PETA anklagar Super Mario för att döda pälsdjur
Efter Battlefield 3-råttan är PETA åter i hetluften. Denna gång anklagar djurrättsgruppen Super Mario för att plattformshjältens Tanooki-dräkt "uppmuntrar folk att bära päls".
#battlefield-3, #super-mario-world
Ja, se där, det är farligt att äta blad och få en svans... För visst var väl det så man fick dräkten, genom att äta ett blad...
Sedan när ÄTER Mario bladet? Det enda han gör att att röra i dem XD
Ja, se där, det är farligt att äta blad och få en svans... För visst var väl det så man fick dräkten, genom att äta ett blad...
Sedan när ÄTER Mario bladet? Det enda han gör att att röra i dem XD
Han gör nåt med den och den försvinner, måste säga att äta låter mer troligt än röra, jag rör saker varje dag och dom är kvar, det jag äter försvinner dock xD
För alla som pratar om blad så finns det två slags kattdräkter. En som man äter ett blad för att få och en brun som artikeln syftar på. Minns jag rätt kan man förvandla sig till sten med den bruna.
Det här är fan det löjligaste jag har sett. Sprider budskapet att det är ok att bära päls? Det har jag inget emot då det är ok att bära päls. Anledningen till att sånt här händer är att människor som är med i organisationer som peta knappt har sett ett djur förr förutom i djurparken. Ingen vettig människa som vet vad de pratar om och har sett mer gräs än asfalt tycker så här..
Samma sak med vissa partier i ett visst land som kallas sverige (inget ont om partiet, man får tycka vad man vill och det är lika ok som att bära päls) som har åsikter om jordbruket. De åker till gårdarna i sina stadsjeepar och berättar för bönderna hur farliga kornas fisar är för den globala uppvärmningen. Vill man minska utsläpp av metangaser genom att döda alla kor blir nog inte peta särskilt glada med tanke på att de lackar på en virtuell råtta som dör.
Jag lägger mig inte i saker jag inte vet något om.
Chefen på PETA måste ha ett ofantligt stort trollface.