkadspel som de tydligen inte räknar.
Antagligen för att de är de ända av alla mario kart spel som har med karaktärer som inte är deras egna skapelser och ser det då mer som en kollaboration.
Antagligen för att de är de ända av alla mario kart spel som har med karaktärer som inte är deras egna skapelser och ser det då mer som en kollaboration.
Ah, ja. Riktigt trist att de klämt in Pacman osv. Hur tänkte de?
Men själva spelet i sig ser faktiskt fett ut, som vanligt med arkadracers så blir det stabilare känsla på nåt sätt, känns, öh, "bredare" (vet inte hur jag ska förklara känslan). Bör nog spelas utan ljud dock.
Har någon här spelat arkadversionerna?
Blir sugen att plocka fram mitt Mario Kart till N64
Jag spelade det massor i helgen, på en fest. Otroligt bra och kul med omväxling från Wii-versionen som jag alltid spelar annars. Båda slår iaf Double-Dash!