Sony och Hideo Kojima gör Metal Gear-film
Final Fantasy: Advent Children och Silent Hill har enligt mig lyckats väldigt bra. Sen finns de ju andra filmer också som lyckats relativt bra, t.ex. Super Mario Bros, Mortal Kombat, Doom, Tomb Raider, Resident Evil (endast första) och AvP.
Filmen måste ju baseras på Metal Gear Solid, annars börjar jag gråta. Men med Hideo Kojima med i bilden så kommer det bli allt annat än flopp. Förhoppningsvis så ger Sony en hög budget till filmen, det är ju trots allt Sonys genombrottsprogram för PS3, samt att de bidrog lite till att PS2an sålde och fortfarande säljer bra.
Jag ser två tänkbara scenarios om filmen ska utspelas i sammanhängande form med spelen:
* Om Big Boss som utspelar sig mellan MGS:PO och MG1, om hur han blir en riktig badass och om 'Les Enfants Terribles'-projektet.
* Klonen, vi har bara fått se en sekvens med honom i TGS-trailern för MGS4 men jag tror starkt på att han är den nye Snake och att han är karaktären man får spela som i delar av det nya spelet. Kanske en film som följer upp på händelserna efter MGS4 med denna person i huvudrollen.
Förmodligen så blir filmen en stand alone men man ju kan ju alltid hoppas på någon av de ovan :), sen är frågan - Vem ska spela Snake? - kan man göra Snake utan David Hayter?
"I don't rock and roll, I BURN!"
Jag med faktiskt, tycker hans style passar
Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.
Blir det Michael Ironside så kommer man bara att tänka på Sam Fisher så fort han pratar, annars har han en ok, lagom skrovlig röst.
Christian Bale är annars en personlig favorit. Eller han som spelar knäppgöken i A-team
"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson
Tycker att filmerna i listan där är helt okej, fast jag har varken sett Silent Hill eller Super Mario Bros.
Hideo Kojima låter iofs som kvalitet, fast det är svårt att veta saker på förhand så jag säger nog "Vi får se" åt det hela tills vidare
Men man hoppas ju alltid på lyckat resultat ;D
Ja, eller också inte.
Finns många fans som kan bli besvikna
Känns som att A och O är att få med Hideo Kojima... hade någon bara köpt rättigheterna och sen skitit i Kojima, så hade jag varit betydligt mer skeptisk till det hela... Sen kan man kanske se det här som ett sätt för Sony att knyta Metal Gear Solid ännu tightare till sig... för att Sony skulle göra filmen kanske MGS4 måste förbli PS3-exklusivt tex? Alla vet ju att Kojima främsta mål är att få göra film och ett samarbete med Sony gör ju en karriär inom film möjlig
Bästa sättet att hitta en skådis är nog att ha en Snake Plissken look alike tävling
Viggo Mortensen skulle passa som Snake utseendemässigt, men frågan är om han har den attityd som krävs för att vara Snake. Det är där Hugh Jackman kommer in, han har både attityden och utseendet för att kunna spela Snake, men då är ju han förmodligen mer upptagen än Viggo och har en större anledning att tacka nej.
Iofs viggo kanske inte har rätt attityd...
Mark Walhberg?
Bra sida http://movies.toptenreviews.com/actors/list_action_actor.htm
Sedan har jag tänkt på Hugh, dock kan ja inte ta han som snake pga när jag såg han på Jay Leno... Han verkar vara en för jordnära kille men men...
Den som äger mest när han dör vinner